ادبیات

امام علی(ع) فرمود: آمرؤ القیس پادشاه گمراهان نیست؛ در شاعری مقام والایی دارد!، سخن گفتن از علی(ع) جرم بود

کامران شرفشاهی می گوید: وقتی از حضرت امیر المونین علی(ع) می پرسند کدام شاعر را بیشتر دوست داری می فرماید: امرؤ القیس. در پاسخ به آن حضرت می گویند: او که پادشاه گمراهان است! و حضرت می فرمایند: با این وصف در مرتبه شاعری بالایی واقع شده است.

23 فروردین 1402

مغز هر آنچه به آن بگویید را باور می نماید

فکر کردن به اینکه می توانید در مسابقه از دیگران پیشی بگیرید یا فکر کردن به اینکه اضطراب از سخنرانی در جمع به شما یاری می نماید تا اجرای بهتری داشته باشید، در بسیاری از موارد درست از آب درمی آید. تغییر جهتِ انتظارات به سمتی که به نفع شما عمل نمایند...

31 مرداد 1401

سفر به شهر کلوت های ایران؛ شهداد

در جایی کیلومترها دورتر از مرکز، کویری تماشایی وجود دارد که مثلش در جهان کم است. کویری که کلوت های تماشایی ای را در دلش جا داده و اسمش، کویر شهداد است.

17 خرداد 1401

مسعود فروتن در رخ به رخ: خودم را بازیگر نمی دانم

تهران (پانا) - مسعود فروتن می گوید کارهای درخشانی در تلویزیون انجام داده است و با افتخار برای نسل بعدی کنار می رود و تماشاگر فعالیت هنرمندان جوان است.

16 خرداد 1401

جوایز ادبی؛ ایستگاه پایانی بررسی کیفی آثار ، حوزه نقد ادبی تقریبا تعطیل است

فعال حوزه نشر با انتقاد از مسائل چرخه مصرف کتاب گفت: در برقراری ارتباط با مخاطبین طبیعتا زیر حلقه های این موضوع یعنی جشنواره های ادبی هم دچار مشکل هستند.

14 خرداد 1401

برگزاری هشتمین دوره جشنواره سبزه آرایی و هفت سین نوروزی در ملایر

خبرنگاران/همدان هشتمین دوره جشنواره سبزه آرایی، هفت سین نوروزی، کلوچه و شیرینی خانگی روز یکشنبه7 فروردین ماه در عمارت مصدقی واقع در موزه لطفعلیان ملایر برگزار گردید.

3 خرداد 1401

حمله شدید لیلا اوتادی به سینمای ایران !

خبرنگاران: واکنش لیلا اوتادی بازیگر زن به اتفاقاتی که در سینمای ایران بر خلاف هالیوود و بالیوود می افتد را در این ویدیو ببینید.

9 دی 1400

چهار کتاب از درام نویسان مهم جهان منتشر شد

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی نشر نیماژ، کتاب های هراس نوشته فالک ریشتر با ترجمه محمود حسینی زاد، نمایشنامه های فراموش شده نوشته فرانتس کافکا، روبر پنژه، تادئوش روژه ویچ، آرتور آدامف و اورسون ولز با ترجمه علی شمس، میدان مجلس نوشته جیمز...

29 آبان 1400

هشدارها در رصد فرهنگی باید در نظر باشد

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در جلسه کارگروه رصد فرهنگی کشور با بیان این مطلب اضافه کرد: براساس نیازهای موجود دستگاه هایی که در رصد فرهنگی فعالیت می نمایند باید نوعی هماهنگی...

29 تیر 1400

گروس عبدالملکیان در جمع نامزدهای نهایی جایزه قلم آمریکا

مجموعه شعر گروس عبدالملکیان به جمع نامزدهای نهایی جایزه قلم آمریکا راه یافت.

21 اسفند 1399

ترکیه آماده بهبود روابط با مصر و امارات است

وزیر خارجه ترکیه گفت که این کشور آماده بهبود روابط با مصر و امارات بر مبنای احترام متقابل است.

27 بهمن 1399

پدرخوانده 3 با آغاز و پایانی متفاوت دوباره منتشر می شود

تدوین جدیدی از فیلم پدرخوانده 3 به مناسبت سی امین سال تولید این اثر سینمایی منتشر خواهد شد.

18 آبان 1399

تلفیق زیبایی شناختی ادبیات کودک را از نگاه کودک جست جو کنیم

خبرنگاران ـ گروه فرهنگ: سمیرا معتمد جلالی مولف و منتقد در حوزه ادبیات بچه ها در یادداشتی که آن را در اختیار خبرنگاران قرار داده است، به بررسی و آسیب شناسی ادبیات کودک بعد از مقطع انقلاب اسلامی پرداخته است.

7 تیر 1399

2 نیمایی منتشر نشده از علی داوودی

خبرنگاران: علی داوودی از شاعران و هنرمندان گرافیک معاصر است. دو شعر نیمایی جدید او اعتراضی است به گونه های خاص و فراگیر اخباری که از سرتاسر دنیا در رسانه ها شنیده می شود.

17 فروردین 1399

بی اعتباری برچسب شبهه در قلمرو تفکر فلسفی

به گزارش خبرنگاران، متن زیر یادداشتی است که توسط حمیدرضا سعادت نیاکی دکتری فلسفه غرب از دانشگاه بین المللی امام خمینی و عضو وابسته دپارتمان فلسفه دانشگاه کارلتون کانادا نوشته شده است:

23 آذر 1398

جایزه فرانتس کافکا به نویسنده چک رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت جایزه، ایوان ورنیش نویسنده ای از جمهوری چک به عنوان برنده جایزه ادبی فرانتس کافکا 2018 انتخاب شد.

19 آذر 1398

رقابت 68 کشور برای گران ترین جایزه ادبیات کودک

تعداد 237 نامزد از 68 کشور دنیا برای کسب جایزه 400 هزار پوندی ادبیات کودک و نوجوان آسترید لیندگرن در سال 2020 با یکدیگر رقابت می نمایند.

16 آذر 1398

تمبر گرامیداشت آلیس مونرو منتشر شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از آرت دیلی، اداره پست کانادا روز جمعه برای تقدیر از دستاورد های آلیس مونرو نویسنده برجسته کانادایی و برنده جایزه نوبل از تمبر یادبود او رونمایی کرد. این تمبر که به مناسبت تولد 84 سالگی مونرو منتشر شد، ترکیبی است از عکسی که دخترش...

21 آبان 1398

نصب پلاک آبی در خانه آنجلا کارتر به پاس یک عمر خدمت ادبی

مؤسسه خیریه انگلیش هریتیج که مدیریت ساختمان ها و عمارت های انگلیسی زیادی را به عهده دارد برای بزرگداشت یاد آنجلا کارتر پلاکی آبی بر روی سر در خانه نویسنده انگلیسی نصب کرد.

21 مهر 1398

بالداچی بار دیگر پرفروش شد

نام دیوید بالداچی، نویسنده مشهور و پرفروش رمان های جنایی بار دیگر در جدیدترین فهرست پرفروش های داستانی نیویورک تایمز دیده می شود.

11 شهریور 1398
تعداد: (22)