گسترش اطلاعات مذهبی مانع افتادن دردام ایدئولوژی افراط گرایانه است

به گزارش مجله کامپیوتر، متن پیش رو توسط رایزنی فرهنگی ایران از پایگاه خبری اداره دینی مسلمانان روسیه ترجمه شده در اختیار مهر قرار گرفته است؛

گسترش اطلاعات مذهبی مانع افتادن دردام ایدئولوژی افراط گرایانه است

کنفرانسی پیرامون احترام متقابل و همزیستی مسالمت آمیز به عنوان شرطی برای برقراری صلح و ثبات بین ادیان در چارچوب سی وچهارمین جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو مورخ 7 مارس 2017 برگزار گشت. در ابتدا سازمان دهی این همایش بر عهده روسیه، ارمنستان، واتیکان و لبنان بود که بعد از چندی هیئتی از برزیل، کانادا، یونان، اسپانیا، قبرس، صربستان و کرواسی نیز به آن ها ملحق شدند.

در این رویداد اعضای سازمان های اجتماعی شورای جهانی مردم روسیه، نمایندگان انجمن های سیاسی-اجتماعی، دانشمندان، سیاستمداران، دیپلمات ها و روزنامه نگاران حضور به هم رساندند. کامیل حضرت سمیع اللین مرجع تقلید تاتارستان با گزارشی پیرامون وضعیت امت مسلمان در روسیه، به سخنرانی پرداخت.

شرکت کنندگان در این کنفرانس درباره تهدیدها و چالش های موجود در مقابل نمایندگان تمام ادیان سنتی و همچنین روش های غلبه بر آن ها براساس تجربه مثبت اکثر کشورهای چند مذهبی بحث کردند. در طول جلسه پیرامون به روز رسانی تعلیمات مذهبی میان مردم که همچون ابزاری موثر به منظور پیشگیری از افراط گرایی است نیز سخن به میان آمد؛ همچنین به تعمیق و گسترش اطلاعات مذهبی و مطالعه مبانی مذاهب دیگر که می تواند بسیاری از افراد را از افتادن در دام ایدئولوژی افراط گرایانه مصون دارد، اشاره شد.

در این رویداد بر اهمیت گسترش مصاحبه با احترام متقابل، گردهم آوردن افراد از اعتقادات مختلف مذهبی برای حفظ صلح و توافق بین ادیان نیز تاکید شد و بارها و بارها دعوت جامعه بین المللی به حمایت از رعایت حقوق آزادی دینی مندرج در ابزارهای بنیادی مدافع حقوق بشر عنوان شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گسترش اطلاعات مذهبی مانع افتادن دردام ایدئولوژی افراط گرایانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش اطلاعات مذهبی مانع افتادن دردام ایدئولوژی افراط گرایانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید