فضاپیمای اسپیس ایکس امروز به زمین بازمی شود

به گزارش مجله کامپیوتر، خدمه اولین ماموریت فضایی مداری، غیرنظامی Inspiration4 قرار است بعدازظهر امروز - شنبه- در آب های ساحل فلوریدا به زمین بازمی گردند.

فضاپیمای اسپیس ایکس امروز به زمین بازمی شود

شرکت فضایی اسپیس ایکس ساعت 19 و 6 دقیقه بعدازظهر امروز به وقت منطقه زمانی شرقی برای بازگشت فضاپیمای این ماموریت برنامه ریزی نموده اما مکان دقیق آن را اعلام ننموده است. این موضوع بستگی به آب و هوا و ارتفاع موج در خلیج مکزیک و اقیانوس اطلس دارد.

جارد ایساکمن میلیاردر و فرمانده این ماموریت در یک پخش زنده بعدازظهر آدینه گفت: ما هر 90 دقیقه یک بار دنیا را می بینیم، به همین سرعت در حال گردش هستیم و این موضوع بسیار باورنکردنی است.

وی اضافه نمود: خدمه در این ماموریت سعی کردند نمای زنده را از گنبد فضاپیمای کرو دراگون اسپیس ایکس نشان دهند، یک پنجره گنبدی عظیم که چشم انداز ای از زمین و فضا را ارایه می دهد.

به گفته مقامات این مأموریت، خدمه آزمایش های علمی انجام دادند، از زمین عکس گرفتند و با تام کروز بازیگرآمریکایی سینما و بچه ها مبتلا به سرطان صحبت کردند. آنها کارهای سرگرم کننده زیادی انجام دادند؛ غذا خورد، کارهای خانه را انجام دادند و از پنجره به دنیا نگاه کردند.

مسوولان این مأموریت تصریح کردند: تجربیات خود را از ماموریت به اشتراک گذاشتند.

جیم بریدنستاین مدیر سابق ناسا در ماه مه 2020 توییت کرد که ناسا با این بازیگر کار می نماید.

شرکت فضایی اسپیس ایکس روز 15 سپتامبر (چهارشنبه 24 شهریور) ماموریت Inspiration4 را انجام داد و طی آن چهار شهروند غیرنظامی را به مدار زمین فرستاد. چهار خدمه ماموریت Inspiration4 از مجموعه پرتاب 39 پایگاه فضایی کندی ناسا در فلوریدا به مدار زمین سفر کردند.

اسپیس ایکس کپسول فضایی دراگون را بر روی موشک فالکون 9 در روز 15 سپتامبر از پایگاه فضایی کندی در فلوریدا به فضا ارسال کرد. کپسول دراگون تنها سه روز در فضا خواهد ماند و هر 90 دقیقه یک دور در مدار خواهد چرخید. این کپسول با سرعت 17 هزار مایل بر ساعت(27 هزار کیلومتر بر ساعت) حرکت می نماید. برخلاف سفرهای فضایی جف بزوس و ریچارد برانسون، فضاپیمای شرکت اسپیس ایکس به مدار زمین رفته است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "فضاپیمای اسپیس ایکس امروز به زمین بازمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاپیمای اسپیس ایکس امروز به زمین بازمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید