محموله تازه واکسن کرونا این هفته وارد کشور می گردد

به گزارش مجله کامپیوتر، معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه گفت که محموله تازه واکسن کرونا این هفته وارد کشور می گردد.

محموله تازه واکسن کرونا این هفته وارد کشور می گردد

به گزارش مجله کامپیوتر، سید رسول مهاجر معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه امروز (یکشنبه) درباره واردات واکسن کرونا از خارج از کشور گفت که محموله نو واکسن قرار است این هفته وارد کشور گردد.

وی جزییات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد و اضافه نمود: اطلاعات آن را از وزارت بهداشت دریافت کنید.

مهاجر درباره اقدامات وزات امور خارجه برای تامین واکسن کرونا گفت: در مسئله فراوری داخل و ایجاد تجهیزات و مواد اولیه وزارت خارجه نقش بی بدیلی داشته و در زمینه واردات واکسن هم همپای فراوریات داخلی فعال هستیم.

وی با بیان این که تکنولوژی واکسن بسیار پیچیده است و هیچ کشوری حاضر نیست آن را در اختیار دیگران قرار بدهد، گفت: جمهوری اسلامی توانسته هم واکسن فراوری کند و هر وقت که وزارت بهداشت اعلام احتیاج نموده است، برای تسهیل واردات اقدام کند.

معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه اضافه نمود: تجارب کشورها در زمینه کرونا را هم به وزارت بهداشت منتقل کردیم و براساس اعلام وزارت بهداشت علیرغم تحریم ها توانستیم واکسن هایی را از کشورهای مختلف وارد کنیم.

دارایی های بلوکه شده ایران

معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه بعلاوه درباره دارایی های بلوکه شده ایران در خارج از کشور اسم کرد که کوشش ها در این خصوص همچنان ادامه دارد.

مهاجر اضافه نمود: سهمیه ای که از کوواکس گرفتیم بخشی از دارایی ها بوده که با مشکلاتی روبرو شدیم و توانستیم آن را حل کنیم.

وی با ذکر این نکته که این اقدامات همچنان ادامه دارد، نه فقط برای دارو و واکسن، توضیح داد: وزارت امور خارجه همواره کوشش داشته دارایی هایی که ظالمانه در بعضی از کشورها بلوکه شده را آزاد و از آنها استفاده کند.

معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه بعلاوه درباره آزاد شدن دارایی های ایران در عراق هم بیان نمود: در سفری که ماه قبل به عراق داشتیم، توافق شد یک هیأت بلندپایه از عراق به ایران بیاید، دو وزیر عراقی و مدیر بانکی که پول ما در آنجا جمع شده است به ایران آمدند، دیدار ها انجام شد و گشایش های خوبی صورت گرفت.

گفتنی است سید رسول مهاجر معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه هم چندی پیش در گفت وگویی با تشریح کوشش های این وزارتخانه برای واردات واکسن کرونا گفت که این جهت ادامه دارد و باز هم واکسن وارد کشور خواهد شد.

به گزارش فارس، رضا زبیب دستیار وزیر خارجه در امور آسیا و اقیانوسیه اخیرا در یک رشته توئیت ضمن تشریح اقدامات وزارت امور خارجه پس از شیوع کرونا، خرید واکسن و فراوری مشترک، نوشت: در کنار فراوری پرافتخار داخلی، تا اعلام کفایت وزارت بهداشت، واردات بیشتر و سریع تر در دست پیگیری است.

منبع: جام جم آنلاین

به "محموله تازه واکسن کرونا این هفته وارد کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محموله تازه واکسن کرونا این هفته وارد کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید