آرامگاه اخوت در معرض تخریب قرار گرفته است

به گزارش مجله کامپیوتر، ایسنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر شده و خبرهای بدست آمده، آرامگاه اخوت در معرض تخریب قرار گرفته است.

آرامگاه اخوت در معرض تخریب قرار گرفته است

آبان سال 1311 شمسی، 60 کارگر مازنی و ترک در تونل شماره 6 سوادکوه در اثر ریزش تونل جان خود را از دست دادند، مدتی بعد سازه ای برای یادمان این کارگران در منطقه دوآب راستوپی جاده سوادکوه ساخته شد.

این سازه یادبود در طول چند ماه گذشته بیش از پیش دستخوش تغییر و تحولات و بعضی آسیب ها شده است. نه تنها قسمتی از محوطه آرامگاه به علت احداث جاده ای که در فاصله کمتر از دومتری آن ساخته شد، کاملا از بین رفت بلکه بخش های دیگر محوطه و دیوارها نیز به مرور زمان و بر اثر عوامل طبیعی و انسانی در حال تخریب هستند.

با وجود تلاشهای سازمان میراث فرهنگی استان مازندران برای جلوگیری از عبور انشعاب گاز از محوطه این بنای یادبود و آرامگاه، به آن توجهی نشد و لوله های گاز از فاصله حدود یک متری بنا عبور داده شدند. از سوی دیگر، عبور ماشین های سنگین از کنار این بنای تاریخی که در طول چند سال گذشته اتفاق می افتد، آسیب های جبران ناپذیری را به آن وارد می نماید. تبدیل سازه های سنگی این یادبود به تابلویی تبلیغاتی در کنار جاده نیز از آسیب هایی است که این بنای تاریخی را در معرض تخریب بیشتر قرار داد.

عکس از: مصطفی شانچی - مصطفی کاظمی

منبع: همگردی

به "آرامگاه اخوت در معرض تخریب قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامگاه اخوت در معرض تخریب قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید