گوشت های کشتارگاه کرمان با آب فاضلاب شسته می شوند؟

به گزارش مجله کامپیوتر، رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمان از شرایط کشتارگاه کرمان نامناسب و بعلاوه استفاده از آب فاضلاب برای شستشوی گوشت خبر داده بود که با واکنش دامپزشکی استان روبرو شد.

گوشت های کشتارگاه کرمان با آب فاضلاب شسته می شوند؟

به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در نشست عمومی شورای شهر کرمان درباره مسائل کشتارگاه کرمان گفته بود: اداره بهداشت با وجود کارخانه ای در نزدیکی کشتارگاه کرمان مخالف است ضمن اینکه آبی که در کشتارگاه برای شستشوی گوشت استفاده می گردد آب فاضلاب است که برای سلامت مردم مضر است.

شهردار کرمان نیز در این خصوص شرح داد که موضوع آب کشتارگاه حل شده و آب تا زدن چاه به صورت تانکری به کشتارگاه حمل می گردد.

بعلاوه نادری رییس شورای شهر کرمان نیز در این جلسه تاکید نمود: شهرداری باید یاری کند تا آبی که به کشتارگاه حمل می گردد آب آشامیدنی شهر باشد و خدایی نکرده آب مشکوکی به سمت کشتارگاه حمل نگردد

حال حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در این مورد می گوید: دو نوع آب در کشتارگاه کرمان استفاده می گردد که یک نوع آن قابل شرب است و در سالن کشتار برای شستشوی لاشه، کارد و وسایل سلاخی استفاده می گردد. آب مورد استفاده برای شستشوی لاشه و وسایل سلاخی حتما باید آب بهداشتی قابل شرب باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به نظارت نیرو های دامپزشکی و اداره بهداشت محیط در کشتارگاه، بیان کرد: این آب از نظر دامپزشکی و بهداشت محیط مورد تایید است.

این مقام مسئول درباره آب دیگر مورد استفاده در کشتارگاه کرمان گفت: از این آب برای شستشوی میدان دام، کار های صنعتی و ... استفاده می گردد که این آب می تواند آب غیر شرب باشد. آب مورد استفاده برای شستشوی لاشه و وسایل سلاخی آب قابل شرب و تاییدیه بهداشتی لازم را دارد.

منبع: فرارو

به "گوشت های کشتارگاه کرمان با آب فاضلاب شسته می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشت های کشتارگاه کرمان با آب فاضلاب شسته می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید