حمایت از ایده های کارآفرینی دانشجویان اولویت دانشگاه پیغام نور

به گزارش مجله کامپیوتر، مدیرکل فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیغام نور کشور با اشاره به توجه این دانشگاه به حوزه کارآفرینی دانشجویان گفت: کانون های کارآفرینی در قالب هسته های اولیه فعالیت خود را در این حوزه شروع نموده اند و ما کوشش می کنیم از ایده های کارآفرینی دانشجویان حمایت کنیم.

حمایت از ایده های کارآفرینی دانشجویان اولویت دانشگاه پیغام نور

به گزارش مجله کامپیوتر، نشست دبیران انجمن های علمی و کانون های فرهنگی هنری دانشگاه پیغام نور استان قزوین با مدیرکل فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیغام نور کشور برگزار گردید.

ناصر محمدی در این نشست با بیان اینکه حضور دانشجویان نخبه و اندیشمند و توانمند در دانشگاه پیغام نور استان قزوین بسیار مسرت بخش است، اظهار کرد: از ایده های نوی دانشجویان استقبال نموده و می توانیم زمینه معرفی و اطلاع رسانی آن را در کشور داشته باشیم.

وی اضافه نمود: افتتاح دبیرخانه مسابقات کتاب خوانی فرهنگی دانشگاه پیغام نور در استان قزوین به عنوان اتفاق خوب در حوزه کتاب و کتاب خوانی می تواند زمینه گسترش فرهنگ کتاب خوانی را در بین دانشجویان و نسل جوان فراهم کند.

مدیرکل فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیغام نور کشور عنوان نمود: در این راستا باید دبیرخانه سایت مسابقات را طراحی کند که با توجه به توانمندی های موجود در استان قزوین از دانشجویان دانشگاه پیغام نور تقاضا داریم در راستای راه اندازی این سایت ما را کمک نمایند.

وی ادامه داد: در راستای تشویق به کتاب خوانی می توان در طول یک ترم یک یا دو بار در سطح کشور مسابقات کتاب خوانی برگزار کرد که ما از این برنامه حمایت می کنیم.

محمدی با تأکید بر اینکه باید عناوین کتاب ها کاربردی باشد، گفت: نقد کتاب، معرفی تازه های نشر، معرفی نخبگان دانشگاه پیغام نور، معرفی پژوهش های صورت گرفته در این حوزه و برگزاری مسابقات مختلف ازجمله مصادیقی است که می تواند در دبیرخانه این مسابقات در قزوین پیگیری گردد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ای برای ثبت نام انجمن های علمی اظهار کرد: لازم است در کنار هر انجمن علمی یک استاد مشاور وجود داشته باشد تا بدین واسطه به سؤالات دانشجویان پاسخ داده گردد.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویی در مورد میزان اعتبار تخصیص یافته برای انجمن های علمی این دانشگاه گفت: در تقسیم بندی بودجه فرهنگی این دانشگاه کوشش شده اختصاص آن به حوزه های مختلف ازجمله حمایت از انجمن های علمی در نظر گرفته گردد.

مدیرکل فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیغام نور کشور توضیح داد: با وجود اختصاص این بودجه شاهد هستیم بنا به دلایل مختلف ازجمله تنگناهای مالی گاه این بودجه تحقق پیدا نمی کند.

وی ادامه داد: در حوزه توجه به حوزه کارآفرینی در دانشگاه ها باید گفت این کار در دانشگاه پیغام نور شروع شده است و کانون های کارآفرینی در قالب هسته های اولیه فعالیت خود را در این حوزه شروع نموده اند.

محمدی یادآور شد: جلسات متعددی برای بستن تفاهم نامه هایی در این حوزه برگزار گردیده است و ما کوشش می کنیم از ایده های کارآفرینی دانشجویان حمایت کنیم.

مدیرکل فعالیت های فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیغام نور کشور در خاتمه از برگزاری جشنواره ادبیات و صلح به میزبانی استان گلستان در امسال اطلاع داد و اضافه نمود: بی شک این جشنواره و جشنواره های مشابه می تواند بستری برای ارائه فعالیت های دانشجویان شاعر و نویسنده باشد.

به گزارش مجله کامپیوتر، در ادامه این نشست دانشجویان نخبه و عضو انجمن های مختلف دانشگاه های پیغام نور استان به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود در حوزه فعالیت خود پرداختند.

همچنین در خاتمه ضمن اهدای ابلاغیه برگزاری این مسابقات به رسولی، رئیس دانشگاه پیغام نور استان قزوین، دبیرخانه مسابقات کتاب خوانی فرهنگی دانشگاه پیغام نور در استان قزوین نیز با حضور مسئولان این دانشگاه افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حمایت از ایده های کارآفرینی دانشجویان اولویت دانشگاه پیغام نور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از ایده های کارآفرینی دانشجویان اولویت دانشگاه پیغام نور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید