همدردی سفیر ایران در تاجیکستان با دولت و ملت افغانستان

به گزارش مجله کامپیوتر، سفیر کشورمان در تاجیکستان با حضور در سفارت افغانستان دفتر یادبود قربانیان حمله تروریستی دانشگاه کابل را امضا کرد.

همدردی سفیر ایران در تاجیکستان با دولت و ملت افغانستان

به گزارش گروه بین الملل مجله کامپیوتر، محمد تقی صابری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در صفحه توئیتر خود نوشت: روز گذشته با حضور در سفارت افغانستان در تاجیکستان و امضای دفتر یادبود شهدای حمله تروریستی دانشگاه کابل ، مراتب همدردی عمیق خود را با دولت و ملت کشور دوست، برادر و همسایه افغانستان ابراز نمودم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی مجله کامپیوتر بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی مجله کامپیوتر بخوانید. (کلیک کنید)

سه گروه های تروریستی دوشنبه 12 آبان ماه پس از یک انفجار وارد دانشگاه کابل شدند و بسوی دانشجویان تیراندازی کردند.

بر اساس گزارش های رسمی در حمله به دانشگاه کابل دستکم 22 نفر کشته و 27 تن دیگر زخمی شده اند اما منابع غیررسمی آمار تلفات را بسیار بیشتر اعلام کرده اند.

برخی مقامات دولت افغانستان از حمله امرالله صالح معاون رئیس جمهور این کشور می گویند که طالبان مسئول حمله به دانشگاه کابل است اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی این گروه گفت که این حمله ارتباطی با این گروه ندارد.

از سوی دیگر، طالبان ضمن محکومیت حمله به دانشگاه کابل مدعی شده است که دولت افغانستان با اعضای داعش در حملات کابل همکاری می کند.

حمله به دانشگاه کابل محکومیت گسترده داخلی و خارجی را در پی داشته است اما هنوز مشخص نیست که آیا بر مذاکرات بین الافغانی در قطر اثر گذار است یا خیر.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "همدردی سفیر ایران در تاجیکستان با دولت و ملت افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدردی سفیر ایران در تاجیکستان با دولت و ملت افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید