گل هایی بزرگ برای گلدان

به گزارش مجله کامپیوتر، ختمی چینی یکی از گیاهانی است که منحصرا به خاطر گل های بزرگ و براقی که دارد کاشته می شود. این گیاه در حالت بالغ به صورت درختی کوچک درمی آید. دوست دارید گلدان هایتان را پر از گل های رنگارنگ کنید؟

گل هایی بزرگ برای گلدان

برگ های گیاه هم خود قصه ای دیگر دارند! برگ هایش هم بزرگ و براق هستند و در ترکیب با رنگ گل ها بی نظیر می شوند. نگهداری از این گیاه آسان است و می تواند به صورت تنها یا مخلوط با گیاهان دیگر در گلدان کاشته شود و هر گلدانی را پر زرق و برق و دلفریب کند!

شرایط نگهداری

- نور

بسته به منطقه ای که زندگی می کنید، نیازهای ختمی چینی متفاوت خواهد بود. اگر در ناحیه ای با آب و هوای گرم و آفتاب زیاد زندگی می کنید، گیاه در جایی قرار دهید که مدتی از روز در سایه باشد. اگر در منطقه ها سرد تر و کم نور تر هستید، گیاه در آفتاب مستقیم شاد تر خواهد بود.

- آبیاری

ختمی چینی گیاهی تشنه است و فقط در صورتی که آب کافی دریافت کند رشد می کند و گل تولید می کند! بسته به گرما، رطوبت و باد، نیاز آبیاری گیاه تغییر می کند. مثلا در یک منطقه خشک گیاه روزانه، یا حتی روزی 2 بار، نیاز به آبیاری دارد. این گیاه، گیاهی استوایی است پس دوست ندارد خاکش به کلی خشک شود. ختمی چینی همچنین از خیس بودن بیش از حد خاک هم خوشش نمی آید. اگر گیاه تان شروع به برگ ریزی کرد و یا برگ های سر شاخه ها زرد شد، یعنی گیاه تان آب کافی دریافت نکرده است. و اگر برگ های میانی و پایین شاخه ها زرد شد، یعنی گیاه آب بیش از حد دریافت می کند.

- سایز گلدان

برای اینکه ختمی چینی تان مرتب گل دهد، نباید گیاه را در گلدانی خیلی عمیق بکارید. اگر این کار را انجام دهید گیاه سالم خواهد ماند، اما بیشتر انرژی خود را صرف تولید ریشه برای پر کردن فضای گلدان خواهد کرد و تا زمانی که ریشه ها همه فضا را پر نکرده اند و به دیواره های گلدان برخورد نکرده اند، گیاه انرژی اضافه ای برای تولید گل نخواهد داشت. اگرچه، اگر می خواهید ختمی چینی را در ترکیب با بقیه گیاهان بکارید باید گیاه را در گلدان بزرگ تری بکارید. پس دنبال گلدانی با دهانه عریض تر بگردید اما گلدان خیلی عمیقی انتخاب نکنید.

- کود دهی

اگر خوش شانس باشید، خاک گلدان ختمی چینی که تهیه کرده اید خود حاوی کودهایی است که به تدریج مواد غذایی را آزاد می کنند و به خاک می دهند، پس برای چند ماه اول نگرانی از بابت کود دهی گیاه ندارید. بعد از آن حواستان باشد که گیاه را به طور منظم کود دهی کنید. برای کود دهی می توانید از کودهای مایعی که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند استفاده کنید. برای استفاده از این کودها، محلول رقیقی با آنها درست کنید و در فصل رشد، گیاه را یک هفته درمیان با محلول تغذیه کنید.

- زمستان گذرانی ختمی چینی

اگر در منطقه ای با آب و هوای سرد زندگی می کنید، بهتر است گیاه را در طول زمستان به درون خانه بیاورید. البته ممکن است کار آسانی نباشد چون گیاه حداقل به روزی 2 تا 3 ساعت آفتاب مستقیم نیاز دارد. پس بهتر است ختمی چینی تان را در جلوی پنجره ای غربی، شرقی یا جنوبی قرار دهید. اگر چه گیاه به آبیاری کمتری در طول زمستان نیاز دارد، اما با روشن کردن وسایل گرم کننده هوا خشک خواهد شد و این حالت برای گیاهان استوایی، شرایط مطلوبی نیست. در این هنگام باید گیاه را بیشتر آبیاری کنید. اگر در این هنگام غنچه ای روی گیاه مشاهده کردید، آن را جدا کنید چرا که برای گیاه تان بهتر است که در زمستان گل ندهد. در فصل بهار گیاه را هرس کنید و با گرم شدن هوا به خصوص در شب ها، گیاه را دوباره به بیرون از خانه منتقل کنید.

اگر متوجه شدید که گیاه گل های کمی تولید می کند، اشکالی در شرایط نگهداری اش وجود دارد، آن را بر طرف کنید.

منبع: فوت و فن

به "گل هایی بزرگ برای گلدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گل هایی بزرگ برای گلدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید