خبرنگاران توزیع 150 هزار عدد ماسک در هرمزگان

به گزارش مجله کامپیوتر، بندرعباس- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: 150 هزار عدد ماسک در روزهای گذشته به دستمان رسیده و در میان مراکز درمانی و بهداشتی که نیروهایشان در خط مقدم مبارزه با شیوع ویروس کرونا هستند، توزیع شده است.

خبرنگاران توزیع 150 هزار عدد ماسک در هرمزگان

دکتر محمود حسین پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار مجله کامپیوتر گفت: استفاده از ماسک در میان افراد سالم ضرورتی ندارد و اولویت با نیروهای درمانی ، افراد مشکوک، همراهان بیماران و خود افراد مبتلا هستند.

وی ادامه داد: به زودی ماسک به میزان کافی در استان موجود خواهد شد و مردم بدون نگرانی می توانند این ماسک ها را تهیه نمایند.

وی بیان داشت: طبق اعلام مسوولان وزارت بهداشت چندین محموله ماسک تولیدی و وارداتی در هفته جاری در داروخانه های کشور با قیمت مصوب وزارت بهداشت توزیع خواهد شد و قرار است شمار قابل توجهی ماسک به هرمزگان نیز اختصاص یابد.

این مقام مسوول تصرییح کرد: مردم باید در نظر داشته باشند که تاثیرگذاری استفاده از ماسک فقط زمانی می باشد که همراه با شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی نماینده با پایه الکلی باشد، در غیر این صورت، استفاده از ماسک هیچ حفاظتی در برابر ویروس ندارد.

دکتر حسین پور در مورد آخرین آمار کرونا در هرمزگان گفت: تا به امروز 85 مورد مشکوک ابتلاء به ویروس کرونا در استان شناسایی و نمونه برداری اجرا شده و تا به امروز نتیجه دو مورد مثبت می باشد که انتقال خارج از استان و غیرمحلی است.

وی شمار کسانی که با علایم بیماری تنفسی در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند را 229 نفر گفت و اضافه کرد: حدود 50 درصد از این افراد با حال عمومی خوب مرخص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توضیح داد: طبق ارزیابی های انجام شده از سوی وزارت بهداشت، هفته پیش رو، هفته ای سخت و احتمال پیک شیوع کرونا است و از همین رو ما از مردم استان خواستاریم تا نسبت به رعایت موارد بهداشتی دقت و حساسیت لازم را داشته باشند.

وی تاکید نمود: از شهروندان خواستاریم تا در صورت مشاهده علائمی همچون سرفه خشک، تب و تنگی نفس با مرکز مشاوره پزشکی با شماره 190 داخلی 6 تماس بگیرند تا در صورت احتیاج به مراکزدرمانی معرفی شوند.

دکتر حسین پور ضمن تاکید بسیار بر شستشوی مرتب دستها با آب و صابون مایع، گفت: در مکان هایی که آب و صابون وجود ندارد، استفاده از ژل ها و ماده ضدعفونی نماینده بسیار مورد تاکید است.

به گفته کارشناسان ویروس کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه شده، بیش از پیش مورد تاکید کارشناسان است.

ویروس کرونا و خیلی از ویروس های دیگر بدنه ای از جنس لیپید (نوعی از چربی طبیعی) دارند که با مواد شوینده از بین می رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده ساده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی نماینده ویروس را کاملا از کار می اندازد. پس صابون و ضدعفونی را نباید فراموش کرد.

اولین مورد قطعی و رسمی کرونای مثبت در هرمزگان در شهر قشم بود.

این بیمار بانویی 73ساله بود که برای دیدن دختر و داماد خود از قم به قشم سفر نموده بود.

این بیمار بعد از 6روز و پس از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شد و هم اکنون در منزل تحت قرنطینه است.

بیمار دیگر، یک آقای 42 ساله است که وضعیتش رو به بهبودی است.

همچنین روز ششم اسفند اعلام شد مردی 53 ساله با نشانه های بسیار نزدیک به کرونا به بیمارستان خلیج فارس بندرعباس مراجعه و چند ساعت بعد فوت نموده که طبق پروتکل های بیماران کرونایی دفن شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تا دهم اسفندماه 593 نفر هستند که 123 نفر ترخیص شده و بهبود یافته و 43 نفر فوت نموده اند.

کیانوش جهانپور روز شنبه در جمع مجله کامپیوتر درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن اضافه کرد: 205 مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کووید 19 ظرف 24 ساعت گذشته داشتیم که 52 نفر در تهران، 21 نفر در قم، 17 نفر در گیلان، 22 نفر در گلستان، 12 نفر در اصفهان، 18 نفر در مرکزی (اراک و ساوه)، 12 نفر در مازندران، یک نفر در خراسان جنوبی (اولین مورد تشخیصی)، یک نفر در ایلام (اولین مورد تشخیصی)، 8 نفر در فارس، 6 مورد در آذربایجان شرقی، 3 نفر در اردبیل، 8 نفر در البرز، 4 نفر در سمنان، 5 نفر در کردستان، 6 نفر در قزوین، 4 نفر در خوزستان، یک نفر در سیستان و بلوچستان و 4 مورد در یزد هستند و از این جمع، 9 نفر فوت نموده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران توزیع 150 هزار عدد ماسک در هرمزگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توزیع 150 هزار عدد ماسک در هرمزگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید