خبرنگاران تعلل در اجرای طرح کاداستر اختلافات ملکی را بیشتر می نماید

به گزارش مجله کامپیوتر، خرم آباد - خبرنگاران - استاندار لرستان گفت: تعلل در اجرای طرح کاداستر (حدنگاری) زمین های ملی ، موجب افزایش اختلافات ملکی و بروز خسارات می گردد.

خبرنگاران تعلل در اجرای طرح کاداستر اختلافات ملکی را بیشتر می نماید

به گزارش مجله کامپیوتر سیدموسی خادمی روز یکشنبه در جلسه آنالیز شرایط نقشه های کاداستر ثبتی اضافه کرد: طولانی شدن اجرای این طرح به بهانه های مختلف مطلوب نیست و تاخیر در اجرای آن خسارت زیادی دارد.

وی گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان باید با تمهیدات لازم و همکاری همه مراجعی که در اجرای این قانون وظایفی را عهده دار هستند موضوع را در اولویت قرار دهد و با استفاده از نیروی متخصص برای برطرف مداخلات اقدام کند.

وی کاداستر را به عنوان یک طرح مهم و ملی در مدیریت زمین و مسکن دانست و اضافه کرد: این طرح موجب شفافیت در امور می گردد و از اختلافات احتمالی و سوء استفاده افراد سودجو در امر زمین و مسکن جلوگیری می نماید.

استاندار لرستان از جمله ویژگی های مهم اجرای طرح کاداستر را برطرف مسائل ناشی از تداخلات مالکین حقیقی و حقوقی ،تعیین شدن حدود، جلوگیری از اختلافات مالکین و افزایش امنیت در جامعه عنوان نمود.

خادمی با تاکید بر اجرای طرح کاداستر به عنوان اولویت مهم ثبت اسناد و املاک استان، مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط از جمله راه وشهرسازی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی را مکلف کرد این موضوع را در برنامه ریزی های استانی مورد توجه قرار دهند.

لازم به ذکر است کاداستر، نقشه ای ثبتی دارای ارزش حقوقی است که مرزها و مالکیت قطعات زمین را نشان می دهد و منبع اصلی داده ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است.

بعضی از نقشه های کاداستر جزئیات بیشتری مانند نام ناحیه، شماره شناسایی منحصر به فرد برای هر واحد ملکی، گواهی شماره عنوان، موقعیت ساختارهای موجود، شماره بخش و نام خیابان های مجاور زمین مورد نظر را نشان می دهد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تعلل در اجرای طرح کاداستر اختلافات ملکی را بیشتر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعلل در اجرای طرح کاداستر اختلافات ملکی را بیشتر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید