رسانه آمریکایی: چین در تابستان 2 بار موشک مافوق صوت آزمایش کرد

به گزارش مجله کامپیوتر، یک نشریه آمریکایی بار دیگر به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش داد که چین در تابستان سال جاری دو بار موشک مافوق صوت آزمایش نموده که دارای فناوری بودند که آمریکا در حال حاضر از آن برخوردار نیست.

رسانه آمریکایی: چین در تابستان 2 بار موشک مافوق صوت آزمایش کرد

به گزارش گروه بین الملل مجله کامپیوتر، بعد از انتشار گزارشی درباره آزمایش یک فروند موشک مافوق صوت به وسیله چین و تکذیب آن به وسیله سخنگوی وزارت خارجه این کشور، فایننشال تایمز بار دیگر از انجام شدن آزمایش مشابه دیگری در تابستان به وسیله پکن اطلاع داد.

این نشریه بامداد پنجشنبه به نقل از چهار منبع آمریکایی آگاه به اطلاعات طبقه بندی شده گزارش داد: در 27 جولای سال جاری، ارتش چین موشکی را شلیک کرد که برای اولین بار از سیستم بمباران مداری جزئی برای پرتاب یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته ای دور زمین، استفاده می کرد.

بر اساس این گزارش، سه نفر که از اطلاعات اولین آزمایش در ماه جولای آگاه بودند به این رسانه گفتند که این اقدام چین، پنتاگون و جامعه اطلاعاتی آمریکا را متحیر کرد، زیرا چین پیروز شد که توانایی تسلیحاتی نو خود را به نمایش بگذارد.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت: یک منبع دیگر می گوید که دانشمندان دولت آمریکا در کوشش برای درک این توانایی هستند که خود ایالات متحده در حال حاضر از آن برخوردار نیست، و به نظر می رسد این دستاورد چین، قوانین فیزیکی را نقض نموده باشد.

بامداد امروز بود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال مجله کامپیوتر درباره آزمایش موشک مافوق صوت چین، گفت که از این مسئله نگران شده است. (جزئیات بیشتر)

فایننشال تایمز شامگاه شنبه گزارش داد که چین در ماه آگوست یک فروند موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک اتمی آزمایش نموده که قبل از سرعت گرفتن به سمت هدف، کره زمین را دور زد و این نشان دهنده قابلیت فضایی پیشرفته ای بود که جامعه اطلاعاتی آمریکا را شگفت زده کرد.

پنج نفر از افراد آگاه ازاین آزمایش به فایننشال تایمز گفتند: ارتش چین موشکی را پرتاب کرد که یک وسیله گلایدر مافوق صوت را حمل می کرد و قبل از حرکت به سمت هدف ، از فضای مدار پایین زمین عبور کرد.

پیش از بایدن، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز با بیان اینکه چین با فراوری موشک هایی که قابلیت رسیدن به کشورهای عضو این سازمان را دارد در حال نزدیک کردن خود به محدوده ناتو است، گفت بخش مهمی از برنامه های آینده این سازمان به چین اختصاص خواهد یافت.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه چین با تکذیب این خبر، گفته بود پکن یک فضاپیما و نه یک موشک فراصوت را آزمایش نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "رسانه آمریکایی: چین در تابستان 2 بار موشک مافوق صوت آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه آمریکایی: چین در تابستان 2 بار موشک مافوق صوت آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید