از بوی کاهگل تا جذب توریست، چنشت روستایی به قدمت تاریخ

به گزارش مجله کامپیوتر، چنشت شهرستان سربیشه روستایی به قدمت تاریخ است و هنوز هم عطر کاهگل دیوارهایش به مشام می رسد.

از بوی کاهگل تا جذب توریست، چنشت روستایی به قدمت تاریخ

به گزارش خبرنگار از ، چنشت روستایی است که چارچوب تاریخی بنا ها و فرهنگ آن همچنان در گذر زمان حفظ شده و عملیات بازسازی بافت تاریخی آن تا سال آینده به خاتمه می رسد.

یکی از اهالی روستای چنشت می گوید: از جمله جاذبه های گردشگری این روستا بافت تاریخی روستا است که 4 هکتار مساحت دارد و بالغ بر 120 خانوار در آن سکونت دارند.

احیاء و بازسازی بافت پلکانی چند سالی می گردد که در دستور کار مسئولین قرار گرفته است.

نادی کارشناس فنی و اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سربیشه گفت: حدود 3 هزار و 850 متر مربع جداره سازی، 3 هزار و 300 متر مربع قاب گچی اطراف در و پنجره ها و هزار و 500 متر مربع سنگ فرش معابر در این روستا اجرا شده است.

او اضافه کرد: حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای احیاء و بازسازی بافت تاریخی این روستا هزینه شده است که تا کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش بینی می گردد تا سال آینده به بهره برداری برسد.

یکی دیگر از اهالی روستای چنشت می گوید: فعالیت هایی که برای بازسازی روستا انجام شده در بحث گردشگری به روستا یاری نموده است.

علاوه بر بافت تاریخی، غار چنشت، غار چهل چاه و مزار سید حامد علوی از دیگر جاذبه های گردشگری این روستای تاریخی هستند که قبل از کرونا گردشگران زیادی را از داخل و خارج از کشور مهمان چنشت می کردند.

ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "از بوی کاهگل تا جذب توریست، چنشت روستایی به قدمت تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بوی کاهگل تا جذب توریست، چنشت روستایی به قدمت تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید