شاد بودن را بیاموزید با 11 راز برای زندگی راضی!

به گزارش مجله کامپیوتر، شاد بودن! همه ما در طول زندگی دنبال این احساس خوب هستیم. احساس شادی و نشاط به ما کمک می کند تا کیفیت زندگیمان بهتر شود. راهکارهای ساده ای برای شاد زیستن وجود دارد. احساس خوشحالی ما به دیگران هم منتقل می شود و در نتیجه محیط اطرافمان را هم تحت تاثیر قرار می دهد. مقاله را دنبال کنید تا رازهای شادی را کشف کنید:

1.بیشتر ورزش کنید

حداقل 7 دقیقه باید فعالیت بدنی داشته باشید. ورزش احساس شاد بودن می دهد. فعالیت بدنی موجب کاهش افسردگی می شود. آرامش و احساس بهتر از خود به شما اعتماد نفس بیشتری می دهد. نتایج تحقیقات نشان می دهد فعالیت مغز با افزایش فعالیت بدنی بالا می رود. در نتیجه انجام کارهای ذهنی نیز بهبود می یابد و می توانید با انرژی به کارهای روزانه خود برسید.

شاد بودن را بیاموزید با 11 راز برای زندگی راضی!

2. خواب کافی و منظم داشته باشید

استراحت کافی در شبانه روز احساسات منفی را در شما کاهش می دهد. هنگام خواب هورمونی در مغز ترشح می شود که در طول روز به شما آرامش می دهد. شاد بودن با کم شدن احساسات منفی رابطه مستقیمی دارد. خواب خوب کمک می کند تا در ارتباط با دیگران نیز احساس بهتری داشته باشید.

3. هر روز یک قدم به هدفتان نزدیک شوید

برای اهدفی که تعیین کرده اید قدم های کوچک بردارید. شاد بودن با احساس مفید بودن، ارتباط مستقیمی دارد. مهم نیست کاری که انجام می دهید چقدر بزرگ باشد. ما مدام خودمان را قضاوت می کنیم. به جای این قضاوت ها از پیشرفت های کوچک خودتان لذت ببرید.

4. خودتان را ببخشید

نسبت به خودتان بخشش داشته باشید. به نظر سخت می آید. اما این کار خشم درونی و تصویر غلطی که از خودمان داریم را از بین می برد. برای شاد بودن لازم نیست کامل ترین انسان روی زمین باشید. همه انسان ها اشتباه ها و نقاط ضعفی دارند. خودتان را دوست داشته باشید!

5. افراد منفی را از زندگیتان حذف کنید

از هر کسی که احساس ناخوشایندی در شما ایجاد می کند، دوری کنید. این افراد هر کسی می توانند باشند: رییس، کارمند، همکار، شریک و… شاید در مورد اعضای خانواده این مورد متفاوت باشد. اما تا آنجا که می توانید از موقعیت های آزاردهنده دور باشید.

6. نفس عمیق بکشید

هر زمان که احساس استرس، خستگی یا غم می کنید، نفس عمیق بکشید. تنفس باعث بالا رفتن سطح اکسیژن می شود. در نتیجه فعالیت های مغز به تعادل می رسد و بیشتر احساس آرامش و خوشحالی می کنید. در طول روز با چندبار تنفس عمیق احساس شاد بودن را در خود بالا ببرید.

7. محیط اطرافتان را منظم و تمیز کنید

اتاق شخصی و محیط کارتان را مرتب کنید. اشیای زاید و بلااستفاده را دور بریزید. عادت های ساده ای مثل مرتب کردن تخت به شما نظم فکری می دهد. اما بیخودی وسواس به خرج ندهید. نظم و ترتیب باید احساس راحتی به شما بدهد. یکی از عوامل شاد بودن، احساس خوشایند نسبت به محیط است.

8. به خودتان جایزه بدهید

هدیه و جایزه فقط برای دیگران نیست، این بار به خودتان پاداش بدهید. این جایزه را ارزان و بی ارزش انتخاب نکنید! به بهترین فروشگاه ها سر بزنید و قیمت جایزه ای که برای خودتان می خواهید بخرید، مهم نباشد. معمولاً ما برای هدیه دیگران هزینه بیشتری را صرف می کنیم تا خودمان. ارزشمند بودن را احساس کنید تا شاد بودن را تجربه کنید.

9. همه وعده های غذایی را جدی بگیرید

هیچ وعده غذایی را از برنامه روزانه تان حذف نکنید. کمبود مواد غذایی در بدن باعث مسائل جسمی و روحی می شود و نباید آن را دست کم گرفت. علاوه بر این مغز برای فعالیت هایش به مواد مغذی لازم دارد تا منظم و متمرکز کار کند. کاهش قند خون یا ویتامین ها موجب عصبیت و خشم یا افسردگی شود. شاد بودن با تغذیه مناسب ارتباط مستقیمی دارد.

10. نحوه فکر کردنتان را تغییر دهید

گاهی لازم است خودتان را جای دیگران بگذارید. این مورد به شما کمک می کند تا موقعیت خودتان و دیگران را بهتر درک کنید. درک بهتر از اطرافیان به تعدیل احساسات کمک می کند و باعث می شود درباره افکارتان تجدیدنظر کنید. تغییر دیدگاه ها و بهتر کردن آن ها، ما را به شاد بودن نزدیک تر می کند.

11. یک مهارت را به خوبی یاد بگیرید

یادگیری مهارت موجب اعتماد به نفس شما می شود. شاید شروع یادگیری باعث استرش شود اما این احساس گذراست. شما می توانید با یادگیری هر مهارتی هم به علاقه مندی های خود برسید و هم درآمد کسب کنید. هر کاری که موجب اعتماد به نفس شود، به شاد بودن شما کمک می کند.

منبع: دیجی استایل

به "شاد بودن را بیاموزید با 11 راز برای زندگی راضی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاد بودن را بیاموزید با 11 راز برای زندگی راضی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید