گوشی های پرچم دار نوکیا به آخر خط رسیدند

به گزارش مجله کامپیوتر، شرکت HMD Global که سازنده گوشی های نوکیا به شمار میرود، از کنار گذاشتن ساخت گوشی های پرچم دار خبر داده است. این شرکت در سال 2019 گوشی پرچم دار Nokia 9 PureView را راهی بازار کرد که به علت مشکلاتی مختلفی که داشت، با انتقادهای گسترده ای روبرو شد. با وجود اینکه طی چند سال گذشته شایعات زیادی در خصوص عرضه نسل بعدی این گوشی منتشر شد، ولی هیچکدام از آن ها به واقعیت تبدیل نشدند و حالا هم مدیر بازاریابی HMD اعلام نموده که تا آینده نزدیک هیچ پرچم داری از طرف این شرکت فراوری نخواهد شد.

گوشی های پرچم دار نوکیا به آخر خط رسیدند

در عوض مقامات این شرکت تصمیم گرفته اند تمرکز خود را به ساخت گوشی های پایین رده، میان رده و فیچرفون ها معطوف نمایند. به نظر می رسد این رویکرد تازه برای این شرکت پیروزیت آمیز بوده زیرا طی سه ماهه سوم و چهارم 2021 بیشترین سود راهی خزانه این شرکت شده است. مدیران HMD با تمرکز بر نقاط قوت خود در پی افزایش عایدی هستند و شاید چند سال دیگر ساخت گوشی های پرچم دار را از سر بگیرند و البته ممکن است هیچوقت چنین کاری را انجام ندهند.

روی هم رفته به نظر می رسد توقف ساخت گوشی های پرچم دار نوکیا تصمیم عاقلانه ای به شمار میرود. در همین زمینه می توانیم به HTC اشاره کنیم که گاهی اوقات گوشی تازهی معرفی می نماید ولی عملا ساخت گوشی های پرچم دار را کنار گذاشته است. از طرف دیگر ال جی هم بعد از سال ها کوشش، بالاخره شکست را پذیرفت و از بازار موبایل خارج شد. سونی هم اگرچه هر ساله چند پرچم دار تازه معرفی می نماید، ولی روی هم رفته بخش موبایل سونی دیگر چندان به چشم نمی آید.

رقابت در بازار گوشی های پرچم دار کار بسیار سختی محسوب می گردد؛ به خصوص برای شرکت های کوچکی که در زمینه تامین قطعات باید چالش های زیادی را پشت سر بگذارند. در هر صورت امیدواریم HMD در این استراتژی تازه پیروز باید تا کاربران هوادار گوشی های میان رده و پایین رده بتوانند به گزینه های بیشتری دسترسی داشته باشند.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوشی های پرچم دار نوکیا به آخر خط رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی های پرچم دار نوکیا به آخر خط رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید