استان اردبیل ساماندهی گردشگری سلامت را تقویت می نماید

به گزارش مجله کامپیوتر، باکو - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: این استان فعالیت های ساماندهی گردشگری سلامت برای شهروندان جمهوری آذربایجان را که با هدف درمان وارد ایران می شوند، تقویت می نماید .

استان اردبیل ساماندهی گردشگری سلامت را تقویت می نماید

نادر فلاحی روز شنبه در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری باکو در گفت و گو با خبرنگار مجله کامپیوتر با اشاره به اهمیت ساماندهی حوزه گردشگری سلامت اضافه نمود : ما در 10 ماه سال گذشته فقط از گذرگاه بیله سوار استان اردبیل بیش از یک میلیون و 300 هزار تردد مرزی داشتیم .

فلاحی با تاکید بر این که این آمار بسیار بالای است، گفت: بعضی ضعف ها در معرفی جاذبه های استان و بطور کلی ایران به گردشگران کشور همسایه جمهوری آذربایجان وجود دارد که به همین دلیل و برای رفع نواقص اقدامات بیشتری برای ساماندهی حوزه گردشگری به خصوص بخش مربوط به گردشگری سلامت و درمان انجام خواهیم داد.

به گفته وی، نزدیک به 30 الی 35 درصد از مجموع مسافران آذربایجانی با هدف درمان و گردشگری سلامت به ایران سفر می نمایند و بخشی از آنها نیز برای این هدف در اردبیل اقامت دارند .

وی اضافه نمود: نزدیک به 40 درصد از شهروندان آذربایجانی که به ایران سفر می نمایند با هدف خرید کالا و مابقی نیز در رابطه با زیارت از اماکن دینی و فعالیت های مالی در سطح ملی، علم آموزی و مسایل دانشگاهی به کشورمان سفر می نمایند .

فلاحی گفت : در این سفرها تجارت چمدانی ، درمان و گردشگری سلامت از اهمیت خاص برخوردار است .

وی با اشاره به اهمیت نظم و ساماندهی در استفاده از حداکثر ظرفیت های درمان و گردشگری سلامت کشورمان گفت : در همین رابطه جلسات و هماهنگی های خوبی را داشته ایم .

فلاحی گفت : با دستور استاندار اردبیل کمیته و کمیسیون ساماندهی گردشگری سلامت به خصوص برای اتباع کشور همسایه جمهوری آذربایجان تشکیل دادیم و این مهم در اولویت های برنامه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل قرار می گیرد .

وی اضافه نمود: به دنبال این هستیم که رضایت مندی بیشتر اتباع جمهوری آذربایجان که به قصد درمان وارد ایران می شوند، تامین کنیم و در این ارتباط باید کار ویژه انجام دهیم .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: از اسفند ماه سال 1397 مقرر مقرر شد تا خرداد سال 1398 بحث ساماندهی ورود اتباع جمهوری آذربایجان که به قصد درمان وارد ایران می شوند را انجام دهیم .

وی با اشاره به کارهای انجام گرفته در این زمینه گفت : موضوع اول این بود که ما کارکرد و فعالیت گذرگاه بیله سوار را 24 ساعته کردیم و اتباع جمهوری آذربایجان می توانند در طول شبانه روز بدون هیچ محدودیتی و با حداقل هزینه به وسیله این گذرگاه به جمهوری اسلامی ایران از جمله اردبیل رفت و آمد نمایند .

فلاحی اقدام ایران در مورد لغو یک جانبه ویزا برای شهروندان آذربایجانی را یادآور شد و گفت : این اقدام برای شهروندان جمهوری آذربایجان که به ایران برای درمان و گردشگری سلامت سفر می نمایند شرایط بسیار مناسبی را فراهم نموده است .

وی اضافه نمود: ما همچنین یک هتل کلینییک مجهز متشکل از 35 اتاق و 100 تخت را در شهرستان مرزی بیله سوار به نام کوثر چند ماه پیش افتتاح کردیم که در حال حاضر واحدهای اقامتی این هتل فعالند و کلینیک آن نیز در حال افتتاح می باشد و این واحد برای ارایه خدمات درمان شهروندان آذربایجانی پیش بینی شده است .

وی با اشاره به این که برای سادماندهی امور حمل و نقل و جابه جایی گردشگران آذربایجانی اجرای بعضی برنامه ها پیش بینی شده است، اضافه نمود: به دستور استانداری اردبیل نارسایی های موجود در این زمینه نیز رفع می گردد .

فلاحی در ادامه سخنان خود گفت: برای تقویت ساماندهی ارایه خدمات درمانی به شهروندان جمهوری آذربایجان در استان اردبیل برنامه هایی شامل تشکیل گروه های نظارتی در واحدهای درمانی استان اعم از داروخانه ها، آزمایشگاه ها، مجموعه های پزشکی ، مطب های پزشکان ، بیمارستان ها و کلینیک ها در دست اجراست که در قالب آن بازدیدهای نامحسوس و محسوس انجام می گیرد و پس از ارتباط گیری با اتباع جمهوری آذربایجان هر گونه نارضایتی و شکایت احتمالی نیز آنالیز و حل می گردد .

وی اضافه نمود: برای رفع هرگونه مشکل شهروندان جمهوری آذربایجان که برای درمان به ایران سفر می نمایند ، سعی داریم این خدمات پزشکی را در یک مکان به عنوان ساختمان پزشکان ویژه آذری ها مستقر کنیم که با صرف حداقل هزینه و زمان بتوانند نیازهای درمانی خود را دریافت نمایند.

وی هدف از حضور اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در نمایشگاه بین المللی گردشگری باکو را معرفی جاذبه ها و قابلیت های طبیعی ، تاریخی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران مطرح نمود .

هجدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری پنجشنبه گذشته با حضور 80 شرکت از 15 کشور از جمله ایران ، جمهوری آذربایجان ، بلاروس ، بلغارستان ، گرجستان ، چین ، ایتالیا ، مراکش ، روسیه، تایلند، ترکیه، چک، اسلوونی، اوکراین و دومینیکن در مرکز نمایشگاهی باکو گشایش یافت .

این نمایشگاه به مدت سه روز برای بازدید عموم دایر می باشد.

خاورم ** 337**1144

منبع: ایرنا

به "استان اردبیل ساماندهی گردشگری سلامت را تقویت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان اردبیل ساماندهی گردشگری سلامت را تقویت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید