معرفی غذاهای سالم و مقرون به صرفه

به گزارش مجله کامپیوتر، اگر دوست دارید غذاهای سالم و مقوی بخورید، ولی در حال حاضر شرایط مالی مناسبی ندارید با ما همراه باشید. غذاهای سالم همواره گران نیستند، با این 15 خوراکی مقوی آشنا شوید و درباره آن ها بیشتر بدانید.

معرفی غذاهای سالم و مقرون به صرفه

غذاهای سالم، مقرون به صرفه و مقوی

در دنیایی که یک بسته کوچک از مواد غذایی چندین هزار قیمت دارد شنیدن واژه مقرون به صرفه و سلامت همچون تماشا یک دریاچه پر از آب در یک کویر است.

اما این موضوع واقعیت دارد و شما می توانید مواد مغذی سالمی را پیدا کنید که مقرون به صرفه قیمت هستند.

در این مقاله قصد داریم 15 مورد از مواد مغذی مقرون به صرفه قیمت را معرفی کنیم.

1.کنسرو قزل آلا
ماهی قزل آلا یکی از برترین منابع برای داشتن مغز و قلبی سالم است. این ماده سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت انسان بسیار مفید خواهد بود.

استفاده از تن ماهی قزل آلا به شما یاری می نماید نیازی به خرید ماهی گران قیمت نداشته باشید و بتوانید بدون پخت ماهی و ایجاد بوی بدن در آشپزخانه، از فواید آن بهره مند شوید. شما می توانید از تن ماهی قزل آلا برای تهیه سالاد نیز بهره ببرید.

2.جوی پرک
جوی پرک حاوی فیبرهای قابل حل است که کلسترول و قند خون را کاهش می دهد. شما می توانید جوی پخته شده را به همراه میوه ها و ماست یونانی مصرف کنید. بعلاوه استفاده از جو به همراه شیر یک صبحانه عالی محسوب می گردد.
3.توفو
توفو قیمت زیادی ندارد اما سرشار از پروتئین است و منبع عالی از کلسیم و پتاسیم محسوب می گردد. این ماده جایگزین عالی برای گوشت است و می توان آن را با مواد دیگری مصرف کرد. شما می توانید توفو را با مواد مختلفی مزه دار کنید.
4.قارچ دکمه ای سفید
همه قارچ ها باعث سلامت بدن می گردد و می توان آن ها را در غذاهای مختلفی مورد استفاده قرار داد. این مواد حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین D هستند و نقش بسیار مهمی در جلوگیری از سرطان پروستات و ابتلا به دیابت نوع 2 بازی می نمایند.
5.گلابی
گلابی یک ماده سالم و موثر برای بدن است. یک گلابی میانه تقریبا 100 کالری و 6 گرم فیبر دارد و منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است.
6.گوجه فرنگی کنسروی
زمانی که صحبت از میوه و سبزیجات به میان می آید، به نظر استفاده از مواد تازه برترین انتخاب است اما گوجه فرنگی کنسروی دارای مزایای بیشتری برای سلامتی است.

زیرا این ماده پخته شده است و بدن شما می تواند لیکوپن بیشتری جذب کند. برای جذب بهتر لیکوپن شما می توانید روی گوجه فرنگی روغن زیتون بریزید.

7.نخود تفت داده شده
نخود تفت داده شده یک ماده سرشار از فیبر و پروتئین است. شما می توانید نخود را در روغن زیتون و با ادویه جات مورد علاقه خود تفت دهید.
8.هویج
هویج سرشار از فیبر است و منبع عالی از ویتامین A و بتاکاروتن می باشد.این مواد برای سلامت چشم و پوست بسیار لازم است.
9.تخم مرغ
علاوه بر مصرف مواد غذایی گیاهی بهتر است از تخم مرغ نیز بهره ببرید. این ماده سرشار از پروتئین و لوتئین است.
10.دانه ذرت بو داده
شما می توانید ذرت را در منزل تهیه کنید. ذرت یک غلات سبوس دار محسوب می گردد و کالری اندکی وارد بدن خواهد نمود.
11.نخود فرنگی منجمد
نخود فرنگی نیز همچون لوبیا جزو حبوبات محسوب می گردد و دارای پروتئین و فیبر است. نخود فرنگی منجمد برای نگهداری ایده آل است زیرا خراب نمی گردد.
12.بادام زمینی
همه ما می دانیم که بادام زمینی منبع خوبی از چربی های مفید است. کنترل پروتئین این ماده بسیار آسان است.
13.عدس خشک
عدس منبع خوبی از پروتئین، پتاسیم و فیبر است.بر خلاف سایر حبوبات خشک شده، عدس به سرعت می پزد.
14.کنسرو لوبیای سیاه
این لوبیا نه تنها زیاد گران قیمت نیست بلکه از قبل پخته شده است. یک پیمانه از لوبیای سیاه حاوی 15 گرم از پروتئین و فیبر است و منبع عالی از تیامین، فولات ، آهن و منیزیم محسوب می گردد.

این ماده سرشار از پتاسیم، روی و مس است. بهتر است از کنسروهایی بهره ببرید که نمک زیادی نداشته باشد.

15.جعفری تازه
شما می توانید از جعفری تازه در سالادها و سوپ های خود بهره ببرید. بعلاوه می توانید جعفری را به همراه کمی سیر، گوجه فرنگی، آب لیموی تازه و نمک داخل غذاساز بریزید و خوب ترکیب کنید.

این یک تبوله ساده و مقوی است.جعفری کالری اندکی دارد و سرشار از فیبر است. این ماده حاوی پتاسیم و ویتامین C نیز هست.

منبع: سایت مجله سلامت

منبع: راسخون

به "معرفی غذاهای سالم و مقرون به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی غذاهای سالم و مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید