عکس های ناب زمین از قاب پنجره هواپیما

به گزارش مجله کامپیوتر، از بین سفرها، سفرهای تجاری با هوایپما سفری هیجان انگیز و فوق العاده هستند. زیرا از قاب پنجره آن می توانید تصاویر زیبا از چشم انداز ها رویایی و بی نظیر را ببینید. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید.

عکس های ناب زمین از قاب پنجره هواپیما

جهانگردی و سفرهای تجاری با هواپیما ممکن است هیجان انگیز به نظر برسند، اما واقعیت این است که بخش زیادی از زمان این سفرها صرف دیدنی چشم انداز ها از پنجره های هواپیما می شود.

این احساس ناخوشآیند در تمامی مسافران تاجر سراسر جهان از جمله جولیان کاست، کارمند شرکت ادوبی دیده می شود.

کاست به شبکه مسافرتی CNN می گوید:

وقتی انسان مسافرت های زیادی با هدف کسب و کار انجام می دهد، باور همگانی بر این است که این سفرها بسیار مفرح هستند، زیرا فرد می تواند به تمام مکان ها سفر کند. اما در واقع اغلب اوقات در یک هتل یا تاکسی یا یک مرکز کنفرانس گذرانده می شود.

اما برای کاست از کالیفرنیا، جایگاه رو به پنجره هواپیما الهام بخش ترین نکته بود.

مدیر اجرایی پروازهای مسافرتی، عکس هایی را که کاست از پنجره گرفته بود، دید. این عکس ها پایه ای برای انجام پروژه ای مداوم شد: جایگاه کنار پنجره، ثبت مشاهدات هوا به زمین کاست.

گردآورنده خلاق

کاست نحوه عکاسی از پنجره هواپیما را یاد گرفت، این خلاقیت به او کمک کرد تا از پروازها بیشتر لذت ببرد.

کاست برای مقابله با ترس از پرواز، ابتدا عکسبرداری را در هواپیماهای ثابت شروع کرد.

او می گوید:

اینکه بتوانم دوربین را بین خود و زمین قرار دهم، حسی بسیار شگفت انگیز بود. این موضوع، بسیار به من کمک کرد تا بتوانم به جای اینکه جزئی از صحنه باشم، تبدیل به یک ناظر شوم.

کاست در پی یک راستا خلاقانه برای تکمیل کار پرمشغله خود بود.

او می گوید:

بیشتر مردم خلاق در پی رشته های خلاق می فرایند زیرا در این رشته ها ایده های بزرگ وجود دارد و همه در پی انجام کارهای خلاقانه هستند، اما این موضوع همیشه صادق نیست. موضوع با اهمیت برای مردم این است که این پروژه ها به صورت اختصاصی برای آنها کار کنند تا بتوانند انگیزه و شغل خود را حفظ کرده و دائما در حال رشد و یادگیری باشند.

هواپیما ـ کشتی

کاست پروازهای کاری خود را براساس زمان روز (صبح، ظهر، شب) و شرایط نوری انجام می دهد. کاست به سرعت متوجه مقدار علاقه خود به عکاسی هوایی شد.

او برای پروازهای خود بر اساس زمان روز ـ برای اطمینان از کیفیت خوب نور ـ و انتخاب جایگاه بر اساس زاویه دید برنامه ریزی کرد.

کاست می گوید:

گاهی اوقات این برنامه موفقیت آمیز بود و گاهی اوقات جایگاه هایی را دریافت می کردم که فقط برای نشستن خوب بود. من بسیار تلاش می کردم تا جایگاه در جلوی بال ها به دست بیاورم زیرا جایگاه های موجود در پشت بال، تحت تاثیر نیروهای مواج خارج شده از موتورها هستند.

او توضیح می دهد که این موضوع مربوط به این روزها می شود که فیلمبرداری رایج است. قبل از تلفن های هوشمند، افراد کمتری از چشم انداز های هوایی عکس می گرفتند.

نکته جالب این جا است است که هیچ کس از من چیزی نمی پرسد، من فکر می کنم شاید آنها بر این باورند که اولین پرواز من بوده و من از این کار لذت می برم!

عامل اصلی گرفتن عکس های خوب در پروازهای تجاری از طریق کاست چیست؟ احتمالا مربوط به انعکاس نور از پنجره های چند لایه است.

کاست توضیح می دهد:

برای تهیه عکس خوب، شما باید مطمئن شوید که هیچ انعکاسی وجود ندارد. من همیشه سعی می کنم با پوشیدن ژاکت هایی تیره، بازتاب لباس هایی مثل، بلوز سفید را کاهش دهم.

کاست عکس ها را از طریق دوربین SLR خود می گیرد و با تنظیم لنز از وجود گرد و غبار شیشه در عکس ها جلوگیری می کند.

نمایش آثار کاست

کاست آثار خود را در وبلاگ و اینستاگرام به نمایش می گذارد. او جمع آوری مجموعه عکس های جایگاه کنار پنجره را از اوایل سال 2000، قبل از اینکه رسانه های اجتماعی کاملا فراگیر شوند، شروع کرد.

کاست اشاره می کند که این عکس ها تا قبل از راه اندازی وبلاگ کاملا شخصی بودند. به تدریج او شروع به جمع آوری بخشی از کارهای خود کرد و تصاویر را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشت.

در گذشته این عکس ها خیلی گران تر بودند زیرا در آن زمان از طریق فیلم های عکاسی گرفته می شدند ولی اکنون پیشرفته اند. سپس یک اسکنر خریدم و عکس ها را چاپ کردم. اما همچنان به محصولات نهایی افتخار کرده و حتی از سفرهای تکراری لذت می بردم. من همیشه از پرواز کردن متحیر می شوم - پرواز ثابت از سانفرانسیسکو به لس آنجلس را انجام می دهم و راستا پرواز هموراه برای من کاملا متفاوت خواهد بود.

می توان فقط با کنترل آب و هوا و یا کنترل ترافیک هوایی، چیزهای کاملا جدیدی را مشاهده کرد. هر بار که پرواز می کنید، در پی چیزهای منحصر به فرد و متفاوت باشید. یک روز ممکن است ابری باشد و روز بعد کوه ها دیده شده و روز بعد زمین های کشاورزی نمایان شوند، با این تفاسیر همیشه حجم بزرگ و بزرگ تری از تصاویر را به دست می آورید.

از فیلم عکاسی تا عکاسی دیجیتالی

کاست این روزها، تصاویر با کیفیت بالایی از طریق پرواز با هلی کوپتر و هواپیماهای خصوصی می گیرد. او به طور منظم نمایشگاه هایی از عکس های خود را در ادوبی برگذار می کند، او همچنین تصمیم گرفت عکس ها را در یک کتاب منتشر کند: جایگاه کنار پنجره، هنر عکاسی دیجیتال و فکر خلاقانه.

این کتاب مجموعه آثار کاست را به نمایش می گذارد، اما در عین حال به دیگر افرادی که احساس ناخوشایندی از پیدا کردن راهکارهای خلاق دارند، کمک می کند. در حال حاضر کاست به عکاسی دیجیتال روی آورده است و عکس های هوایی خود را نیز با کیفیت بالاتری می گیرد. او گاهی اوقات یک هلی کوپتر یا هواپیما کوچک با درهای باز تهیه کرده و عکس هایی از چشم انداز محلی کالیفرنیا از آسمان تهیه می کند. اما او هنوز هم در پروازهای منظم کاری شرکت می کند.

کاست خود را مدیون فرصت های تجاری که برای او بدست آمده است می داند، به ویژه امتیاز دیدن زمین از هوا:

ما اغلب جهان را از این منظر نمی بینیم، من خیلی خوش شانس هستم که این امکان را دارم و احساس می کنم خیلی خوش شانسم که می توانم این عکس ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

زیبایی های عادی شده

کاست هر روزه در تلاش برای کشف زیبایی ها است. او همچنین در اینستاگرام فعال است، اما از تجملات کاذب ناشی از مشهور شدن رسانه های اجتماعی اجتناب می کند، لحظه هایی اندک، زیبا و به یادماندنی را در طول روز به اشتراک می گذارد.

من فکر می کنم که رسانه های اجتماعی در پی ایجاد تغییراتی در پست های مردم با هدف افزایش تعداد لایک ها هستند. اگر فقط بخواهیم طبق عادات روزمره زندگی خود، همه لحظه های کوچک را پست کنیم، بسیار وقت گیر است.

مفهوم کار کاست این گونه است: رفتن از نقطه A به نقطه B، این مسافرت همیشه نمی تواند هیجان انگیز باشد. اما می توان چیزهای جذابی در آن پیدا کرد.

در ادامه می توانید تصاویری که کاست در سفرهای خود گرفته است را مشاهده کنید:

نظر شما در مورد این پروژه و تصاویر کاست چیست؟ نظرات خود را با مجله کامپیوتر در میان بگذارید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com

به "عکس های ناب زمین از قاب پنجره هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های ناب زمین از قاب پنجره هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید