خبرنگاران پیش بینی رشد 8 درصدی اقتصاد جهانی در سال 2021

به گزارش مجله کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- سازمان تجارت دنیای در تازه ترین گزارش، رشد اقتصاد دنیای در امسال میلادی را هشت درصد پیش بینی و خاطرنشان کرد که این میزان رقم از سال 2010 تا به امروز بیشترین مقدار رشد اقتصاد در سطح دنیا به حساب می آید.

خبرنگاران پیش بینی رشد 8 درصدی اقتصاد جهانی در سال 2021

به گزارش مجله کامپیوتر از شبکه بلومبرگ، سازمان تجارت جهانی در عین حال هشدار می دهد که شیوع ویروس کرونا همچنان بیشترین خطر را برای این چشم انداز مالی است و ادامه شیوع کرونا می تواند هر گونه امید به بهبودی را تضعیف کند.

براساس گزارش سازمان تجارت جهانی که روز چهارشنبه در ژنو منتشر شده است، بهبود رشد مالی در سال 2021 نسبت به سال گذشته که متاثر شیوع ویروس کرونا بود، یک جهش قابل توجه است.

سازمان تجارت جهانی همچنین پیش بینی کرد که تجارت جهانی ممکن است در سال 2022 نیز 4 درصد افزایش یابد.

نگوزی اوکونجوایوئلا دبیر کل سازمان تجارت جهانی به مجله کامپیوتر گفت: واکسیناسیون سریع می تواند تجارت را به فرایند قبل از همه گیری کرونا بازگرداند، اما فرایند آهسته می تواند رشد مالی را کاهش دهد.

وی گفت: واکسیناسیون سریع بهترین محرک برای بهبود (اقتصاد جهانی) است. فقط با افزایش واکسن ها می توانیم اقتصاد جهانی را به سرعت کامل برگردانیم.

به گفته دبیر کل سازمان تجارت جهانی، باز نگه داشتن بازارهای بین المللی برای بهبود اقتصاد از بحران کرونا لازم است و واکسیناسیون سریع، جهانی و عادلانه پیش شرط بهبودی مداوم و قوی است که همه ما به آن نیاز داریم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پیش بینی رشد 8 درصدی اقتصاد جهانی در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیش بینی رشد 8 درصدی اقتصاد جهانی در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید