تجهیز تاکسی های برقی نروژ به فناوری سریع شارژ بی سیم

به گزارش مجله کامپیوتر، تاکسی های برقی مورد استفاده در اسلو پایتخت نروژ به زودی به فناوری شارژ بی سیم مجهز می شوند تا بتوانند در زمان انتظار برای رسیدن مسافر بعدی، به سرعت انرژی مورد نیازشان را تأمین نمایند.

تجهیز تاکسی های برقی نروژ به فناوری سریع شارژ بی سیم

به گزارش خبرگزاری اقتصادایرانبه نقل از نیواطلس، نروژی ها با همکاری دو شرکت خصوصی در فنلاند و آمریکا فناوری شارژ بی سیم باتری تاکسی های برقی خود را ارتقا بخشیده اند. این برای اولین بار در دنیا است که کشوری چنین زیرساخت هایی را برای شبکه حمل و نقل عمومی خود ایجاد می نماید.

به همین دلیل صفحات ویژه شارژ بی سیم در کف ایستگاه های تاکسی نصب می گردد و باتری هر تاکسی در زمان توقف با سرعت 75 کیلووات در دقیقه شارژ می گردد. نروژ میخواهد با استفاده از چنین فناوری هایی هدف خود یعنی به صفر رساندن میزان انتشار گازهای گلخانه ای و به خصوص دی اکسید کربن را تا سال 2023 عملی کند.

اگر چه سرعت شارژ باتری خودروهای برقی به صورت بی سیم کمتر از سرعت شارژ این باتری ها به صورت عادی و به وسیله حضور در ایستگاه های شارژ خودرو است، اما استفاده از این روش منجر به اتلاف وقت کمتری می گردد. این روش شلوغی و ترافیک برای حضور در پمپ های شارژ خودروهای برقی را نیز از بین می برد.

منبع: اقتصاد ایران

به "تجهیز تاکسی های برقی نروژ به فناوری سریع شارژ بی سیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز تاکسی های برقی نروژ به فناوری سریع شارژ بی سیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید