10 راه برای گرفتن جایگاه بهتر در هواپیما

به گزارش مجله کامپیوتر، .با خبرنگاران همراه باشید تا با راه های گرفتن جایگاه بهتر در هواپیما آشنا شوید

10 راه برای گرفتن جایگاه بهتر در هواپیما

1. عضو یک برنامه Frequent Flier شوید

این برترین و قابل اطمینان ترین روشی است که می توانید برای گرفتن جایگاه های خوب بهره ببرید. اگر هنگام رزرو بلیت، شماره عضویت خود در این برنامه را وارد نمایید، از شانس بسیار بالایی برخوردار خواهید بود، به خصوص اگر جزو مشتریان وفادار و مهم باشید. اگر هنگام ورود به فرودگاه، هنوز جایگاه تان تعیین نشده است، شماره عضویت خود در این برنامه را به پذیرش اطلاع دهید.

2. بلیت های خود را زود بخرید

تعداد جایگاه هایی که از قبل شماره شان تعیین شده باشد، با نزدیک شدن به تاریخ پرواز کاهش می یابد. اگر می توانید بهتر است بلیت خود را چند هفته زودتر بخرید، در غیر این صورت، باید هر چه سریع تر به طور اینترنتی نسبت به انتخاب شماره جایگاه خود اقدام نمایید؛ و یا اگر به اینترنت دسترسی ندارید، به محض ورود به فرودگاه به پذیرش مراجعه کنید.

3. توجه داشته باشید که می توانید جایگاه بهتری هم بخرید

امروزه بسیاری از شرکت های هواپیمایی به شما اجازه می دهند به ازای پرداخت مبلغی بیشتر، جایگاه هایی راحت تر، با فضای پای وسیع تری داشته باشید. مثلا طرح Even More Space از شرکت JetBlue شامل جایگاه هایی می گردد که در ردیف خروجی قرار گرفته و بر خلاف جایگاه های عادی که 34-36 اینچ ارتفاع دارند، این جایگاه ها دارای 38 اینچ ارتفاع هستند. شرکت United نیز طرحی دارد به نام Economy Plus که به مشتریان وفادار و همه مسافرانی که حاضر باشند مبلغ سالیانه 499$ را بپردازند، این اجازه را می دهد که از جایگاه های بلندتر و نزدیک کابین خلبان لذت ببرند. (درصورتی که تمام جایگاه های مربوط به این طرح پر نشده باشند، افراد می توانند برای یک بار آنها را خریداری نمایند). خطوط هوایی دیگر نیز برنامه ها و طرح های مشابهی ارائه می دهند.

4. شماره جایگاه خود را هنگام رزرو بلیت تعیین نمایید

در بیشتر وب سایت های رزرو بلیت، شما می توانید جایگاه خود را هنگام خرید بلیت تعیین کنید. بعلاوه ممکن است به شما اجازه دهند بلیت را خریده و سپس دوباره به سایت برگشته و جایگاه مورد نظرتان را انتخاب نمایید. (در بیشتر مواقع، این خدمات رایگان است، ولی شرکت هایی مانند Allegiant Air و Spirit برای انتخاب جایگاه به صورت پیشاپیش، هزینه ای را دریافت می نمایند). اگر جایگاه مورد نظرتان را در وب سایت پیدا نکردید، می توانید با شرکت مورد نظر به صورت تلفنی تماس گرفته با یکی از مسئولان آنجا صحبت کنید. زیرا گاهی میان آنچه در سایت می بینید، و آنچه واقعا موجود است، تفاوت هست.

5. در قسمت پذیرش، جایگاه خود را تایید نمایید

بیشتر شرکت های هواپیمایی به مسافران اجازه می دهند که 24 ساعت پیش از پرواز، به صورت آنلاین بلیت خود را نام نویسی نمایند. در این مرحله شما می توانید جایگاه را که قبلا انتخاب نموده اید، تایید نموده و یا حتی جایگاه بهتری را انتخاب کنید.

6. به موقع در فرودگاه حاضر شوید

اگر خیلی دیر به فرودگاه برسید، محتمل است جایگاه خود را از دست بدهید.

7. اگر شک دارید، حتما بپرسید

وقتی که به گیت رسیدید، از مسئول آنجا بپرسید که آیا جایگاه دیگری خالی شده است یا نه. ممکن است مسافران دیگر بخواهند به وسیله Business Class پرواز نمایند، یا اصلا برای پرواز حاضر نشوند. اگر خوش شانس باشید، می توانید جایگاه آنها را انتخاب کنید.

8. دقیق صحبت کنید

اگر تعیینا می دانید که در پی کدام جایگاه هستید، مسوولان مربوطه بهتر می توانند آن را برای شما پیدا نمایند. به جای اینکه بگویید یک جایگاه در ردیف خروجی یا یک جایگاه خوب می خواهید، بهتر است بگویید مثلا جایگاه 12A را می خواهید. به این ترتیب، احتمال یافتن آن یا گرفتن یک جایگاه مشابه، افزایش می یابد.

9. مسئولان را آگاه کنید

در صورتی که دچار معلولیت و یا شرایط پزشکی خاصی هستید، به مسوولان اطلاع دهید. بیشتر آنها سعی خواهند کرد که شما را در جایگاه بهتر و راحت تری اسکان دهند.

10. مهربان باشید

طوری با مسوولان مورد نظر صحبت کنید که آنها را می فهمید. چراکه آنها در طول روز با درخواست ها و شکایت های زیادی روبرو می شوند. با ایشان مثل یک انسان رفتار کنید تا از نحوه همکاری آنها شگفت زده شوید!

منبع: الی گشت

به "10 راه برای گرفتن جایگاه بهتر در هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 راه برای گرفتن جایگاه بهتر در هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید