TCL با معرفی 5 گوشی هوشمند تازه نمایشگاه MWC 2022 را شروع کرد

به گزارش مجله کامپیوتر، نمایشگاه MWC سال 2022 از امروز 28 فوریه (9 اسفند ماه) به طور رسمی شروع شد و شرکت چینی TCL در اولین اقدام خود در این کنگره از 5 گوشی هوشمند نو خود رونمایی کرد. باید خاطر نشان کنیم که همه این 5 گوشی هوشمند جزوی اعضای سری TCL 30 قرار می گیرند که دو عضو قبلی این سری یعنی 5G XE 30 و 5G V 30 در نمایشگاه CES 2022 معرفی و روانه بازار شدند.

TCL با معرفی 5 گوشی هوشمند تازه نمایشگاه MWC 2022 را شروع کرد

نکته جالب درباره این گوشی های هوشمند تازه شرکت TCL این است که این که 5 گوشی قابلیت های متفاوتی دارند و تنها چند ویژگی در این گوشی های هوشمند مشترک است. قبل از اینکه به آنالیز مشخصات این گوشی ها بپردازیم، بد نیست این 5 گوشی هوشمند را معرفی کنیم. این 5 گوشی تازه به توضیح زیر هستند.

  • گوشی هوشمند TCL
  • گوشی هوشمند TCL 30 5G
  • گوشی هوشمند TCL 30 پلاس
  • گوشی هوشمند TCL 30 SE
  • گوشی هوشمند TCL 30 E

قیمت این پنج گوشی هوشمند بین 157 دلار تا 281 دلار متغیر است. بنابراین این مقوله نشان می دهد که TCL طیف وسیعی از کاربران را با احتیاج های مختلف در نظر گرفته تا آن ها بتوانند بر اساس بودجه خود این گوشی های هوشمند را خریداری نمایند. چند سالی می گردد که این شرکت چینی گوشی های هوشمند باکیفیتی را روانه بازار می نماید و انتظار داریم این فرایند خوب و روبه جلوی TCL ادامه دار باشد.

باید اشاره کنیم که TCL این 5 گوشی تازه را بر اساس مشخصات و قابلیت های فنی آن ها در 2 گروه دسته بندی نموده است. گوشی های TCL 30 ،30 5G و 30 پلاس همه از صفحه نمایش 6.7 اینچ AMOLED استفاده می نمایند که با رزولوشن FHD + و رفرش ریت 60 هرتزی در اختیار کاربران قرار می گیرند. در حالی که پردازنده هلیو G37 مدیاتک قلب تپنده ی دو گوشی TCL 30 و 30 پلاس را تشکیل می دهد، گوشی TCL 30 5G از پردازنده Dimensity 700 که از اینترنت نسل پنجم (5G) پشتیبانی می نماید بهره می برد. هر سه گوشی هوشمند تازه این شرکت با 4 گیگابایت حافظه رم همراه با 128 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار می گیرند که این حجم از حافظه داخلی با استفاده از کارت حافظه میکرو SD قابل ارتقاء هم هست.

به نظر می رسد که این شرکت چینی کوشش زیادی می نماید تا در بخش دوربین گوشی های هوشمند تازهش بتواند حرفی برای زدن داشته باشد. باید اشاره کنیم که همه این 5 گوشی هوشمند از یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی بهره می برند. در حقیقت باید گفت که 4 گوشی از 5 گوشی معرفی شده با پیکربندی دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، 2 مگاپیکسلی عمق، 2 مگاپیکسلی ماکرو روانه بازار گوشی های هوشمند خواهند شد. تنها گوشی TCL 30 در کنار لنز اصلی 50 مگاپیکسلی از یک لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو بهره می برد.

بخش دیگری که این شرکت چینی میخواهد تا با توسعه آن رضایت کاربرانش را جلب کند، بخش باتری گوشی است. به همین دلیل گوشی های هوشمند TCL 30، 30 5G و TCL پلاس از باتری با ظرفیت 5010 میلی آمپر ساعتی بهره می برند و با شارژر سریع 18 وات شارژ می شوند. این در حالی است که دو گوشی دیگر دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی هستند که با شارژر 15 وات انرژی مجدد خود را تأمین می نمایند.

با آنالیز گوشی های هوشمند قبلی این شرکت درمی یابیم که اگرچه عملکرد این گوشی ها انتظارات ما را خیلی برآورده نمی نماید، اما این شرکت همواره از تازهترین فناوری ها در محصولات خود بهره می برد که این نکته مثبتی است. این مقوله را می توان با آنالیز نمایشگر های این گوشی ها به وضوح دید. به همین دلیل، تمام گوشی های سری TCL 30 مجهز به تکنولوژی NXTVision هستند که در بهبود شفافیت، اشباع رنگ و کنتراست نقش دارد. همه این ها در نهایت، باعث به نمایش درآمدن بهتر جزئیات تصویر می شوند. باید اشاره کنیم که سه مدل از این گوشی ها علاوه بر این فناوری، از تکنولوژی TÜV Rheinland نیز پشتیبانی می نمایند که این فناوری 30 درصد نور های آبی را کاهش می دهد و در نتیجه از خستگی چشمان کاربر، کاهش بینایی و سردرد به اندازه قابل توجهی جلوگیری می نمایند.

در نهایت باید به قیمت این گوشی ها اشاره کنیم که به توضیح زیر است.

  • گوشی هوشمند TCL= حدود 179 دلار
  • گوشی هوشمند TCL 30 5G= حدود 249 دلار
  • گوشی هوشمند TCL 30 پلاس= حدود 199 دلار
  • گوشی هوشمند TCL 30 SE= حدود 149 دلار
  • گوشی هوشمند TCL 30 E= حدود 139 دلار

کمتر شرکتی را دیدیم که طی یک مراسم از 5 گوشی هوشمند به صورت هم زمان رونمایی کند. به هر حال شرکت چینی TCL میخواهد نا سال 2022 رو پر قدرت تر از همواره شروع کند و باید دید کاربران نسبت به این گوشی های هوشمند چه واکنشی نشان خواهند داد.

منبع: Phandroid

منبع: دیجیکالا مگ

به "TCL با معرفی 5 گوشی هوشمند تازه نمایشگاه MWC 2022 را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "TCL با معرفی 5 گوشی هوشمند تازه نمایشگاه MWC 2022 را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید