1500 قلم شیء تاریخی در گیلان سامان دهی و مرمت شد

به گزارش مجله کامپیوتر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: 1500 قلم شیء باستانی در گیلان سامان دهی و مرمت شد.

1500 قلم شیء تاریخی در گیلان سامان دهی و مرمت شد

به گزارش مجله کامپیوتر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، شهرود امیرانتخابی با اعلام این خبر گفت: به منظور حفاظت از اشیا باستانی موزه رشت قراردادی با موضوع سامان دهی 1500 قلم از اموال منقول تاریخی فرهنگی اشیا موزه باستان شناسی رشت منعقد شد.

او گفت: سامان دهی تعداد 1500 قلم شی از مفاد قرارداد است که شامل مستندنگاری، تفکیک، طبقه بندی، کارشناسی اموال، الصاق برچسب، شماره گذاری اموال فرهنگی تاریخی، تهیه عکس و شناسنامه عمومی در مورد مشخصات ظاهری کاربردی و قدمت آثار بوده که انجام گرفته است.

امیرانتخابی اضافه نمود: این عملیات زیر نظر اداره کل موزه ها و اموال فرهنگی تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و معاونت میراث فرهنگی اداره کل استان گیلان انجام گرفت و پس از مستندنگاری، لیست اشیا در فرم های سه برگی و دفاتر و سپس در نرم افزار جام ثبت شد.

کلیه اطلاعات مربوط به این مستند نگاری در موزه رشت ثبت و ضبط شده است و علاقه مندان و دانشجویان می توانند به منظور بهره برداری با مراجعه به معاونت میراث فرهنگی به این اطلاعات دسترسی یابند.

منبع: میراث آریا

به "1500 قلم شیء تاریخی در گیلان سامان دهی و مرمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1500 قلم شیء تاریخی در گیلان سامان دهی و مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید