جایزه فرانتس کافکا به نویسنده چک رسید

به گزارش مجله کامپیوتر به نقل از سایت جایزه، ایوان ورنیش نویسنده ای از جمهوری چک به عنوان برنده جایزه ادبی فرانتس کافکا 2018 انتخاب شد.

جایزه فرانتس کافکا به نویسنده چک رسید

انجمن فرانتس کافکا در پراگ که بنیانگذار جایزه ادبی فرانتس کافکا است هر سال این جایزه را به نویسنده ای معاصر برای خلق اثر ادبی هنری فوق العاده اهدا می نماید.

مراسم اهدای این جایزه آخر ماه اکتبر در سالن شهرداری شهر قدیم پراگ اهدا می گردد.

این جایزه 10 هزار دلاری همراه یک دیپلم افتخار و یک مجسمه برنز که نمونه کوچک مجسمه یادبود کافکا در شهر پراگ است، به برنده اهدا می گردد.

برنده این جایزه بین المللی می تواند از هر ملیتی باشد. سال پیش مارگات آتوود کانادایی و سال 2016 کلودیو ماگریس از ایتالیا برنده این جایزه شده بودند.

ایوان ورنیش 75 ساله شاعر، ویراستار و هنرمندی از کشور چک است. وی سال 1942 در پراگ به جهان آمده و سال 1961 نخستین کتاب شعرش را منتشر کرد. او به سرعت به عنوان نویسنده و شاعری محبوب در نسلش شناخته شد. وی در دهه 1970 و 1980 برنامه های رادیویی را اجرا می کرد. او پس از تغییرات سیاسی کشورش، در روزنامه مشغول کار شد و اکنون دبیر بخش شعر کتابخانه شعر چک است. او بیش از 30 عنوان کتاب شعر منتشر نموده و ویراستار کتاب های مختلفی بوده که از زبان های دیگر چون آلمانی، هلندی، ایتالیایی، لاتین ، فرانسوی و روسی به چک منتشر شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جایزه فرانتس کافکا به نویسنده چک رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه فرانتس کافکا به نویسنده چک رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید