قند و شکر؛ رکورددار بیشترین کالای احتکار شده در زنجان

به گزارش مجله کامپیوتر، خبرنگاران/زنجان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: طی هفت ماه گذشته قند و شکر بیشترین فراوانی احتکار را دارد.

قند و شکر؛ رکورددار بیشترین کالای احتکار شده در زنجان

مرتضی ممیزی در گفت وگو با مجله کامپیوتر، اظهار کرد: طی هفت ماهه گذشته درج نکردن قیمت، گران فروشی و کم فروشی، بیشترین تخلفات ثبت شده توسط اصناف استان زنجان است که در ماه های گذشته گران فروشی در رتبه اول قرار داشت ولی به طور میانگین همیشه درج نکردن قیمت بر روی کالا بیشترین تخلف اصناف زنجان در سال های گذشته است.

وی با اشاره به موضوع احتکار، اضافه نمود: 32 پرونده احتکار نیز به این اداره کل وارد شده که احتکار قند و شکر بیشترین فراوانی را دارد و پس از آن در رتبه دوم احتکار کالاهای اساسی خانوار از قبیل حبوبات، برنج روغن و ... است که 9 میلیارد و 700 میلیون ریال از جرایم این تخلفات وصول شده است.

این مسئول ادامه داد: طی هفت ماهه سال جاری 2350 پرونده در حوزه کالاها و خدمات به تعزیرات حکومتی استان وارد شده که 443 مورد آن در حوزه قاچاق کالا و ارز و 127 مورد آن نیز در حوزه بهداشت بوده که از سرجمع این پرونده ها 76 میلیارد ریال جریمه وصول شده است. بیشترین مجازات حوزه کالا و خدمات به ترتیب جریمه نقدی 2532 مورد، ضبط کالا 222 مورد، جبران خسارت وارده به شاکی 92 مورد و الزام به عرضه و فروش کالای احتکار 36 مورد بوده است.

ممیزی توضیح داد: بازرسی های سرزده از انبارهای نگه داری کالا در استان زنجان تداوم دارد و با محتکران به جد برخورد و اموال احتکار شده با نرخ دولتی به مردم عرضه می گردد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان یادآور شد: پیشگیری از احتکار و نقش آن در اقتصاد بسیار موثر است؛ چراکه احتکار اقتصاد را دچار آسیب می نماید، بنابراین باید راه احتکار بسته و در سال جهش فراوری با این معضل به جد برخورد گردد. متاسفانه پارسال پرونده های احتکار تشکیل شده زیاد بود و بیشترین اقلام احتکار شده نیز مربوط به لوازم بهداشتی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قند و شکر؛ رکورددار بیشترین کالای احتکار شده در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قند و شکر؛ رکورددار بیشترین کالای احتکار شده در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید