10 راه چاره مفید برای کاهش درد دست

به گزارش مجله کامپیوتر، درد دست یکی از شایع ترین اختلالات سیستم اسکلتی، عضلانی است که می تواند منجر به بروز اختلال جدی در انجام فعالیت های روزمره فرد گردد.

10 راه چاره مفید برای کاهش درد دست

به گزارش مجله کامپیوتر به نقل از پین اسکیل، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که دچار درد در ناحیه دست شوید. اگر درد دست بدون علت مدام به سراغتان بیاید و از بین برود این احتمال وجود دارد که دچار التهاب مفاصل شده باشید. بسیاری از افراد با کمی استراحت شاهد بهبودی درد خواهند بود. با این حال، همیشه راه چاره های ساده ای وجود دارد که می توانید با تبعیت از آن در منزل، به التیام درد در دستان خود یاری کنید.

در این مطلب به برترین راه چاره های خانگی برای بهبود درد در دست، می پردازیم:

1- سرد و گرم کردن: یکی از ساده ترین راه چاره ها برای خلاصی درد دستان سرد و گرم کردن مداوم آنهاست. برای اینکار می توانید از یک پک یخ و آب داغ به طور متناوب بهره ببرید.

2- استفاده از زردچوبه: کمتر کسی می داند که زردچوبه خواص ضدالتهابی دارد. می توانید زردچوبه را به صورت خمیری درآورده و به عنوان پماد بر روی موضع درد قرار دهید.

3- نور آفتاب: به جز در مواردی که فرد از سرطان رنج می برد، نور آفتاب می تواند یکی از برترین راه چاره ها برای خلاصی از درد دستان باشد. نور آفتاب می تواند باعث فراوری ویتامین D در دستان گردد که به مقابله با آرتروز یاری می نماید.

4- نوشیدن چای: یافته های محققان نشان می دهد مصرف روزانه 3 تا 4 فنجان چای سبز (بدون قند) می تواند به تسکین درد های ناشی از آرتروز یاری کند. این چای احساس تندرستی عمومی در فرد را ارتقا می دهد.

5- شنا کردن: این ورزش یکی از راه چاره های مناسب برای تسکین عمومی درد است. شنا تمامی بدن را درگیر نموده و آب به بهبود دردتان یاری می نماید.

6- مصرف مکمل: کوشش کنید مکمل های ضدالتهابی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. روغن ماهی و روغن کریل سرشار از اسید چرب امگا 3 هستند که می تواند با التهابات بدن مقابله کند. مکمل های ویتامین C، D، و گلوکزآمین کندرویتین در این زمینه مفید هستند.

7- ظرف بشویید: شستن ظرف ها باعث قرار گرفتن دست ها در زیر آب گرم شده و به طور همزمان فرد اقدام به انجام فعالیت های سبک دست می نماید. این موضوع به گردش خون مناسب در دستان و کاهش درد یاری می نماید.

8- به موسیقی گوش دهید: یافته های محققان نشان می دهد، موسیقی می تواند به کاهش درد یاری کند.

9- بوی خوب استشمام کنید: بکوشید خانه خود را از رایحه های خوشبو پر کنید. اسطوخودوس یکی از رایحه های آرامش بخش است که می تواند به کاهش درد یاری کند.

10- رژیم غذایی خود را تغییر دهید: اگر از آن دسته افرادی هستید که رژیم غذایی سرشار از چربی و شکر دارید، باید بدانید که این موضوع یاریی به التیام درد دستان شما نخواهد کرد. این غذا ها علت اصلی التهاب در بدن است که باعث بروز احساس درد می گردد. کوشش کنید یک رژیم غذایی مبتنی بر سبزیجات، میوه ها، چربی های سالم، کربوهیدارت های پیچیده، و حبوبات داشته باشید.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "10 راه چاره مفید برای کاهش درد دست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 راه چاره مفید برای کاهش درد دست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید