اسکن تازه وقوع حمله قلبی را از سال ها قبل تشخیص می دهد

به گزارش مجله کامپیوتر، روشی که رادیومیکس نامیده می گردد، داده های سی تی (توموگرافی کامپیوتری) را ترکیب می نماید و نشانه هایی از بیماری را نشان می دهد که به تن هایی در تصاویر قابل مشاهده نیستند. این اسکن می تواند رسوبات چربی را که در دیواره سرخرگ ها مانع جریان خون اندام می شوند، تشخیص دهد.

اسکن تازه وقوع حمله قلبی را از سال ها قبل تشخیص می دهد

پلاک های بزرگ پر از لیپید مانند کلسترول بد به حملات قلبی بیشتر منجر می شوند. آن ها گاهی اوقات پاره می شوند ، اما پیش بینی آن سخت است.

دکتر لانگ ژنگ از دانشگاه نانجینگ، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: نتایج این مطالعه دلگرم کننده و هیجان انگیز است.

رادیومیکس در مقایسه با پارامتر های تشریحی سی تی آنژیوگرافی کرونری معمولی روش دقیق تری برای تشخیص پلاک های آسیب پذیر فراهم کرد.

تجویز استاتین ها یا دارو های محافظتی دیگر در اولین فرصت می تواند تغییردهنده احتمالی نتیجه باشد.

یک گروه چینی بر اساس اطلاعات سی تی اسکن حدود 300 نفر روشی را ارائه نموده است.

این روش تشخیص لخته های تهدیدکننده زندگی در بیش از 700 بیمار مشکوک به بیماری عروق کرونر را امکان پذیر کرد.

یک تایید رادیومیکسی محکم به طور مستقل با حملات قلبی احتمالی در یک دوره پیگیری میانه سه ساله مرتبط بود. عملی کردن آن آسان خواهد بود و این به طبقه بندی کسانی که محتمل است در آینده به این مشکل دچار شوند، یاری می نماید.

دکتر ژنگ گفت: اگر تحلیل رادیومیکس در ایستگاه کاری معمول سی تی آنژیوگرافی ساخته گردد، می تواند به طور اتوماتیک پلاک های آسیب پذیر را برای آنالیز پزشک شناسایی کند.

به این ترتیب، رادیومیکس ها ممکن است دقت و ظرافت تشخیص پلاک های پرخطر را در روند بالینی معمول به طور قابل توجهی بهبود دهند.

حملات قلبی سالانه 100 هزار نفر را در بریتانیا تحت تاثیر قرار می دهند. سی تی اسکن سالانه برای حدود 40 هزار بریتانیایی ارائه می گردد.

سیستم دکتر ژنگ صد ها هزار نفر از افراد بالای 40 سال را قادر می نماید تحت این شرایط قرار گیرند به ویژه افراد سیگاری، مبتلایان به دیابت و افرادی که اضافه وزن دارند.

تحقیقات قبلی نشان داده که از هر 10 نفر از افرادی که کاملا سالم تشخیص داده می شوند، یک نفر در معرض خطر حمله قلبی است؛ زیرا سی تی معمولی همه پلاک ها را پیدا ننموده است.

دکتر ژنگ و همکارانش اکنون در حال ساخت یک مدل رادیومیکس از انواع اسکنر و فروشندگان مختلف اند. آن ها بعلاوه در حال برنامه ریزی یک مطالعه بزرگ تر روی 10 هزار بیمارند.

او گفت: حمایت از مطالعات مشاهده ای بزرگ و کارآزمایی های کنترل شده تصادفی و رویکرد رادیومیکس ممکن است یاری کند تصمیم گیری های بالینی جهت درست بگیرند و مراقبت از بیمار در آینده بهبود یابد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرارو

به "اسکن تازه وقوع حمله قلبی را از سال ها قبل تشخیص می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکن تازه وقوع حمله قلبی را از سال ها قبل تشخیص می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید