واکنش های اولیه به منک؛ فیلم فینچر شانس بزرگ اسکار است

به گزارش مجله کامپیوتر، اولین واکنش های منتقدان و خبرنگاران درباره فیلم سینمایی منک (Mank) جدیدترین اثر دیوید فینچر منتشر شده و بر این اساس به نظر می رسد این فیلم از شانس های مهم جوایز اسکار است.

واکنش های اولیه به منک؛ فیلم فینچر شانس بزرگ اسکار است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

واکنش های اولیه درباره فیلم منک کاملا مثبت بوده گرچه این نکته هم در میان واکنش ها ذکر شده که برخی عناصر فیلم بیشتر دلخواه سینمادوستان جدی تر قرار خواهد گرفت و ممکن است برای برخی مخاطبان معمولی چندان جذاب نباشد.

شرکت نتفلیکس که تولیدکننده اثر جدید فینچر است در مراسم اسکار سال 2020 با فیلم مرد ایرلندی (The Irishman) درخشش قابل توجهی داشت و در 10 رشته گوناگون نامزد دریافت جایزه اسکار شد. حال برخی از کارشناسان حدس می زنند در سال میلادی آینده هم نتفلیکس بتواند با فیلم منک دوباره تعداد دو رقمی نامزدی های اسکارش را تکرار کند چرا که منتقدان از جنبه های مختلف اثر از جمله فیلم برداری، طراحی صحنه، طراحی لباس و بازیگری ها به ویژه بازی های گری اولدمن و آماندا سایفرد تمجید کرده اند.

منک از آن دست آثاری است که برای فینچر حکم یک دلمشغولی قدیمی را داشته؛ او حتی پیش از ساختن اولین فیلمش بیگانه 3 (Alien 3) در سال 1992 روی این پروژه کار می کرده است.

جک فینچر پدر دیوید فینچر که یک روزنامه نگار بوده فیلم نامه نویس اصلی فیلم منک است اما دیوید فینچر و اریک راث در سال های اخیر زمانی را صرف بازنویسی این فیلم نامه کرده اند. گری اولدمن در این اثر نقش هرمن جی. منکویتس فیلم نامه نویس آمریکایی را بازی می کند؛ منکویتس در واقعیت به همراه اورسن ولز فیلم نامه همشهری کین (Citizen Kane) را نوشت و بابت همین فیلم نامه هم جایزه اسکار دریافت کرد.

منک بازگشت فینچر به ساخت فیلم های بلند داستانی را پس از 6 سال رقم می زند؛ آخرین فیلم این کارگردان یعنی دختر گم شده (Gone Girl) در سال 2014 اکران شد. فینچر در این فاصله به کار روی چندین پروژه تلویزیونی نتفلیکس از جمله شکارچی ذهن (Mindhunter ) و مجموعه انیمیشنی عشق، مرگ و ربات ها (Love, Death & Robots) پرداخت؛ البته همکاری فینچر با نتفلیکس از زمان کار روی مجموعه خانه پوشالی (House of Cards) آغاز شد که اولین سریال داخلی نتفلیکس بود و اعتبار قابل توجهی به این شبکه بخشید.

به هر حال با نگاهی به نظرات منتقدان و روزنامه نگاران واضح است که آن ها فیلم فینچر را بسیار جدی گرفته اند. استیو پاند از وب سایت درپ درباره منک نوشته است: همین کافی است که بگوییم منک فیلمی است متراکم، لذت بخش و البته نوعی ضربه (البته ضربه ای چالش برانگیز) برای هرکسی که به تاریخ هالیوود علاقه مند است. تصورش سخت است که گمان کنیم منک در اسکار از شانس بالایی برخوردار نباشد. در حال حاضر من آن را به عنوان یکی از رقبای اصلی در چندین بخش از جمله فیلم برداری، تدوین، کارگردانی هنری، موسیقی غیراقتباسی و شاید حتی بهترین فیلم و بهترین کارگردانی در نظر می گیرم.

پیت هاموند از وب سایت ددلاین هم درباره شانس احتمالی فیلم فینچر در اسکار نظر مشابهی دارد و معتقد است: علاوه بر شانس نامزدی برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، گری اولدمن به عنوان بهترین بازیگر نقش اصلی مرد، آماندا سایفرد برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن، فیلم برداری درخشان سیاه و سفید اریک مسراشمیت، طراحی صحنه دونالد گراهام برک، طراحی لباس دلپذیر تریش سامرویل، تدوین کرک باکستر، موسیقی ترنت رزنور و آتیکوس راس، به علاوه بهترین چهره پردازی و آرایش مو، صداگذاری و جلوه های ویژه باید این را هم در نظر بگیریم که منک در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد با آرلیس هاوارد و چارلز دنس شانس دارد البته در این نمونه خاص امسال رقابت فشرده تر است.

کلیتون دیویس از رسانه ورایتی با برشمردن منک به عنوان یک کلاس تاریخ فیلم برای سینمادوستان که ممکن است برخی از مخاطبان معمولی تر خود را دل زده کند، نوشت: منک ویژگی های تکنیکی تحسین برانگیز بسیاری دارد. تولید، فیلم برداری، صدا و موسیقی قوی ترین عناصر آن به حساب می آیند و فیلم یکی از آثار پرشانس در رقابت های اسکار است.

دیوید ارلیخ منتقد وبسایت ایندی وایر با اشاره به پدر فینچر به عنوان فیلم نامه نویس اثر اشاره کرد: این نکته را بسیار دوست دارم که پدر فینچر به عنوان تنها فیلم نامه نویس اثر ذکر شده است؛ منک فیلم خوبی است درباره اینکه ساختن یک فیلم خوب تا حد سخت است.

آنتونی برزنیکان روزنامه نگار مجله ونتی فر احساسات خود درباره فیلم را چنین شرح داد: فیلم را زیبا و الهام بخش یافتم. اثری درباره دورشدن از هر آنچه می شناسید، هر آنچه شما را حفظ کرده و بهتان نیرو می دهد آن هم زمانی که متوجه می شوید همه این ها تا چه حد غلط بوده اند. از نظر شانس اسکار هم باید گفت قطعا یکی از شانس ها خواهد بود گرچه از امروز تا زمان برگزاری مراسم آثار زیادی به میدان خواهند آمد.

اریک دیویس از مدیران وب سایت فاندانگو به خیره کنندگی تکنیکی اثر اشاره داشته و می گوید: هر نما چنان با مهارت فیلم برداری شده که اغلب می خواهید فیلم را متوقف کنید و به آن خیره شوید. با یک بازگشت به گذشته شوریده حال و اصیل طرفیم که علاقه مندان به آثار کلاسیک مسلما تحسینش می کنند. اگر شما هم طرفدار داستان های برانگیزاننده هالیوود هستید این فیلم مناسب شماست.

استیون واینتراب سردبیر وب سایت کلایدر فیلم فینچر را خارق العاده نامیده و می نویسد: همه چیز از طراحی درخشان صدا گرفته تا بازی های شگفت انگیز، این اثر را به یکی از بهترین فیلم های سال 2020 تبدیل کرده است. سینمادوستان عاشق این فیلم خواهند شد.

  • دیوید فینچر چگونه در تلویزیون انقلاب به پا کرد؟
منبع: دیجیکالا مگ

به "واکنش های اولیه به منک؛ فیلم فینچر شانس بزرگ اسکار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش های اولیه به منک؛ فیلم فینچر شانس بزرگ اسکار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید