صدور الکترونیکی مجوز مشاغل خانگی در 4 استان

به گزارش مجله کامپیوتر، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از الکترونیکی شدن صدور مجوز های مشاغل خانگی به صورت کامل خبر داد و گفت: از سال آینده در سراسر کشور مجوز ها به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

صدور الکترونیکی مجوز مشاغل خانگی در 4 استان

به گزارش گروه مالی مجله کامپیوتر، پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، اجرای طرح اشتغال فراگیر در قالب سه محور برنامه اشتغال فراگیر یعنی اشتغال حمایتی (تامین مالی خرد، مشاغل خانگی و اشتغال نهاد های حمایتی)، مداخلات سیاسی (ساماندهی اعزام نیروی کار، مهارت آموزی، مشوق های بیمه کارفرمایی، کارورزی با احتساب 70 درصد جذب)، اشتغال رسته های کسب و کار در حوزه اجرای طرح های کارورزی ویژه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی، مشوق های کارفرمایی و یارانه دستمزد، توسعه استارت آپ ها، مشاغل خرد، مشاغل اقشار تحت حمایت نهاد های حمایتی و کارانه اشتغال جوانان (کاج) از جمله برنامه های مهم در ایجاد اشتغال در سال 97 بود که در سال 98 نیز ادامه دار شد.

مشاغل خانگی روز به روز در حال گسترش هستند و شمار فعالان این عرصه کارآفرینی، فرایند صعودی پیدا کرده است. دنیای کارآفرینی دیجیتال، مصداقی از انقلاب مشاغل خانگی در عصر جدید است. ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسئول حمایت از این حوزه کسب و کار است. حمایت ها در 3 فاز انجام می شود و از متقاضیان واجد شرایط که طرح شغل خانگی آن ها به تأیید کارشناسان برسد، پشتیبانی مالی و تسهیلاتی می شود

یکی از اقدامات وزارت کار در این راستا صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت الکترونیکی است. روز گذشته محمد شریعتمداری با اعلام این خبر گفت:با همکاری دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و واحد فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجوز های مشاغل خانگی به صورت الکترونیکی صادرمی شود.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی، برای تسریع در انجام کار، کاهش زمان و هزینه، تامین رضایت و کرامت مردم، مبادرت به صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت الکترونیکی کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که شفافیت و تسهیل گری در فرآیند صدور مجوز، از مزایای الکترونیکی شدن مجوز های مشاغل خانگی می باشد، اظهار کرد: این طرح ابتدا در 4 استان ایلام، خراسان جنوبی، کرمان و گیلان به صورت آزمایشی اجرا شده و از سال آینده در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

گفتنی است سامانه مشاغل خانگی به منظور تسهیل گری و تسریع در فرایند کار و عملیاتی کردن قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، توسط مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری، به نشانی ttps://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir تهیه و طراحی شد. همچنین در سال 1398 برای صدور مجوز مشاغل خانگی به صورت صد در صد الکترونیکی برنامه ریزی شد و در حال حاضر صدور مجوز بدون مراجعه حضوری است و کل فرآیند صدور مجوز مشاغل خانگی تماما الکترونیکی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "صدور الکترونیکی مجوز مشاغل خانگی در 4 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور الکترونیکی مجوز مشاغل خانگی در 4 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید