از مفهوم فکر آگاهی تا اپلیکیشن آرامیا

به گزارش مجله کامپیوتر، از سال های دور، مردم در همه جای جهان در پی آرامش بودند و هستند. از راهبان چند هزار سال پیش هندی بگیرید تا محققان و روان شناسانی که امروز روی فکر انسان کار می نمایند. اما تا حالا چه راهکارهایی برای رسیدن به آرامش درون پیدا شده؟ با ما همراه باشید تا کمی در این باره بیشتر بدانیم.

از مفهوم فکر آگاهی تا اپلیکیشن آرامیا

فکر کنید آیا حاضرید در روز 15 تا 30 دقیقه برای خودتان وقت بگذارید تا مثلا کلاهی روی سرتان بگذارید تا در مقابل به آرامش بیشتر، خواب راحت، تمرکز بهتر، سلامت عاطفی و جسمی بیشتر و فکر ­مطلعی برسید؟

این دقیقا پیشنهادی ا­ست که در قرن 20 میلادی، یعنی از حدود دهه سی تا نود، دکتر جان کابات­زین و دیگر محققان این حوزه مطرح کردند و به مردم پیشنهاد دادند.

مدیتیشن چیست؟ چه ارتباطی با فکر مطلعی دارد؟

فکر ­مطلعی یا Mindfulness بنا به تعریف جان کابات­زین، استاد برجسته پزشکی در آمریکا، نوعی مطلعی و توجه هدفمند و بدون قضاوت به لحظه حال است.

فکر­ مطلعی را با روش های مختلفی می­ توان توسعه داد که یکی از برترین این روش ها، مدیتیشن است.

مدیتیشن تمرینی است که در آن با نشستن در یک گوشه آرام و تمرکز کردن روی چیزی مثل بدن یا تنفس، علاوه بر آوردن فکر به اینجا و اکنون، باعث می شویم فکر به مرور به مطلع بودن عادت کند. مدیتیشن به عنوان یک تمرین فکر­مطلعی، با معطوف کردن فکر به چیزی در لحظه حال، به شدت روی افزایش آرامش درون و کاهش استرس تاثیر دارد.

برای درک بهتر تأثیرات مدیتیشن و فکر­ مطلعی زمان هایی را به یاد بیاورید که حین صحبت کردن با کسی، متوجه شدید نیمی از حرف هایش را نشنیده اید. چند بار شده صفحه تلفن همراه را نگاه کردید و بعد از خاموش کردنش از خودتان بپرسید ساعت چند بود و جوابش را ندانید؟ چند بار شده طی روز به اطرافیان جواب مثبت و منفی دادید اما بعدا این مکالمه را یادتان نبوده یا حتی متوجه نشدید که چرا چنین جوابی داده اید؟!

این ها همه لحظاتی است که فکر ما در لحظه حال نیست، لحظاتی که فکر به علت خاصیتش یا در حال فکر کردن به اتفاقات گذشته بوده یا استرس آینده را داشته و عملا باعث شده ما لحظه حال را تجربه نکنیم! محققان می گویند حداقل دست کم 47 درصد از زمان روزمان را در این شرایط هستیم.

نفس هایی که می کشید، باعث می گردد فکر را به لحظه حال بیاورید و از دغدغه استرس آینده و غم گذشته راحتش کنید. نکته مهم تر اینجاست که انجام مداوم مدیتیشن باعث می گردد عضلاتی در مغزتان قوی شوند که به کمکشان فکرتان به داشتن مطلعی بیشتر از لحظه حال، عادت کند. این یعنی بعد از مدتی، فکر تان مطلع­تر خواهد بود و زندگی در لحظه حال را بیشتر و عمیق­ ترتجربه می کنید.

اپلیکیشن آرامیا چیست؟!

در سال های اخیر، کلاس های آموزشی زیادی در رابطه با مدیتیشن و فکر ­مطلعی در ایران هم راه ­اندازی شده­اند. اما این که محتوای ارائه شده در این کلاس ها تا چه حد کارآمد و با پشتوانه علمی هستند، دغدغه جدی بسیاری از کاربران این کلاس ها و کارگاه­ ها بوده است.

مجموعه آرامیا، اولین مجموعه ایرانی است که سعی نموده به شکل علمی تکنیک های فکر مطلعی، مدیتیشن و ریلکسیشن را به دوستداران این حوزه معرفی کند. به زبان دیگر، هر محتوا، آموزش، یا دوره ­ای که در اپلیکیشن آرامیا و سایت و دیگر رسانه های این مجموعه ارائه می­ گردد، با استناد به مقالات علمی معتبر تهیه شده ­اند!

به طور خلاصه مهم ترین ویژگی های اپلیکیشن مدیتیشن آرامیا در ادامه آورده شده اند.

  • زبان کاملا فارسی
  • ارائه محتوای علمی و کارآمد
  • بهره­ گیری از گویندگان حرفه ­ای برای راهنمایی مدیتیشن­ ها
  • ارائه آموزش ­های ویدیویی و متنی برای کسانی که می­ خواهند تازه مدیتیشن را آغاز نمایند
  • تجربه کاربری حرفه ­ای و ظاهر مجذوب کننده و ساده اپلیکیشن
  • تنوع بالای دوره­ های مدیتیشن با کاربردهای مختلف
  • ارائه آموزش­ های مکمل در اینستاگرام و وب­ سایت
  • توجه ویژه به نیازهای کاربران و توسعه مداوم فنی و محتوایی اپلیکیشن در راستای این نیازها

فواید یادگیری زندگی در لحظه حال، فراتر از افزایش بهره وری در کار و رسیدن به اهداف است؛ اما به شما این امکان را می دهد که به خودتان اعتماد کنید، زمان باکیفیت ­تری با افرادی که دوستشان دارید سپری کنید و در تجربیات زندگی تان لذت بزرگ تری را پیدا کنید.

با توجه به این ها، اگر علاقه مندید برای افزایش سلامتی بدن و فکر و همین طور برای جلوگیری از اثرات پیری روی مغزتان مدیتیشن را جزیی از برنامه روزانه تان کنید، اپلیکیشن آرامیا برترین انتخاب است. این اپلیکیشن با بیشتر از ده ها دوره در دسته بندی هایی متنوعی مانند رهایی از استرس، کسب آرامش، بهبود خواب، تمرکز، خویشتن­دوستی، عزت­نفس و… در اختیار شما قرار داده است.

منبع: دیجیکالا مگ

به "از مفهوم فکر آگاهی تا اپلیکیشن آرامیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مفهوم فکر آگاهی تا اپلیکیشن آرامیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید