بافت پرچم 40 کشور جهان به دست هنرمندان زیلوباف میبدی

به گزارش مجله کامپیوتر، خبرنگاران/یزد مدیر موزه زیلوی شهرستان میبد از بافت پرچم 40 کشور جهان به دست هنرمندان زیلوباف این شهرستان برای اهداء به نمایندگان کشورهای حاضر در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری اطلاع داد.

بافت پرچم 40 کشور جهان به دست هنرمندان زیلوباف میبدی

طاهره کشتکار در این باره در گفت وگو با خبرنگار مجله کامپیوتر، اظهار کرد: آیین اختتامیه هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری که به میزبانی کشورمان برگزار می گردد، شنبه شانزدهم بهمن ماه در کاروانسرای شاه عباسی میبد برگزار می گردد لذا برای اهدای هدیه به نمایندگان کشورهای حاضر در این کنوانسیون، زیلو را از بین صنایع دستی شهرستان میبد انتخاب کردیم.

وی اضافه کرد: به همین دلیل نیز با حمایت اقتصادی بنیاد میبدی، بافت این پرچم ها با یاری حدود 10 هنرمند زیلوباف میبدی و با صرف بیش از 100 کیلو نخ در مدت یک ماه انجام شد.

کشت کار اظهار داشت: با توجه به امکان حاشیه نویسی در محصولات هنر صنعت زیلو، در کناره این زیلو نیز نام هر یک از کشورهای مربوطه بافته شده است و در روز اختتامیه به رسم یادبود این پرچم ها به نمایندگان و راهنمایان آن ها هدیه داده خواهد شد.

مدیر موزه زیلوی میبد یادآور شد: هر چند زیلو در ظاهر یک زیرانداز و دست بافته نخی ساده است اما آنالیز فنون و تکنیک بافت آن نشان می دهد که غنای فرهنگی و فکر و اندیشه بارور شده ای در پس هر تار و پود آن خفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بافت پرچم 40 کشور جهان به دست هنرمندان زیلوباف میبدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت پرچم 40 کشور جهان به دست هنرمندان زیلوباف میبدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید