شیائومی 5 مهر از گوشی CIVI 2 رونمایی می نماید

به گزارش مجله کامپیوتر، شیائومی سال گذشته از سری CIVI در چین رونمایی کرد. این سری متشکل از دو گوشی هوشمند CIVI و CIVI 1S است. آن طور که به نظر می رسد این شرکت روی نسل دوم این سری کار می نماید. به همین دلیل، امروز شیائومی به طور رسمی اعلام نموده که قرار است در تاریخ 5 مهر ماه امسال (27 سپتامبر) گوشی هوشمند CIVI 2 را در چین به کاربران معرفی کند. بعلاوه این شرکت پوستر این گوشی هوشمند را در شبکه های اجتماعی منتشر نموده است.

شیائومی 5 مهر از گوشی CIVI 2 رونمایی می نماید

طبق این پوستر منتشر شده، CIVI 2 از طراحی پنل پشتی جذابی برخوردار خواهد بود. به نظر می رسد که این شرکت به زودی چند تیزر دیگر را برای فاش کردن طراحی کلی و بعلاوه مشخصات کلیدی آن منتشر خواهد نمود. اما پیش از آن شایعات و حدس ها بعضی از مشخصات فنی این گوشی هوشمند را فاش نموده اند که در ادامه به آنالیز آن ها می پردازیم.

گفته می گردد که گوشی هوشمند CIVI 2 شیائومی مجهز به یک نمایشگر 6.56 اینچی OLED است که از از رزولوشن 1080 در 2448 پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر 950 نیت، تراکم پیکسلی 402 ppi، نسبت تصویر به بدنه 20:9 و HDR10 + پشتیبانی خواهد نمود. شیائومی برای محافظت از پنل جلویی این گوشی هوشمند، از گوریلا گلس ویکتوس استفاده می نماید. از آن جا که پنل این گوشی از جنس OLED است، حسگر اثر در زیر نمایشگر آن تعبیه خواهد شد. از لحاظ طراحی نیز باید اشاره کنیم که طبق شایعات این گوشی لبه های گردی خواهد داشت و حفره نمایشگر نیز پذیرای دوربین سلفی آن خواهد بود.

پیش تر گوشی هوشمند CIVI 2 در وب سایت صدور گواهینامه 3C نهاده شد و از این طریق فاش شد که شیائومی از پردازنده پردازنده اسنپدراگون 7 نسل 1 به عنوان قلب تپنده این گوشی استفاده خواهد نمود. باید اشاره کنیم که این تراشه میان رده نو کوالکام که صرفاً برای گوشی های میان رده در نظر گرفته شده، هشت هسته پردازشی دارد و از 4 هسته A710 و 4 هسته A510 تشکیل شده است. علاوه بر این تراشه، پردازنده گرافیکی Adreno 662 نیز به پردازش تصاویر در این گوشی هوشمند خواهد پرداخت. کاربران به احتمال بسیار زیاد می توانند تا حداکثر 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 دست به انتخاب بزنند.

آن طور که شایعات حاکی از آن است سیستم عامل اندروید 12 OS روی این گوشی هوشمند نو به صورت پیش فرض نصب خواهد شد و رابط کاربری MIUI 13 شیائومی را اجرا خواهد نمود. غول چینی فناوری روی پنل جلویی این گوشی هوشمند از یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی استفاده خواهد نمود که امکان برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بسیار باکیفیتی را به کاربران ارائه خواهد داد. در سوی دیگر این گوشی یعنی در قاب پشتی ظاهراً یک سیستم دوربین سه گانه طراحی شده که دوربین اصلی آن دقتی 50 مگاپیکسلی دارد و در کنار آن دوربین 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو نیز به انجام وظیفه می پردازند.

گفته می گردد که این شرکت به احتمال بسیار زیاد برای این گوشی هوشمند نو خود از یک باتری 4500 میلی آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می نماید که با شارژ سریع 67 واتی، انرژی مجدد آن تأمین خواهد شد. بر اساس شنیده ها، این شارژر 67 واتی می تواند در عرض 45 دقیقه باتری این گوشی هوشمند نو را از صفر به شارژ صد برساند. هنوز هیچ اطلاعات موثقی در خصوص قیمت این گوشی هوشمند نو منتشر نشده، اما انتظار می رود که در روزهای آینده خبرهای دقیق تری در خصوص این گوشی نو شیائومی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی 5 مهر از گوشی CIVI 2 رونمایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 5 مهر از گوشی CIVI 2 رونمایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید