مشارکت در پارک های حیات وحش آفریقای جنوبی

به گزارش مجله کامپیوتر، یکی از مهمترین دلایل سفر به آفریقای جنوبی بازدید از پارک های ملی، حیات وحش و مناطق حفاظت شده آن می باشد، هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از پارک های ملی افریقای جنوبی اقدام به خرید تور افریقا می نمایند، یکی از پر طرفدارترین پارک های ملی آفریقای جنوبی که در تور افریقای جنوبی از آن بازدید می گردد، پارک ملی کروگر می باشد. روح همکاری در منطقه حفاظت شده پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی در حال افزایش است. پارک ملی کروگر تمام حصارها را برداشته و این امکان را برای حیوانات به وجود آورده که داخل و خارج از پارک ملی و مناطق شخصی مرزبندی شده آزادانه چرخ بزنند.

مشارکت در پارک های حیات وحش آفریقای جنوبی

این سیاست حصار باز در حال گسترش مرزهای خود به سمت موزامبیک نیز می باشد؛ محلی که یک برنامه حفاظتی چندملیتی در حال باز کردن مسیرهای قدیمی به سمت حیات وحش است و چراگاه نامحدود را برای گله حیوانات تأمین می نماید و در نتیجه تخریب پوشش گیاهی را جهت محافظت از اکوسیستم های حیاتی کاهش می دهد.

در پارک حیات وحش خصوصی موتزواری که یکی از شش محوطه موجود در منطقه تیمباواتی واقع در غرب کروگر می باشد، بازاریابی مشارکتی نیز رواج دارد. شیرهای سفید تیمباواتی باعث معروفیت این منطقه شده اند و پارک موتزواری (به معنای نگهداری و حفاظت) به عنوان مقصدی جدید برای گردشگران جهت تماشای حیات وحش و برنامه های تکثیر حیوانات در اسارت، در سال 1976 تأسیس شد. این عملیات چهار ستاره در یک بازاریابی هماهنگ جهت جذب گردشگران داخلی و بین المللی، در حال برقراری ارتباط با همسایگان خود می باشد. اقامتگاه ها در پارک تیمباواتی بسیار متنوع اند؛ یک مهمانسرای پنج ستاره درجه یک که پوشیدن لباس رسمی برای خوردن شام، در آن اجباری است، و نیز اقامتگاه ام بالی که کمپی است که سفر با سافاری به طبیعت بکر را عرضه می نماید. پارک موتزواری که در فضای سیاسی ناآرام و دگرگونی های شدید مالی و اجتماعی بنا شد، این روزها درگیر مشکلاتی از قبیل رقابت شدید در منطقه کروگر و سرتاسر آفریقای جنوبی، بازار گردشگری بی ثبات، سیل و نگرانی درباره جمعیت رو به رشد فیل ها می باشد. از سیاست حصار باز در موزامبیک و همچنین در یک برنامه جابه جایی مرزی جهت یاری به حل مشکل فیل ها استفاده شد. همچنین در طرح های بازاریابی همکاری همراه با یک رویکرد مشارکت آمیز جهت مشخص محل صورت گرفت. تمام راهنمایان در منطقه تیمباواتی درباره چگونگی تماشای حیوانات، شکار حیوانات و فعالیت های آن ها به گردشگران هشدار می دهند و با این کار، دانش خود را در اختیار همگان می گذارند.

کنفرانس ایندابا که هر ساله در دوربان برگزار می گردد، محلی است که بازاریابان موتزواری مسافرخانه ها، سافاری ها و تسهیلات کنفرانس خود را ترویج می نمایند. بر اساس گفته زالنه، مدیر رزرواسیون، این شرکت در مدت چهار روز با سرگرم کردن نمایندگان محلی مشتریان خارجی، دانه هایی را می کارد که اغلب اوقات یک سال طول می کشد تا بر اساس رزروها جوانه بزنند (طرح هایی را پیاده می نماید که اغلب یک سال طول می کشد تا بر اساس میزان رزروها نتیجه بدهد). او با شرح درباره سیاست بازاریابی مشارکتی می گوید: ما برای تمام منطقه با همکاری مسافرخانه های دیگر بازاریابی می کنیم. این شرکت اغلب اوقات یک چیز متمایز را عرضه می نماید. برای مثال، بسته های تخصصی که شامل بالون سواری یا بازدید از شهر می گردد. کتی برگز، مدیر بازاریابی، با تأکید بر این فعالیت بازاریابی می گوید: با چنین تسهیلات و فعالیت های متمایزی، مسافرخانه های تیمباواتی همگی به داشتن اعتبار در ادغام منابع خود جهت رقابت با رقیبان خود در سفر با سافاری، معروف هستند. او می گوید: بعضی از این رقبا بیش از اندازه کالازده شده اند و با عرضه هتل های بزرگ تر، از ایده و احساس منحصر به فرد سفر با سافاری دور شده اند. در واکنش به این کار، موتزواری خدمات کوچک، دقیق و شخصی خود را به عنوان بخش متمایز بازاریابی خود ترویج می دهد.

عبارت به عنوان یک گردشگر بیا و مانند یک دوست برو، نشانگر نگرش موتزواری نسبت به خدمات سفارشی و بسیار با کیفیت است. هر یک از اعضای گروه، از خدمتکاران و آشپزان گرفته تا راهنمایان و مربیان و مدیریت، به مهمانانی که به این مجموعه لوکس و راحت با محیطی محبت آمیز وارد می شوند، خوشامد می گویند و با آنان ارتباط برقرار می نمایند. موتزواری به وسیله یک وبسایت، خبرنامه، ویدئوها و نوشته های تبلیغاتی با کیفیت، بازار اروپای شمالی را با بهره وری از خدمات تورهای خوشامدگویی (با مرکزیت جنوب آفریقا)، کیونی (سوئیس) و آفریکان پراید (انگلستان) هدف خود قرار داده است. آن ها سعی دارند گردشگران استرالیایی را نیز به وسیله تورگردانان خارجی آفریقا جذب نمایند. گردشگران داخلی بیشترین درصد گردشگران آفریقای جنوبی را تشکیل می دهند و موتزواری با شرکت های ارزان تر خود که اقامتگاه هایی با وعده غذایی و سافاری های کوتاه تر را در تیمباواتی عرضه می نماید، به جذب آنان می پردازد.

رشد گردشگری با سافاری در آفریقای جنوبی توسط برگزارنمایندگان تورها در خارج از کشور در سال 1994، زمانی که نلسون ماندلا به عنوان رئیس جمهور انتخاب گشت، شروع شد. ساتوا (انجمن سازمان دهی گردشگران آفریقای جنوبی) یک گروه تبلیغاتی وابسته به انگلستان برای تمام جنبه های گردشگری در آفریقای جنوبی و جزایر اقیانوس هند می باشد. این گروه در حال حاضر 60 عضو دارد که شامل برگزارنمایندگان تورها، مؤسسه های کرایه اتومبیل، اعضای هتل، انجمن های ملی، خطوط هوایی و شرکت های حمل و نقل می شوند. این انجمن، آمار و اطلاعات مربوط به سفر و گردشگری را در اختیار آژانس های مسافرتی و عموم مردم می گذارد. با امکانات روزافزون گردشگری و اطلاعات موجود که در دسترس هستند، چنین انجمن هایی وجود دارند تا در توسعه آفریقا به عنوان مقصدی امن و دست یافتنی برای مسافران اروپایی به ایفای نقش بپردازند.

منبع: الی گشت

به "مشارکت در پارک های حیات وحش آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت در پارک های حیات وحش آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید