(عکس) رشوه گیری در فوتبال اسپانیا

به گزارش مجله کامپیوتر، روزنامه اسپانیایی مارکا صفحه اول خود را به رسوایی مالی در اتحادیه فوتبالیست های اسپانیا AFE اختصاص داد و اظهار داشت رئیس این اتحادیه، داوید آگانزو به دریافت رشوه متهم شده است.

(عکس) رشوه گیری در فوتبال اسپانیا

بر اساس گزارش مارکا نامه ای که آنتونیو سائیز چکا برای هیات مدیره اتحادیه فوتبالیست های اسپانیا ارسال کرده انگشت اتهام را متوجه رئیس این اتحادیه داوید آگانزو کرده.

مارکا با انتشار محتوای نامه ارسالی سائیز چکا برای هیات مدیره AFE به بخشی از این نامه اشاره کرد که در آن چنین آمده: من این نامه را برای شما می نویسم تا برخی واقعیتها را به اطلاع برسانم. مارکا می گوید به صورت اختصاصی به این نامه دسترسی پیدا کرده و متوجه شده در آن اتهام های جدی ای به آگانزو وارد شده و او به دریافت رشوه متهم شده است.

سائیز چکا، ارسال کننده این نامه می گوید که خودش در برخی از تخلف های آگانزو دخالت داشته اما صرفا به دلیل اینکه از طرف او مجبور به چنین کاری شده، دست به این تخلفات زده است.

اعتراف

مارکا می گوید این نامه که حالا در اختیار دادستانی والنسیا است برای هر 12 عضو هیات مدیره AFE ارسال شده و چکا از آنها خواسته نامه اش را برای نفر سیزدهم هیات مدیره هم ارسال کنند چون او نتوانسته آدرس او را پیدا کند. این نامه آگانزو را متهم کرده که برای دریافت اطلاعات سری از اداره مالیات به یکی از کارمندان دولتی این اداره پرداخت هایی غیرقانونی انجام داده است. چکا در این نامه به مبلغ این پرداخت هم اشاره کرده و آن را 3000 یورو اعلام کرده اما به نام کارمند اداره مالیات اشاره نشده است. در این نامه عنوان شده که مبلغ مورد نظر و جزئیات آن توسط گونزالو دو مدینیا از واحد حقوقی AFE استخراج شده است. در این نامه اشاره شده که بعد از استخراج این اطلاعات، آنها در حضور دیگو ریواس به اطلاع رئیس اتحادیه، آگانزو رسیده.

مارکا می گوید به عکسی از این نامه هم دسترسی پیدا کرده که قرار است در دادگاه به عنوان مدرک ارائه شود. این عکس نامه مورد اشاره را روی میز دفتر کار آگانزو در مقر AFE نشان می دهد.

چکا در ادامه نامه می گوید: آگانزو من را مجبور کرد با او همکاری کرده و به صورت غیر قانونی، سندهای مالی مربوط به Futbolistas On را بدست بیاورم. من از این اقداماتم ابراز تاسف و پشیمانی می کنم. آگانزو من را مجبور کرد با پر کردن یک ویدیو از مدیریت او حمایت کنم. من چه از نظر احساسی و چه از نظر حرفه ای هدف باج گیری او بودم.

گواهی دروغ

چکا در ادامه این نامه مدعی است برای ادای شهادت دروغ هم تحت فشار قرار گرفته و به اجبار تن به چنین کاری داده. او در این باره نوشت: آنها من را مجبور کردند در دادگاهی که علیه خزانه دار Futbolistas On برگزار شده بود کل واقعیت را نگویم. من کسی هستم که فوتبالیست ها برایم احترام قائل هستند و به من علاقه دارند چون تمام زندگی ام را وقف این حرفه کرده ام. برای همین است که اینقدر از کارهایی که کرده ام ناراحت و متاسف هستم. امیدوارم آنها من را ببخشند و بدانند که گاهی اوقات آدم مجبور می شود برای محافظت از خانواده اش دست به هر کاری بزند.

منبع: ورزش 3

منبع: فرارو

به "(عکس) رشوه گیری در فوتبال اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(عکس) رشوه گیری در فوتبال اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید