برترین قسمت های بدن برای عطر زدن

به گزارش مجله کامپیوتر، استیون کلایس، عطرساز ارشد و طراح عطرهای تاکاساگو، در این باره می گوید: استفاده هوشمندانه از عطر، علاوه بر افزایش قدرت پخش بوی آن، یاری می نماید در طول روز رایحه ای ماندگار داشته باشید.

برترین قسمت های بدن برای عطر زدن

آیا تابه حال به فرایند عطر زدن خود و اطرافیانتان دقت نموده اید؟ بیشتر ما هنگام خرید بادی اسپلش یا عطر زنانه رویایی خود، به راه چارههایی برای افزایش ماندگاری رایحه آن ها فکر می کنیم. اما موقع استفاده از عطر مورد علاقه مان، میزانی از آن را تنها در نواحی معمول مچ دست، گوش و گردن اسپری می کنیم. در حالی، که مکان های کلیدی بسیاری برای اسپری کردن عطر در بدن ما وجود دارند که به راحتی آن ها را نادیده می گیریم. در این مطلب از مجله کامپیوتر به آنالیز برترین قسمت های بدن برای عطر زدن می پردازیم.

عطر را مستقیما روی پوستتان اسپری کنید

در اولین قدم، کلایس می گوید: قبل از لباس پوشیدن، عطر را روی قسمت های مختلف بدنتان اسپری کنید تا کاملا جذب پوستتان گردد؛ این کار ماندگاری و کیفیت بوی عطرتان را افزایش می دهد.

اسپری کردن عطر روی لباس کار اشتباهی نیست. اما مدت زمان ماندگاری و ترکیب رایحه های عطرهای مختلف، معمولا تحت تاثیر جنس لباسی که برای پوشیدن انتخاب می کنیم قرار می گیرند. بنابراین، بهتر است تا حد امکان، عطر را روی لباس های نخی، چرم، ساتن و ابریشم اسپری نکنید.

میزانی از عطر را برای اسپری در موهایتان در نظر بگیرید

جالب است بدانید که موهای شما، یکی از برترین قسمت های بدن برای اسپری کردن عطر به شمار می آیند .ساختار کوتیکولی تارهای مو، عطر را به خوبی جذب می نمایند و در حین حرکت باعث پخش شدن بوی عطر به اطراف شما می شوند. بنابراین اسپری کردن عطر در موها، علاوه بر افزایش مدت زمان ماندگاری، قدرت پخش بو و سیلاژ عطر شما را نیز تقویت می کند.

بعضی از افراد معتقدند که الکل موجود در عطرها ممکن است باعث خشکی موها گردد؛ برای حل این مشکل راه چاره بسیار ساده ای وجود دارد. کافی است بعد از اسپری کردن عطر در میان موهای خود، با استفاده از برس چوبی یا پلاستیکی موهایتان را به آرامی شانه کنید، این کار علاوه بر جلوگیری از خشکی و بد حالت شدن موها، باعث ماندگاری بیشتر رایحه عطر در موهای شما نیز می گردد.

عطر را در قسمت بالایی گوش اسپری نمایید

اسپری کردن عطر در قسمت پشت لاله گوش یکی از ترفندهای معمول استفاده از عطر و ادکلن به شمار میرود. اما یکی از نقاط کمتر رایج، که تاثیر بسیاری بر ماندگاری و پخش بوی عطر شما دارد، ناحیه بالایی گوش است.

کلایس می گوید: پوست بالای گوش، چربی بیشتری نسبت به سایر قسمت های پوست فراوری می کند. استفاده از عطر در این ناحیه، می تواند باعث افزایش ماندگاری و پخش بوی عطر شما گردد.

قسمت داخل آرنج را از یاد نبرید

نقاط نبض، نواحی خاصی از بدن هستند که رگ های خونی در نزدیکی پوست جریان دارند. این نقاط گرمای بیشتری نسبت به دیگر نواحی بدن از خود ساطع می نمایند و باعث افزایش پخش بو و ماندگاری عطر شما می شوند.

قسمت داخلی آرنج نیز مانند زیر گردن و مچ دست، یکی از نقاط نبض بدن به شمار می آید و قدرت فراوری گرمای بسیار بالایی دارد. به همین علت نیز اسپری کردن عطر در ناحیه آرنج، ماندگاری و قدرت پخش بوی عطر شما را به طور شگفت انگیزی افزایش می دهد.

عطر را روی پاهایتان اسپری کنید

اگر قصد دارید کفش های مجلسی و پاشنه بلند یا صندل های تابستانه خود را بپوشید، دست نگه دارید. در این مواقع، اسپری کردن عطر در ناحیه مچ پا، ماندگاری و پخش بوی عطر شما را به شکل معجزه آسایی افزایش می دهد. بنابراین توصیه می گردد قبل از پوشیدن کفش، میزانی از عطر مورد نظرتان را در ناحیه مچ پا اسپری کنید.

بعلاوه، اگر قصد پوشیدن شلوارک یا لباس های کوتاه را دارید، از اسپری کردن عطر یا بادی اسپلش در ناحیه ساق پا و پشت زانو غافل نشوید.

نکاتی برای استفاده صحیح از عطر زنانه

  • قبل از اسپری کردن عطر زنانه و یا بادی اسپلش ، پوستتان را با استفاده از کرم مرطوب کنید. این ترفند، سرعت تبخیر عطر را کاهش می دهد و رایحه ای ماندگار را در طول روز برایتان رقم می زند.
  • اگر از لباس های پشمی استفاده می کنید، میزانی از عطر خود را روی لباستان اسپری نمایید. این کار مدت زمان ماندگاری عطر را افزایش می دهد و باعث تقویت پخش بوی آن می گردد.
  • عطر خود را بلافاصله بعد از دوش گرفتن بهره ببرید. در این بازه زمانی، منافذ باز پوست باعث افزایش جذب و در نتیجه تقویت ماندگاری عطر شما می شوند.
  • بعد از اسپری کردن عطر، آن را روی پوستتان نمالید و اجازه دهید خود به خود جذب پوستتان گردد. مالیدن عطر بر روی پوست، باعث ایجاد اصطکاک می گردد و علاوه بر کاهش ماندگاری، رایحه عطرتان را نیز تغییر می دهد.
  • عطر را به میزان زیاد و از فاصله نزدیک روی پوستتان اسپری نکنید. این کار باعث تغییر رایحه عطر و کاهش قدرت پخش آن می گردد. شیشه عطر را در فاصله 15 تا 20 سانتی از پوست خود قرار دهید و یک تا دوبار میزانی از عطر را روی پوستتان اسپری کنید.
  • عطر را قبل از پوشیدن اکسسوری هایی مانند دستبند و گردنبند روی پوستتان بمالید. ترکیبات موجود در عطر ممکن است باعث تغییر رنگ جواهرات و زیورآلات شما شوند.
  • آب، رطوبت و گرما می توانند باعث تغییر ترکیب رایحه عطر شوند و ماندگاری آن را کاهش دهند. توصیه می گردد عطرتان را در مکانی خشک، خنک و ترجیحا تاریک نگهداری کنید. این ترفند، از ترکیب رایحه عطر شما محافظت می کند و ماندگاری آن را حفظ می کند.

بهتر است قبل از خرید بادی اسپلش یا عطر این توصیه ها را به خاطر بسپارید تا همواره رایحه ای ماندگار داشته باشید.

منبع: پیام دلتا

به "برترین قسمت های بدن برای عطر زدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین قسمت های بدن برای عطر زدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید