5 گل آسان که تا به نام شان را هم نشنیده اید

به گزارش مجله کامپیوتر، گل هایی مانند گل همواره بهار و گل آهار هرگز محبوبیت خود را از دست نمی دهند و همواره اشتیاق به پرورش آنها در باغچه های بهاری وجود دارد. اما بهتر نیست این بار سراغ گیاهانی تازه برویم؟

5 گل آسان که تا به نام شان را هم نشنیده اید

حتی اگر سابقه ای در پرورش گل و گیاه ندارید هم می توانید دانه این گل های زیبا را تهیه کنید و به راحتی پرورش شان دهید. همانطور که گفتیم، پرورش آنها بسیار آسان است.

1- کلارکیا

نام دیگر این گیاه تاج گل کوهستان و خدا نگهدار بهار است. این گیاهان یکساله ظاهری ظریف دارند اما بر خلاف ظاهر نازک نارنجی شان می توانند شرایط نگهداری متفاوتی را تحمل نمایند. همانطور که از نامش هم پیدا است ساقه گل ها را می توان به راحتی دور یک تاج پیچید و با آنها حلقه یا تاج گل درست کرد. این گیاه از آریزونا تا آلاسکا رشد می نماید و رنگ های متفاوتی مانند سفید، بنفش، صورتی، نارنجی و قرمز دارد. بهتر است دانه گیاهان را زودتر بکارید چرا که در آب و هوای سرد بهتر جوانه می زنند. مثلا شاید همین الان زمان مناسبی برای کاشت شان باشد. گل ها صبح هنگام باز شده و با رسیدن عصر بسته می شوند، چون این گل ها متعلق به خانواده پامچال های عصرگاهی هستند.

کلارکیا را در خاکی معمولی در مکانی آفتابی یا با مقداری سایه بکارید و فقط زمانی که خاک کاملا خشک است به آن آب دهید تا مرتبا برای تان گل دهد.

2- کوچولوی چشم آبی

حتما از نام این گل تعجب نموده اید! نام گذار حتما باید از تماشا این گیاه به ذوق آمده باشد که چنین نام بامزه ای برای آن انتخاب نموده! به هر حال عده ای معتقدند این گیاه واریته ای از نموفیلا است. گل های زیبا و فراوان گیاه در اوایل تابستان ظاهر می شوند. مرکز گل ها به رنگ سفید است. البته این گیاه واریته های مختلفی دارد که هر کدام زیبایی خود را دارند. مثلا واریته خسوف کلی که گل هایی سیاه و مطابق مد روز دارد. واریته 5 نقطه ای یکی دیگر از واریته های قدیمی و دلچسب کوچولوی چشم آبی است. در این واریته گل ها به رنگ سفید هستند و هر گلبرگ لکه ای بنفش دارد. تمام واریته های این گل برای مکانی با خاک مرطوب عالی هستند و می توانند زمین را به خوبی بپوشانند. اگر گیاه را در مکانی با نور خورشید بکارید، عمر گل ها و رنگ آنها بیشتر خواهد شد.

3- پتیلوتوس

نام دیگر این گیاه دم بره است! گل های پوشیده از کرک این گیاه واقعا هم آدم را به یاد دم بره می اندازد. این گیاه در واقع گیاهی چند ساله است اما اگر آب و هوای منطقه زندگی شما برای کاشت آن به صورت چند ساله مناسب نبود، می توانید آن را به صورت یکساله، هر سال بکارید. شاخسار نقره ای این گل نشان دهنده تحملش در شرایط خشکی است و آن را به گیاهی عالی برای کاشت در باغچه ها و طراحی های فضای سبز خشک تبدیل می نماید. پس هرگز به گیاه تان بیش از حد آب ندهید.

مانند بقیه گیاهانی که در منطقه ها بیابانی می رویند، پتیلوتوس هم مکانی با آفتاب زیادی و خاکی سست و ضعیف می خواهد و اصلا به تغذیه احتیاج ندارد.

4- رودوچیتون

این گیاه برای افرادی که می خواهند باغچه شان هرچه زودتر گل بدهد عالی است. شاخسار فراینده و گل های زنگ مانند گیاه چیزی است که می خواهید دوباره و دوباره در باغچه داشته باشید. بر خلاف دیگر گیاهان فراینده یکساله که قبل از تمام شده تابستان از داربست خود بیشتر رشد نموده و فراتر می فرایند، این گیاه زیبا رشد بیش از میزان ای ندارد. و می توان برای اینکه مرتب تر بماند هم آن را هرس کرد. جوانه زنی دانه های این گیاه بیش از یک ماه طول می کشد پس اگر در منطقه ای با آب و هوای سرد زندگی می کنید، بهتر است زودتر گیاه را درون خانه بکارید و سپس به باغچه منتقلش کنید.

این گیاه را در مکانی دارای آفتاب نسبی بکارید (اگر عصرها سایه داشته باشد عالی است) و در زمانی که در حال رشد است خاک را همیشه مرطوب نگه دارید.

5- لیخنس چسبناک

اگر چند شاخه از آن را برای گلدان سر میزتان ببرید، متوجه می شوید چرا نام گیاه چسبناک است، چرا که شیره گیاه بسیار چسبناک است. این گیاه پنج گلبرگه یک ساله دارای زنگ های آبی، قرمز، صورتی و سفید است که همه و همه خیره نماینده اند. این گیاه تحمل زیادی دارد و به محض کم شدن درجه حرارت نخواهد مرد. آن را در مکانی با آفتاب کامل بکارید و زمانی که سطح خاک خشک شده آن را مجددا آبیاری کنید.

منبع: فوت و فن / thespruce.com

به "5 گل آسان که تا به نام شان را هم نشنیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 گل آسان که تا به نام شان را هم نشنیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید