نجات 349 نفر از غرق شدگی در هفته گذشته

به گزارش مجله کامپیوتر، تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بیشترین ماموریت های هلال احمر برای نجات غرق شدگان در استان مازندران انجام شده از نجات 349 نفر از غرق شدگی در هفته های اخیر خبر داد.

نجات 349 نفر از غرق شدگی در هفته گذشته

به گزارش جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور با اشاره به ماموریت های امداد و نجات در محیط های آبی کشور از تاریخ یکم خرداد لغایت 7 شهریور گفت: کل ماموریت های اجرا شده در این بازه زمانی 307 مورد در 26 استان کشور بوده است که استان مازندران بواسطه حوادثی که در آن رخ داده، 137 ماموریت نجات در آن اجرا شده است.

وی اضافه کرد: پس از استان مازندران، بیشترین حوادث آبی در استان های گیلان و آذربایجان غربی رخ داده که هلال احمر در این استان ها به ترتیب 50 و 22 ماموریت نجات انجام داده و در مجموع در سراسر کشور 349 نفر را از مرگ نجات داده است.

ولی پور گفت: 123 نفر از نجات داده شدگان نیز برای درمان تخصصی از طریق ناوگان زمینی و هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند و 65 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند. متاسفانه در این بازه زمانی 155 نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به جزئیات عملیات های امدادرسانی گفت: در تابستان امسال 1723 نیروی عملیاتی در قالب 473 تیم در منطقه ها ساحلی کشور مستقر بودند تا به شهروندان خدمت رسانی کنند و بر همین اساس 174 ماموریت در منطقه ها دریایی، 80 ماموریت در بستر رودخانه ها، 29 ماموریت در منطقه ها نزدیک به سد و 24 ماموریت در سایر منطقه ها آبی اجرا شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاکید کرد: هلال احمر به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به شهروندان در تمامی عرصه ها است و حضور فعال نیروهای هلال احمر در کنار محیط های آبی نیز بر همین اساس ادامه پیدا می کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نجات 349 نفر از غرق شدگی در هفته گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات 349 نفر از غرق شدگی در هفته گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید