معرفی ورزشگاه های جام جهانی روسیه &ndash قسمت اول

به گزارش مجله کامپیوتر، بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال خردادماه سال 97 به میزبانی کشور روسیه برگزار می شود. مجموع مسابقات جام جهانی 2018، 64 دیدار است که در 12 ورزشگاه در 11 شهر از روسیه انجام می شود. در این مقاله ورزشگاه های جام جهانی 2018 روسیه را که تعدادی از آنها قدیمی اند و توسط بهترین معماران و طراحان به زیبایی بازسازی شده اند معرفی می کنیم.

معرفی ورزشگاه های جام جهانی روسیه &ndash قسمت اول
  • استادیوم لوژنیکی - شهر مسکو

استادیوم لوژنیکی شهر مسکو با ظرفیت 78.360 نفر در سال 1956 میلادی تاسیس شد. این استادیوم در سال های مختلف میزبان رویدادهای ورزشی مهمی همچون بازی های المپیک تابستانی 1980، فینال جام یوفا 1999، فینال لیگ قهرمانان اروپا 2008 و مسابقات جهانی دو و میدانی 2013 بوده است. استادیوم لوژنیکی یکی از مهمترین و اصلی ترین استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه می باشد که پس از بازسازی و تعمیر ظرفیت این استادیوم برای بازی های جام جهانی به 81 هزار نفر افزایش یافته است. در این استادیوم هفت رویداد از مسابقات جام جهانی 2018 برگزار می شود که مهترین آنها اولین بازی (بازی افتتاحیه) بین کشور میزبان و عربستان، یک بازی از مرحله یک هشتم نهایی، دومین بازی مرحله نیمه نهایی و از همه مهمتر بازی فینال است که این استادیوم را در میان استادیوم های جام جهانی روسیه متمایز کرده است.

  • استادیوم سن پترزبورگ - شهر سن پترزبورگ

استادیوم سن پترزبورگ که هم نام با شهر محل قرار گیری آن است در سال 1950 ساخته شد اما در سال 2007 توسط یک معمار ژاپنی به نام کیسیو کوروکاوا بازسازی و تعمیر گشت و نهایتا در سال 2017 با ظرفیت 68 هزار نفر برای مسابقات جام جهانی 2018 روسیه افتتاح گشت. هزینه یک میلیارد دلاری ساخت استادیوم سن پترزبورگ آن را در جمع گرانترین استادیوم ها جهان قرار داده است. این استادیوم تنها استادیوم انتخاب شده از شهر سن پترزبورگ برای برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 روسیه می باشد. در استادیوم سن پترزبورگ هفت مسابقه انجام می شود که مهمترین آنها بازی ایران و مراکش در مرحله مقدماتی، یکی از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی، اولین بازی مرحله نیمه نهایی و مسابقه رده بندی می باشد.

  • استادیوم موردوویا آرنا - شهر سارانسک

استادیوم موردوویا آرنا در شهر سارانسک کوچک ترین شهر روسیه و در 500 کیلومتری جنوب شرقی مسکو قرار گرفته است. ساخت این استادیوم در سال 2010 شروع شد و در سال 2017 افتتاح گشت و ظرفیت آن 45015 نفر می باشد که پس از مسابقات جام جهانی 2018 به 28 هزار نفر کاهش خواهد یافت. استادیوم موردو ویا آرنا یکی از استادیوم های انتخاب شده برای برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 روسیه می باشد که فقط چهار بازی از مرحله مقدماتی در آن انجام می شود که مهمترین آنها بازی ایران و پرتغال می باشد.

  • استادیوم کازان آرنا - شهر کازان

استادیوم کازان آرنا در شهر کازان روسیه، استادیوم اصلی شهر و تیم فوتبال کازان در قسمت جمهوری تاتارستان روسیه که اغلب جمعیت آن را مسلمان تشکیل می دهند، قرار گرفته است. ساخت این استادیوم در سال 2013 توسط شرکت آمریکایی پایولوس که سابقه ای طولانی در طراحی و ساخت استادیوم های ورزشی دارد، با ظرفیت 45 هزار نفری پایان یافت ولی در سال 2017 برای برگزاری مسابقات جام جهانی 2018 بازسازی شد. استادیوم کازان آرنا یکی از استادیوم های جام جهانی روسیه 2018، میزبان چهار مسابقه در مرحله مقدماتی که مهمترین آنها بازی ایران و اسپانیا است، یکی از مسابقات مرحله یک هشتم نهایی و یک مسابقه از مرحله یک چهارم نهایی می باشد.

  • استادیوم روستوف آر نا - شهر روستوف

استادیوم روستوف آرنا در شهر روستوف نادونو روسیه، یکی از مجهزترین استادیو های این شهر است. ساخت این استادیوم با ظرفیت 45000 نفر در سال 2014 شروع شده و طبق برنامه ریزی مسئولین کشور روسیه در سال 2017 تاسیس گشت. روستوف آرنا یکی از استادیوم های میزبان مسابقات جام جهانی 2018 روسیه خواهد بود. طراحی و نقشه نهایی استادیوم روستوف آرنا همزمان با انتخاب شرکت آمیکایی پاپولوس به عنوان طراح و معمار پروژه ساخت در سال 2012، به تصویب رسید. طراحی این استادیوم از کوه های قدیمی کورگانز الهام گرفته و در کناره جنوبی رودخانه دون در نزدیکی مرکز شهر روستوف نادونو ساخته شده است. طبق برنامه ریزی های فدراسیون فوتبال روسیه پس از پایان بازی های جام جهانی 2018، ظرفیت این استادیوم به 25 هزار نفر تقلیل خواهد یافت. استادیوم روستوف آرنا به عنوان یکی از استادیوم های جام جهانی روسیه، میزبان پنج دیدار از بازیهای جام جهانی 2018 است که چهار بازی در مرحله گروهی و یک دیدار از مرحله یک هشتم نهایی است.

  • استادیوم فیشت - شهر سوچی

استادیوم فیشت شهر سوچی در سال 2013 توسط شرکت بزرگ معماری آمریکایی پاپولوس طراحی و افتتاح گشت. این استادیوم با ظرفیت 40هزار نفر در سال 2014 میزبان مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک زمستانی، جام کنفدراسیون های 2017 بوده است و برای سال 2018 به عنوان یکی از استادیوم های جام جهانی روسیه انتخاب شده است. این استادیوم مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفت تا سقف بسته آن برای جام جهانی 2018 باز شود همچنین بیش از 6000 صندلی به ظرفیت آن اضافه گشت و درنهایت سال 2016 بازسازی استادیوم فیشت به پایان رسید. در استادیوم فیشت 6 دیدار جام جهانی 2018 انجام می شود که مهمترین آنها دیدار پرتغال و اسپانیا و بازی آلمان و سوئد در مرحله مقدماتی، اولین دیدار مرحله یک هشتم نهایی و سومین بازی مرحله یک چهارم نهایی می باشد.

بیشتر بخوانید

معرفی استادیوم های جام جهانی 2018 روسیه - قسمت دوم

هزینه سفر به روسیه برای جام جهانی 2018

راهنمای سفر به مسکو - جام جهانی 2018 روسیه

منبع: فلای تودی

به "معرفی ورزشگاه های جام جهانی روسیه &ndash قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی ورزشگاه های جام جهانی روسیه &ndash قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید