آنالیز مشخصات و ویژگی های اپل واچ سری 7

به گزارش مجله کامپیوتر، آخرین ساعت هوشمند اپل یا اپل واچ سری 7 به قدری شبیه به اپل واچ قبلی سری 6 است که تنها دوآتشه ترین هواداران اپل می توانند آنها را از هم تشخیص دهند. عملکرد، عمر باتری و حسگرهای سلامت و تناسب اندام اپل واچ سری 7 مشابه سری 6 است. این ساعت در اصل همان ساعت هوشمند با بعضی به روز رسانی های جزئی و مثبت است. اپل واچ سری 7 یک ساعت هوشمند عالی است که همچنان قدرتمند، شیک و پر از ویژگی های مفید برای کاربران آیفون است. در این مطلب خبرنگاران به آنالیز ویژگی ها و مشخصات اپل واچ سری 7 پرداختیم.

آنالیز مشخصات و ویژگی های اپل واچ سری 7

مشخصات کلی اپل واچ سری 7 در یک نگاه

اپل واچ سری 7مشخصات
میزان: 41 تا 45 میلی متر
ضخامت:10.7 میلی متر
وزن:32 / 38.8 گرم
پردازنده:S7
رم:1 گیگابایت
حافظه داخلی:32 گیگابایت
سنسورها:ECG sensor, blood oxygen sensor, Apple 3rd-gen optical heart sensor, fall detection, NFC, compass, accelerometer, barometric altimeter, GPS, gyroscope, microphone, ambient light sensor
استندبای همواره روشن: دارد
سیستم عامل:Apple watchOS 8
عمر باتری:18 ساعت
مقاومت در برابر آب:50 متر

طراحی اپل واچ سری 7 و صفحه نمایش

  • از مشخصات اپل واچ سری هفت صفحه نمایش 20 درصد بزرگتر از نسل قبلی یا اپل واچ 6 است.
  • صفحه نمایش همواره روشن در حالت استندبای است.
  • مقاومت در برابر گرد و غبار IPX6 است.
  • مقاومت در برابر آب WR50 است.
  • اپل واچ سری 7 در دو سایز 41 و 45 میلی متر به علاقه مندان عرضه می گردد.
  • صفحه نمایش اپل واچ سری 7 بزرگتر است و تقریباً 20 درصد مساحت بیشتری نسبت به سری 6 دارند، که البته در نگاه اول این تفاوت چندان به چشم نمی آید. این تفاوت با کاهش حاشیه ها به تنها 1.7 میلی متر، که 40 درصد کوچک تر از لبه های اپل واچ سری 6 است، به دست آمده است.
  • مانند اپل واچ سری 5 و سری 6، اپل واچ سری 7 دارای یک صفحه نمایش پُلی سیلیکونی و اکسیدی با دمای بسیار پایین OLED (LTPO) برای فعال کردن قابلیت Always-On است که به صفحه ساعت و سایر اطلاعات نمایش داده شده روی ساعت، اجازه می دهد تا هنگامی که اپل واچ در حال استفاده نیست، به طور مداوم قابل مشاهده باشد و صفحه نمایش دیگر سیاه نگردد.
  • هنگامی که مچ دست پایین است، نور صفحه نمایش به منظور حفظ عمر باتری کم می گردد، اما ویژگی های کلیدی مانند عقربه های ساعت همواره روشن می مانند.
  • لمس صفحه ساعت یا بالا بردن مچ، صفحه نمایش را به روشنایی کامل باز می گرداند و برای به حداقل رساندن تخلیه باتری، اپل صفحه های ساعت را برای این ویژگی بهینه نموده است.
  • صفحه نمایش اپل واچ بعلاوه دارای نرخ نوسازی متغیری است که در صورت غیرفعال بودن ساعت، از 60 هرتز به 1 هرتز کاهش می یابد.
  • در حالی که مچ کاربر پایین است، صفحه نمایش Always-On Retina در داخل خانه تا 70 درصد روشن تر از اپل واچ سری 6 است، و تماشا صفحه ساعت بدون احتیاج به بالا بردن مچ یا بیدار کردن صفحه نمایش را آسان تر می نماید.
  • تعدادی از بهینه سازی های رابط کاربری برای بهره مندی از نمایشگر نو و بزرگ تر، با دو میزان فونت بزرگ تر، عنوان ها و دکمه های منوی بزرگ تر، و یک صفحه کلید QWERTY نو که می توان با QuickPath ضربه یا سوایپ کرد وجود دارد.
  • دو صفحه ساعت نو برای نمایشگر بزرگتر نیز وجود دارد، از جمله صفحه Contour، که صفحه کلید را به سمت راست لبه نمایشگر حرکت می دهد، و صفحه نو Modular Duo که از صفحه نمایش استفاده می نماید.
  • اپل واچ سری 7 بعلاوه دارای گواهی IP6X مقاوم در برابر آب و گرد و غبار است که باعث می گردد برای محیط هایی مانند ساحل یا صحرا بسیار بادوام تر باشد.
  • این دستگاه همچنان دارای مقاومت در برابر آب WR50 است که به لطف مهر و موم ها و چسب ها برای غوطه ور شدن در آب تا عمق 50 متری، رتبه بندی شده است.
  • اسپیکر این دستگاه که برای فراوری صدا به هوا احتیاج دارد، تنها نقطه ورودی است و به گونه ای طراحی شده است که با استفاده از ارتعاشات صوتی پس از قرار گرفتن در معرض رطوبت، آب از آن خارج می گردد.
  • بعلاوه طراحان اسپیکر اپل واچ سری 7 تصمیم گرفته اند دو حفره اسپیکر در اپل واچ سری 6 را ترکیب و یکی نمایند و در نتیجه، سری 7 از یک حفره اسپیکر بهره می برد.

قابلیت های سلامت (Health Features)

  • مانیتورینگ اکسیژن خون
  • قابلیت ردیابی خواب (Sleep Tracking)
  • امکان گرفتن نوار قلب

در مشخصات اپل واچ سری 7 همان ویژگی های پایش سلامت موجود در سری 6 را ارائه می دهد. سنسور ضربان قلب نوری نسل دوم معیارهایی مانند کالری سوزی، ضربان قلب در حالت استراحت و ضربان قلب بسیار بالا را محاسبه می نماید.

سنسور ضربان قلب الکتریکی می تواند برای گرفتن نوار قلب استفاده گردد، در حالی که LED و نور مادون قرمز نظارت بر اکسیژن خون را امکان پذیر می نماید. شتاب سنج و ژیروسکوپ داخلی سایر ویژگی های مهم مرتبط با سلامت مانند: تشخیص سقوط از ارتفاع را فعال می نماید.

اپل واچ می تواند ضربان قلب پایین، ضربان قلب بالا و ضربان قلب غیرطبیعی را تشخیص دهد، مسائل سلامتی مانند: فیبریلاسیون دهلیزی را کنترل کند و هنگام تشخیص ناهنجاری ها نوتیفیکیشن ارسال کند.

مانیتورینگِ اکسیژن خون

  • حسگرهای پشت اپل واچ سری 7 قابلیت نظارت بر اکسیژن خون موجود در اپل واچ را فعال می نمایند. اشباع اکسیژن خون در یک فرد سالم حدود 95 تا 100 درصد است و زمانی که درصد اکسیژن خون کمتر از آن می گردد، می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی سلامتی باشد که احتیاج به توجه فوری دارد.
  • LEDهای سبز، قرمز و مادون قرمز نور را به رگ های خونی مچ دست می تابانند و فتودیودها میزان نور بازتاب شده را میزان گیری می نمایند. سپس الگوریتم های اپل رنگ خون را محاسبه می نمایند که نشان دهنده میزان اکسیژن موجود است.
  • با استفاده از برنامه Blood Oxygen که بر روی اپل واچ نصب شده است، می توان میزان گیری اکسیژن خون را بر حسب تقاضا انجام داد. برای میزان گیری، اطمینان حاصل کنید که اپل واچ سری 7 روی مچ قرار گرفته است، برنامه را باز کنید، ثابت بمانید و مچ را صاف نگه دارید. روی دکمه Start ضربه بزنید و سپس بازوی خود را به مدت 15 ثانیه ثابت نگه دارید. در انتها زمان سپری شده، اپل واچ سطح اکسیژن خون شما را با داده های ذخیره شده در برنامه Health در آیفون نشان می دهد.
  • اپل واچ سری 7 بعلاوه میزانی اکسیژن خون را در پس زمینه میزان گیری می نماید و زمانی که اپل واچ راه اندازی می گردد، باید تنظیم گردد. این تنظیمات در برنامه Health در آیفون موجود است. از راستا: Browse > Respiratory > Blood Oxygen > Setup Blood Oxygen می توانید به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.
  • میزان گیری اکسیژن خون زمانی انجام می گردد که هیچ حرکتی وجود نداشته باشد و بر اساس فعالیت روزانه شما، تعداد میزان گیری در روز فرق دارد. میزان گیری های اکسیژن خون منجر به تاباندن نور روشنی روی مچ دست می گردد که می تواند در اتاق های تاریک حواس تان را پرت کند. بنابراین میزان گیری پس زمینه را می توان در صورت تمایل به وسیله تنظیمات اپل واچ سری 7 برای حالت خواب و Theater mode را خاموش کرد.
  • در طول خواب، میزان گیری اکسیژن خون تنها در صورتی انجام می گردد که گزینه Track Sleep with Apple Watch فعال باشد و ساعت برای اهداف Sleep Tracking استفاده گردد.
  • ثابت نگه داشتن دست و ساعت برای میزان گیری های دقیق لازم است و ساعت باید بتواند به وسیله یک مچ بند محکم با بالای مچ دست تماس خوبی برقرار کند. اپل می گوید که خالکوبی می تواند بر عملکرد ساعت تأثیر بگذارد، مانند پرفیوژن پوست یا میزان خونی که در پوست جریان دارد. به عنوان مثال، در هوای سرد، میزان گیری اکسیژن خون ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

به گفته اپل، میزان گیری اکسیژن خون که با اپل واچ سری 7 انجام می گردد، برای مصارف پزشکی نیست و برای اهداف کلی تناسب اندام و سلامتی طراحی شده است. از آنجایی که مانیتورینگ اکسیژن خون احتیاجی به تاییدیه نظارتی مشابه با قرائت ECG ندارد، در بیش از 100 کشور در دسترس است.

نوار قلب (ECGs) اپل واچ سری 7

الکترودهای پشت اپل واچ و Digital Crown با هم کار می نمایند تا به کاربران اجازه دهند نوار قلب بگیرند. این نوار قلب می تواند برای تشخیص شرایط سلامتی به وسیله یک پزشک، مورد استفاده قرار گیرد.

نوار قلب با نگه داشتن انگشت روی تاج دیجیتال اپل واچ گرفته می گردد و می تواند ریتم سینوسی (طبیعی)، یک نتیجه غیرطبیعی، یا گاهی اوقات، یک نتیجه غیرقطعی را تشخیص دهد که باید با پزشک در میان گذاشته گردد. ECG قادر است فیبریلاسیون دهلیزی را در ضربان قلب بالای 100 ضربه در دقیقه تشخیص دهد.

نظارت بر خواب ((Sleep Tracking

از دیگر مشخصات اپل واچ سری 7 این است که می توان از آن در شب و برای نظارت بر خواب استفاده کرد، زیرا اپل اطلاعاتی در خصوص مدت زمان خواب شما در هر شب ارائه می نماید. این ویژگی بعلاوه ابزار مفیدی را برای داشتن خواب بهتر در شب با جزئیات موجود در راهنمای ردیابی خواب ما ارائه می دهد.

ردیابی خواب در مدل های قدیمی تر اپل واچ نیز در دسترس است، اما مدل های نوتر کارایی باتری و شارژ سریع تری دارند، بنابراین می توانید صبح ها پس از یک خواب شبانه، اپل واچ خود را سریع تر شارژ کنید.

باتری و شارژ اپل واچ سری 7

  • شارژ باتری تا یک روز دوام می آورد.
  • استفاده از چند برنامه شارژ زیادی نمی برد.
  • تقریباً یک ساعت طول می کشد تا به طور کامل شارژ گردد.

اپل واچ سری 7 همچون نسل قبلی خود با یک بار شارژ، تا 18 ساعت در روز دوام می آورد. با توجه به خرابی های اولیه، اپل واچ سری 7 (45 میلی متری) دارای یک باتری 1.189 وات ساعتی (309 میلی آمپر ساعتی) است که نسبت به باتری 1.17 وات ساعتی سری 6 (44 میلی متری) 1.6 درصد افزایش پیدا نموده است.

بعلاوه افزایش 6.8 درصدی نسبت به باتری 1.024 وات ساعتی در مدل 40 میلی متری نسل قبلی تجربه نموده است. اپل واچ اکنون به لطف طراحی نو و شارژر مغناطیسی سریع USB0C اپل و یک آداپتور برق 18 وات یا بالاتر، می تواند 33 درصد شارژ سریع تر را در مقایسه با اپل واچ سری 6 ارائه کند.

این بدان معناست که تنها هشت دقیقه زمان شارژ می تواند تا هشت ساعت ردیابی خواب (Sleep Tracking) را فراهم کند. کابل USB-C شارژر سریع مغناطیسی با اپل واچ سری 7 عرضه می گردد، اما کاربران برای شارژ سریع باید یک آداپتور برق 20 وات یا بالاتر تهیه نمایند.

سیستم عامل watchOS 8

  • WatchOS 8 ارتقاء عمده ای نداشته است.
  • سیری 80 درصد مواقع کار می نماید.
  • دو صفحه ساعت اختصاصی دارد.
  • صفحه کلید QuickPath Qwerty دارد.
  • پشتیبانی از تایپ داینامیک دارد.

WatchOS 8 سیستم عامل نو اپل برای سال 2021 است، اما مانند طراحی ساعت نو که چندان تفاوتی با نسل قبلی خود ندارد، چیزهای چندان نوی را برای تجربه کار بااپل واچ سری 7 به ارمغان نمی آورد. اپل واچ سری 7 از یک چیپست نو S7 نیرو می گیرد، اما این چیپست چندان قدرتمندتر از S6 موجود در Watch 6 نیست

WatchOS در طول سال ها چندین بار تکرار شده است، و به نظر می رسد اپل بالاخره به چیزی مفید رسیده است. دکمه بزرگ کناری به شما امکان می دهد بین برنامه ها بپرید، در حالی که Digital Crown تعامل با فهرست ها یا تغییر میزان چیزها را به یک کار ساده تبدیل می نماید.

در گذشته، watchOS اپل در تمام ساعت های هوشمندش مشابه به نظر می رسید، منهای برنامه های منتخب منحصر به سخت افزار نو در یک مدل خاص. اپل واچ سری 7 سنسور نوی ندارد، بنابراین این شرکت در عوض watchOS 8 را برای صفحه نمایش بزرگتر تغییر داد.

علاوه بر قابلیت های خاص و تثبیت شده ای مانند ردیابی خواب، ردیابی سیکل قاعدگی (که به همین علت یکی از برترین ساعت های هوشمند برای زنان است)، هشدارهای تقویم، اعلان های شرایط آب وهوا و App Find My برای اپل واچ، WatchOS 8 چند قابلیت نو ویژه در سری 7 دارد.

پردازنده اپل واچ سری 7

و آخرین حرف در آنالیز مشخصات اپل واچ سری 7 این است که این محصول اپل از یک سیستم دو هسته ای S7 (SiP) استفاده می نماید؛ که مبتنی بر پردازنده S6 اپل واچ سری 6 است و عملکردی مشابه با آن تراشه ارائه می نماید. اپل جزئیاتی در خصوص هیچ گونه بهبود سرعت ارائه ننموده است و باورها بر این است که این پردازنده قدرت پردازشی مشابه تراشه S6 نسل قبلی دارد.

آگهی های انواع اپل واچ را در مجله کامپیوتر ببینید

حرف آخر در خرید اپل واچ سری 7

برای کسانی که از مدل های قدیمی تر اپل واچ استفاده می نمایند یا در پی اولین ساعت هوشمند اپل خود هستند، اپل واچ سری 7 برترین گزینه برای آن هاست. در ادامه تعدادی از مزایا و معایب اپل واچ سری 7 را ذکر نموده ایم:

مزایای اپل واچ سری 7

  • صفحه نمایش بزرگ تر
  • حالت استندبایِ روشن تر
  • کیبوردِ QWERTY
  • شارژر مغناطیسیِ USB-C
  • شارژ سریع تر

معایب اپل واچ سری 7

  • افزوده نشدن قابلیتی نو در حوزه سلامت
  • 18 ساعت حفظ باتری مانند نسل قبل
آگهی های اپل واچ سری 7 را در مجله کامپیوتر ببینید
منبع: دیوار

به "آنالیز مشخصات و ویژگی های اپل واچ سری 7" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مشخصات و ویژگی های اپل واچ سری 7"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید