تدوین 3 برنامه 7 ساله برای تکمیل شبکه خطوط متروی تهران

به گزارش مجله کامپیوتر، مطالعات مربوط به اولویت بندی اجرای خطوط و ایستگاه های 4 خط نو شبکه مترو که کلیات آن بهمن ماه 1398 در قالب طرح جامع حمل و نقل ریلی مرکز به تصویب شورای عالی ترافیک وزارت کشور رسید، در کمیته راهبردی شرکت مترو شهر تهران تدوین و به خاتمه رسید.

تدوین 3 برنامه 7 ساله برای تکمیل شبکه خطوط متروی تهران

به گزارش مجله کامپیوتر، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران با اعلام این موضوع، گفت: بر اساس مطالعات اجرا شده، قابلیت اجرای قطعات مختلف خطوط 8 تا 11 شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی مرکز بر اساس معیارهای ترافیکی، بهره برداری، فنی- اجرایی، نسبت منافع به هزینه انجام هر قطعه آنالیز و اولویت بندی شد تا در صورت تامین منابع اقتصادی مورد احتیاج که عمدتاً غیرنقد و در قالب تهاتر املاک پیش بینی شده است، در قالب 3 برنامه 7 ساله به انجام برسد.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه اضافه نمود: طرح جامع حمل و نقل ریلی مرکز با نگاه به افق سال 1420 تدوین و به تصویب رسیده است که البته قابلیت و توانایی اجرا و بهره برداری از قطعات 50 کیلومتری شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی در هر دوره 7 ساله وجود دارد.

در مطالعات مربوط به برنامه ریزی برای احداث خطوط نو و ایستگاه های مربوط به آنها، جزئیات کاملی از قبیل زمان عبور دستگاه حفار مکاهمه از محل ایستگاه های جانمایی شده، تاریخ دقیق تملک موقت اراضی برای هر ایستگاه، زمان اجرای سازه نگهبان، موعد ساخت هسته مرکزی ایستگاه، خریداری و نصب تجهیزات الکتریکی و مکانیکی ایستگاه ها، ریل گذاری راستا و زمان بهره برداری از هر ایستگاه به طور معین و شفاف مشخص شده است.

بر اساس گزارش سایت شهر، آغاز عملیات اجرایی احداث خط 10 که اردیبهشت ماه سال جاری از ایستگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس محقق شد هم بر پایه همین مطالعات و برنامه 20 ساله شرکت مترو تهران صورت گرفت و امیدواریم با حمایت های هرچه بیشتر دولت، شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری بتوانیم برنامه های 7 ساله توسعه خطوط مترو را که در سه مقطع زمانی برنامه ریزی شده است در موعد مقرر به انجام برسانیم. بر همین اساس اجرای نخستین برنامه 7 ساله خطوط نو در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت شهردار تهران و شورای ششم، پس از تصویب در دستور کار شرکت متروی تهران قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تدوین 3 برنامه 7 ساله برای تکمیل شبکه خطوط متروی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین 3 برنامه 7 ساله برای تکمیل شبکه خطوط متروی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید