یک میلیون و 100هکتار از اراضی استان همدان مستعد اجرای عملیات آبخیزداری است

به گزارش مجله کامپیوتر، خبرنگاران/همدان معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان با بیان اینکه یک میلیون و 100هکتار از اراضی استان همدان مستعد اجرای عملیات آبخیزداری است گفت: از یک میلیون و 100هزار هکتار اراضی مستعد اجرای عملیات آبخیزداری استان همدان تا به امروز 690هکتار آن مورد مطالعه قرار گرفته که از این مقدار اراضی مورد مطالعه واقع شده در 334هکتار از اراضی عملیات آبخیزداری انجام گرفته است.

یک میلیون و 100هکتار از اراضی استان همدان مستعد اجرای عملیات آبخیزداری است

دکتر محمد مهدی آرتیمانی در گفت وگو با مجله کامپیوتر با اشاره به اینکه برای انجام پروژه های آبخیزداری امسال استان همدان قول اختصاص 70میلیارد تومان داده شده، اضافه کرد: از این مقدار اعتبار تا به امروز هشت میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه در امسال استان همدان دارای پنج طرح در حال اجرای آبخیزداری با اعتباری افزون بر هشت میلیارد تومان بوده که بعضی از این طرح ها در حال اتمام هستند، اظهار کرد: هر هکتار اجرای عملیات آبخیزداری سالیانه 270مترمکعب کنترل روان آب در بردارد که از این مقدار روان آب 81مترمکعب را استحصال آب انجام می دهیم.

آرتیمانی با اشاره به استحصال آب، گفت: با استحصال، آب جمع شده یا به سفره های زیرزمینی نفوذ نموده و به تقویت چشمه ها وقنوات و چاه ها یاری می نماید و یا برای آبشخور دام و استفاده کشاورزان مورد مصرف قرار می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به وسعت یک میلیون و 941 هکتاری استان همدان خاطر نشان کرد: از این مقدار وسعت استان 905هکتار جزءاراضی ملی به شمار می رود.

آرتیمانی با بیان اینکه از وسعت یک میلیون و 941 هکتاری استان همدان، یک میلیون 100هکتار از اراضی استان مستعد اجرای عملیات آبخیزداری است ،یاد آور شد: با توجه به ارتفاع و شیب در این مقدار از اراضی می توان کار عملیات آبخیزداری انجام داد و مابقی اراضی به علت دشت بودن و مسطح بودن زمین مستعد عملیات آبخیزداری نیستند.

وی ادامه داد:منابع طبیعی و آبخیزداری برای انجام عملیات آبخیزداری درعرصه های منابع طبیعی و به علاوه آن در بعضی از اراضی مستثنیات مردم که کشاورزی را هم شامل می گردد ورود دارد اما در اراضی کشاورزی وارد نمی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "یک میلیون و 100هکتار از اراضی استان همدان مستعد اجرای عملیات آبخیزداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک میلیون و 100هکتار از اراضی استان همدان مستعد اجرای عملیات آبخیزداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید