خبرنگاران علی اف: از دولت ایران تشکر می کنم

به گزارش مجله کامپیوتر، باکو-خبرنگاران- رییس جمهوری آذربایجان روز آدینه درر مصاحبه با شبکه تلویزیونی A Haber ترکیه گفت: ایران و گرجستان مسیرهای هوایی و زمینی خود را برای حمل سلاح به ارمنستان بسته اند؛ بنابراین می خواهم از دولت ایران و گرجستان در این ارتباط تشکر کنم .

خبرنگاران علی اف: از دولت ایران تشکر می کنم

به گزارش مجله کامپیوتر، الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان اضافه نمود: ایران و گرجستان حریم هوایی و خاک خود را برای حمل و نقل سلاح به ارمنستان بستند .

وی گفت : طبق اطلاعاتی که در دست داریم ، امروز سلاح های قاچاق با هواپیماهای غیر نظامی و باری به وسیله حرریم هوایی گرجستان منتقل شده است .

رییس جمهوری آذربایجان گفت: تنی چند از ارامنه پولدار مقیم روسیه اخیرا یک فروند هواپیما به بهای 30 الی 40 میلیون دلار خریداری و در اختیار ارمنستان قرار دادند و آنها ارامنه مقیم روسیه را برای جنگیدن علیه اذربایجان به قره باغ اعزام می نمایند.

علی اف اضافه نمود: دریافت این هواپیما ایل - 76 به ارمنستان امکان داد تا سلاح و مهمات از جمله سلاح های کورنت و کنکورس (سلاح های ضد ماشین های زره پوش) و موشک ایگلا را به صورت قاچاق به این کشور منتقل کند .

رییس جمهوری اذربایجان با اشاره به این که طبق اطلاعات رسیده از روسیه موشک های دیگر به دست آورده شده به وسیله روشهای قاچاق به ارمنستان منتقل می گردد ، گفت : در این ارتباط از سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری در خواست کردیم تا این موضوع را آنالیز و از ان جلوگیری نمایند چرا که این اقدام جنایت بین المللی به شمار می رود و انتقال این سلاح های قاچاق به ارمنستان قابل قبول نمی باشد .

علی اف گفت: نهادهای رسمی روسیه به ما بیان کردند که از این کشور اسلحه به ارمنستان ارسال نمی گردد و لذا بر این باوریم که محافل کاری ارمنی تبار روسیه سلاح و مهمات را از بعضی کارخانه های نظامی به صورت غیر قانونی دریافت و به ارمنستان منتقل می نمایند که بازرسی های در این زمینه ادامه دارد .

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران علی اف: از دولت ایران تشکر می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران علی اف: از دولت ایران تشکر می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید