اولیانوف: آمریکایی ها به زودی به میز مذاکرات با ایران باز نمی گردند

به گزارش مجله کامپیوتر، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین عدم صدور قطعنامه ای علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را گامی مثبت توصیف کرد و گفت که سفر اخیر رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی به تهران دریچه حل و فصل بعضی مسائل را گشود.

اولیانوف: آمریکایی ها به زودی به میز مذاکرات با ایران باز نمی گردند

به گزارش ایرنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین امروز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه الجزیره تاکید نمود که عدم صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تحولی مثبت است که از تشدید تنش ها جلوگیری کرد.

وی گفت که سفر رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران موفقیت آمیز بود و دریچه حل بعضی مسائل را گگردد.

اولیانوف خاطرنشان کرد که آمریکایی ها و اروپایی ها خودشان از بازگشت به توافق هسته ای ممانعت می نمایند.

نماینده روسیه گفت که متن توافق تقریبا آماده است وتنها بعضی سطور نیازمند مذاکرات هستند.

وی خاطرنشان کرد: فکر نمی کنم که آمریکایی ها به زودی به میز مذاکرات بازگردند.

اولیانوف گفت که بدون توافق خطر تنش بسیار زیاد است و این مساله ممکن است که منطقه را به درگیری بکشاند.

بر اساس این گزارش، آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران در پی سفر رافائل گروسی به تهران در بیانیه مشترکی خاطرنشان کردند: در مورد مسائل پادمانی به جای مانده مربوط به سه مکان، ایران آمادگی خود را برای ادامه همکاری و ارائه اطلاعات و دسترسی بیشتر به منظور رسیدگی به مسائل پادمانی به جای مانده خاطرنشان کرد.

در این بیانیه مشترک آمده است: ایران به صورت داوطلبانه به آژانس اجازه می دهد تا چنانچه مقتضی باشد فعالیت های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند. روش اجرای آن طی یک نشست فنی که به زودی در تهران برگزار می گردد، میان دو طرف مورد توافق قرار خواهد گرفت.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز گفت که پنجره برای توافق در مذاکرات برطرف تحریم ها (وین) همچنان باز است اما این پنجره برای همواره باز نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران در تبادل نظر با سی ان ان افزود: با استفاده از واسطه ها، به صراحت به آمریکایی ها اعلام نموده ایم که همچنان در مسیر توافق قرار داریم. اما اگر مجلس ایران قانون جدیدی تصویب بکند ما باید از قانون مجلس حمایت کنیم.لذا پنجره برای توافق همچنان باز است اما این پنجره برای همواره باز نخواهد ماند.

منبع: فرارو

به "اولیانوف: آمریکایی ها به زودی به میز مذاکرات با ایران باز نمی گردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیانوف: آمریکایی ها به زودی به میز مذاکرات با ایران باز نمی گردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید