رویای راه آهن به واقعیت می پیوندد

به گزارش مجله کامپیوتر، استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی پروژه 32 کیلومتری راه آهن بیرجند به قاین پس از برگزاری مناقصه و تعیین شدن برنده آن، به زودی شروع می گردد.

رویای راه آهن به واقعیت می پیوندد

به گزارش مجله کامپیوتر، محمدصادق معتمدیان، شب گذشته سوم شهریور، در اولین همایش خراسان جنوبی در راستا پیشرفت اظهار کرد: باتوجه به پیشران های مالی، چشم انداز روشنی را در استان می بینیم.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به توسعه همه جانبه احتیاجمند تکمیل زیرساخت ها هستیم، اضافه کرد: علی رغم ظرفیت های بالای استان در بخش های سرمایه گذاری به خصوص بخش خصوصی با مشکل روبرو هستیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از اولویت های جدی ما در استان احداث و تکمیل زیرساخت ها است، توضیح داد: کم آبی و خشکسالی چندین ساله مسائل جدی را برای مردم و صنعتگران ایجاد نموده و احتیاجمند ارائه برنامه ای برای بهره برداری از منابع موجود آب استان هستیم.

معتمدیان ادامه داد: نداشتن این برنامه باعث شده در این سال ها در بخش هایی توسعه پیدا کردیم که احتیاج نبوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با رایزنی با وزیر نیرو تدوین سند سازگاری با شرایط کم آبی در دستور کار نهاده شد، اظهار کرد: ضروری است فعالان حوزه های مالی در استان با هماهنگی یکدیگر در راستای ترویج فرهنگ کار و کوشش و کارآفرینی قدم بردارند.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر هم افزایی بین بخش های مختلف خصوصی و دولتی، توضیح داد: متاسفانه شاهد خام فروشی محصولات استراتژیک استان هستیم.

معتمدیان ادامه داد: به منظور فرآوری محصولات استراتژیک به دنبال فراهم آوردن منابع خوبی به وسیله بانک ها و بخش های مختلف کشور برای این موضوع هستیم که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی شاهد پویایی بیشتر باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بعضی از محصولات استراتژیک استان کمتر از یک درصد فرآوری می شوند، اظهار داشت: همایش ملی عناب در استان برگزار گردید که اقدامی مهم و ارزشمند در معرفی محصولات استراتژیک استان بود.

معتمدیان ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه 32 کیلومتری راه آهن بیرجند به قاین پس از برگزاری مناقصه و تعیین شدن برنده آن، به زودی شروع می گردد.

وی بیان نمود: با پیگیری های اجرا شده برای اتصال خراسان جنوبی به ارتباط ریلی دو پروژه هدف گذاری شده است که پروژه اول اتصال شهرستان بیرجند به ایستگاه یونسی شهرستان گناباد در خراسان رضوی است و در این خصوص در یک هفته گذشته هیات دولت این اجازه را داد که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور که از شرکت های دولتی وزارت راه و شهرسازی است، اجازه داشته باشد با بخش خصوصی قرارداد منعقد کند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: قطعه ای را از سمت بیرجند به قاینات از محل اعتبارات دولتی شروع نموده ایم که مراحل مطالعه، مناقصه و بازگشایی پاکت ها انجام شد و یکی از شرکت های معتبر در حوزه راه آهن برنده این مناقصه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رویای راه آهن به واقعیت می پیوندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویای راه آهن به واقعیت می پیوندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید