مایکروسافت برخلاف گوگل می خواهد به پنتاگون فناوری های هوش مصنوعی و پیشرفته نظامی بفروشد

به گزارش مجله کامپیوتر، مایکروسافت روز جمعه طی اطلاعیه ای گفت هرگونه فناوری پیشرفته از جمله هوش مصنوعی را به سازمان های دفاعی ایالات متحده از جمله پنتاگون خواهد فروخت.

مایکروسافت برخلاف گوگل می خواهد به پنتاگون فناوری های هوش مصنوعی و پیشرفته نظامی بفروشد

این بیانیه مایکروسافت فقط چند ماه پس از مخالفت شرکت گوگل با فروش فناوری های مربوط به ساخت پهپادهای دقیق یا رقابت با چین در توسعه تسلیحات نظامی رخ داده است.

شرکت های فناوری برجسته ساکن دره سیلیکون رقابت و مسابقه جدی با یکدیگر در تولید و توسعه نسل جدیدی از تسلیحات نظامی و سلاح های سایبری دارند ولی غالبا به طور علنی از همکاری با سازمان های نظامی دولتی ابا دارند یا اینکه فروش این فناوری های برای مقاصد غیر صلح آمیز را درست نمی دانند.

اما بیانیه روز جمعه مایکروسافت نشان می دهد دره سیلیکون وارد یک رقابت جدید در فروش فناوری های پیشرفته نظامی خواهد شد و شاید خیلی زود این فناوری ها جایگزین جنگ جویان امریکایی شوند.

در دو سال گذشته، دولت چنن در حوزه های مختلفی مانند هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و غیره پیشرفت های بزرگی داشته و پیش بینی می شود تا یک دهه آینده، قدرت اول دنیا در این حوزه ها باشد.

به همین دلیل، پنتاگون و دیگر سازمان های نظامی دولتی ایالات متحده به تکاپو افتاده و درصدد هستند با روش های مختلفی خود را برای مقابله با چین مهیا کنند.

پنتاگون صریحا از شرکت های فناوری درخواست کرده کشور ایالات متحده را به فناوری های پیشرفته نظامی مجهز و از خودشان در برابر تهدیدات خارجی دفاع کنند.

چند صدایی در دره سیلیکون

اما شرکت های پیشرو فناوری دیدگاه ها و استراتژی های متفاوتی نسبت به این موضوع دارند. گوگل چند هفته پیش گفت نمی خواهد قرارداد چند میلیارد دلاری مشارکت در پروژه Project Maven را امضا کند. این پروژه مربوط به بهبود نحوه شناسایی و انتخاب هدف توسط پهپادهای نظامی است.

آمازون برای همکاری با سازمان های نظامی و ارایه خدمات ابری به شرکت های اطلاعاتی متمایل است و مایکروسافت هم رسما آماده فروش فناوری های مورد نیاز پنتاگون است.

برد اسمیت می گوید: این تصمیم سختی نبود. مایکروسافت در ایالات متحده امریکا متولد شده است؛ در ایالات متحده مستقر است و در این مدت از تمام مزایای حضور در این کشور برای رشد خود استفاده کرده است.

برخی از شرکت های فناوری مانند اوراکل و مدیرعامل اش، از سیاست های گوگل درباره منع فروش فناوری های پیشرفته به پنتاگون انتقاد کردند و این استراتژی را کمک به دولت چین و همکاری مستقیم با این کشور برای تجهیز شدن در برابر امریکا دانستند.

به هر حال، چند دستگی در میان دره سیلیکون در این زمینه وجود دارد. آمازون، مایکروسافت و اوراکل در حال همکاری با پنتاگون هستند و فناوری ها و سرویس های خود را به این مرکز نظامی می فروشند ولی گوگل با مخالفت خود سعی دارد وجه عمومی و اعتبار کسب کند.

منبع

منبع: یک پزشک

به "مایکروسافت برخلاف گوگل می خواهد به پنتاگون فناوری های هوش مصنوعی و پیشرفته نظامی بفروشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت برخلاف گوگل می خواهد به پنتاگون فناوری های هوش مصنوعی و پیشرفته نظامی بفروشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید