گروه کُر شهر تهران در فستیوال کُرال خاورمیانه دوم شد

به گزارش مجله کامپیوتر، مهدی قاسمی در مصاحبه با خبرنگاران با اعلام این خبر اضافه نمود: فستیوال کُرال خاورمیانه روزهای 20 تا 23 اسفند ماه در شهر دوبی برگزار گردید. این فستیوال شامل اجرای گروه های مختلف و همچنین کارگاه های آواز و کُرال بود که این کارگاه های آموزشی توسط سوزی وانگو سولیست سوپرانو و پیتر آل وود رهبر ارکستر و گروه کُر که هر دو از کشور انگلستان آمده بودند، برگزار گردید.

گروه کُر شهر تهران در فستیوال کُرال خاورمیانه دوم شد

وی ادامه داد: در روز سرانجامی فستیوال، سیزده گروه از کشورهای خاورمیانه به رقابت پرداختند و سه قطعه توسط هر گروه به اجرا گذاشته شد. گروه کُر شهر تهران نیز در بخش مسابقه قطعات S Wonderful اثر جرج گرشوین، ای یار اثر احمد پژمان و Agnus Dei اثر ساموئل باربر را اجرا کرد که این آثار با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد. البته در سرانجام مسابقه هیات داوران، متشکل از کوارتت کادانس از کشور کانادا ووسیم فارِس از عراق، از گروه کُر ملی افغانستان به عنوان بهترین کُر محلی، گروه کُرDubai Duty Free به عنوان بهترین کُر سازمانی، کوینتت Vivace از لبنان به عنوان بهترین کُر از نظر حامیان مسابقه، گروه کر Sand of Music به عنوان بهترین اجرای سولو، گروه کُر The Notables به عنوان بهترین آکاپلای پاپ و ازگروه کُر نسیم الصبا به عنوان فعال ترین کُر قدردانی به عمل آوردند.

قاسمی در سرانجام بیان نمود : گروه کُر شهر تهران نیز به عنوان رتبه دوم کُر سال 2015 و گروه آوازی دوبی به عنوان رتبه اول معرفی شدند. البته گروه آوازی دوبی یک گروه فیلیپینی و کاتولیک به رهبری دکتر جاسلین سانتوس هستند که از سال 2004 در کلیسای کاتولیک مریم مقدس دوبی فعالیت می نمایند.

گروه کُر شهر تهران، به رهبری مهدی قاسمی، از سال 1378 فعالیت خود را شروع نموده و سالانه چندین کنسرت برگزار می نماید که از شاخص ترین آن ها می توان به اجرای کارمینا بورانا اثر کارل اُرف اسفند ماه سال 92 در تالار وحدت اشاره نمود. گروه کُر شهر تهران ضبط اولین آلبوم مستقل خود را که آثار هشت آهنگساز معاصر ایرانی است به سرانجام برده که این آلبوم در سال 94 منتشر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گروه کُر شهر تهران در فستیوال کُرال خاورمیانه دوم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه کُر شهر تهران در فستیوال کُرال خاورمیانه دوم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید