اجلاس گلاسکو؛ بایدن خواهان تحرک دنیا شد، جانسون درباره بمب ساعتی آخرالزمانی هشدار داد

به گزارش مجله کامپیوتر، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی امروز خود در اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو ابراز امیدواری کرد که این نشست سر شروع یک دهه نو برای رسیدگی به موضوع گرمایش جهانی باشد.

اجلاس گلاسکو؛ بایدن خواهان تحرک دنیا شد، جانسون درباره بمب ساعتی آخرالزمانی هشدار داد

به گزارش مجله کامپیوتر، جو بایدن در سخنرانی خود خطاب به رهبران دنیا گفت: این نشست معین نماینده خواهد بود، اگر با هم جمع شویم و با عزم و اراده وظایف خود را انجام دهیم، می توانیم گرمایش زمین را به 1.5 درجه سانتیگراد کاهش دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: آمریکا تا سال 2030 انتشار گازهای گلخانه ای را بیش از یک گیگاتُن کاهش می دهد.

به گزارش اسکای نیوز، بایدن توضیح داد: ما می خواهیم به کشورهای در حال توسعه یاری بیشتری بکنیم تا روی آوردن به انرژی های پاک را سرعت بخشند.

او با تاکید بر اینکه هدف راهبردی آمریکا در این زمینه رسیدن به انتشار مواد سمی به مقدار صفر تا سال 2050 است، خاطرنشان کرد که میخواهد ابتکار جدیدی را در زمینه مبارزه با بیابان زایی اعلام کند.

رئیس جمهوری آمریکا بعد از ظهر دوشنبه از رم جایی که اجلاس سران گروه 20 برگزار شده بود، وارد اسکاتلند شد.

او پیش از سفر به اسکاتلند در مرکز ایتالیا از چین و روسیه گلایه کرد و گفت که این دو آلوده نماینده ترین کشورهای دنیا به تعهدات خود عمل نمی نمایند و او از آن ها ناامید شده است.

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا نیز، این اجلاس تاریخی را با هشدار به رهبران دنیا شروع کرد که اگر قاطعانه عمل ننمایند، با قضاوت سخت نسل های آینده روبرو خواهند شد.

به نقل از یورونیوز، نخست وزیر بریتانیا به عنوان میزبان کوپ 26 در سخنان شروع اجلاس هشدار داد که شکست کنفرانس آب و هوا در گلاسکو باعث خشم و بی صبری غیرقابل کنترل در دنیا می گردد.

وی موقعیت زمین را که به طور مرتب در حال گرم شدن است، گرفتار بمبی تشبیه کرد که سیاره را نابود خواهد نمود و جیمز باند، مامور مخفی خیالی کوشش دارد این موضوع را خنثی کند.

او به رهبران دنیا گفت که همه تقریبا در یک موقعیت هستیم. تنها اکنون بمب ساعتی آخرالزمانی واقعی است و تخیلی نیست.

جانسون با وام گرفتن از عبارت چند وقت پیش گرتا تونبرگ، کنشگر جوان محیط زیست گفت: همه وعده ها در صورتی که شکست بخورند بلابلابلا [پوچ] خواهند بود. نخست وزیر بریتانیا از رهبران دنیا خواست تا دست به کار شوند.

نخست وزیر بریتانیا گفت: بشریت مدت ها درباره آب و هوا کم کاری نموده است. یک دقیقه تا نیمه شب باقی است و ما باید هم اکنون اقدام کنیم.

رهبران بیش از 120 کشور دنیا روز دوشنبه یک نوامبر (10 آبان) وارد گلاسگو شدند تا با حضور در اجلاس کوپ26 (COP26) درباره اقدامات فوری در زمینه آب وهوایی مذاکره نمایند.

با فرایند صعودی گرمایش زمین، سرعت ذوب یخ های قطبی بیشتر شده و باعث بالا آمدن سطح آب اقیانوس ها و در نتیجه تغییرات شدید آب و هوایی می گردد.

پیش بینی می گردد در صورت تحقق برنامه ریزی ها و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در دهه آینده، تا سال 2100 میلادی دمای زمین تا 2/7 درجه سانتی گراد بیشتر گردد.

روسای جمهوری روسیه و چین از غایبان بزرگ در کوپ 26 هستند؛ اما قرار است پیغام مکتوب شی جین پینگ امروز منتشر گردد.

ناظران امیدوار بودند که نشست رهبران گروه 20 که کشورهایشان عامل انتشار 80 درصد از گازهای گلخانه ای دنیا هستند انگیزه ای قوی برای اجلاس کوپ 26 باشد که به علت همه گیری بیماری کووید-19 یکسال به تعویق افتاده بود.

رهبران گروه 20 روز گذشته به طور هماهنگ به محدود کردن گرمایش به 1.5 درجه سانتی گراد در مقایسه با دوران پیشاصنعتی توافق کردند. این مقدار از گرمایش، بلندپروازانه ترین سقف توافقنامه پاریس (کوپ21) بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اجلاس گلاسکو؛ بایدن خواهان تحرک دنیا شد، جانسون درباره بمب ساعتی آخرالزمانی هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجلاس گلاسکو؛ بایدن خواهان تحرک دنیا شد، جانسون درباره بمب ساعتی آخرالزمانی هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید