5 روش طبیعی برای از بین بردن جوش های سرسیاه

به گزارش مجله کامپیوتر، همه افراد در سنین مختلف ممکن است جوش های سرسیاه را تجربه نمایند، با این حال این جوش ها بیشتر در نوجوانان دیده می گردد. در ادامه با روش هایی طبیعی و ساده برای از بین بردن جوش های سرسیاه آشنا خواهید شد.

5 روش طبیعی برای از بین بردن جوش های سرسیاه

جوش های سرسیاه برجستگی های کوچک زرد یا سیاه رنگی هستند که به هنگام مسدود شدن منافذ فولیکول های مو ایجاد می شوند. این منافذ در اثر چربی پوست و تشکیل کثیفی و سلول های مرده پوست مسدود می شوند.

این برجستگی ها در اثر ترکیب با اکسیژن سیاه می شوند و این سیاهی نتیجه کثیفی نیست. این امر به علت مجاورت منافذ مسدود شده با هوا اتفاق می افتد.

عواملی همانند تغییرات هورمونی، استفاده بیش ازاندازه از محصولات آرایشی، مراقبت نادرست از پوست، استرس و ژنتیک بر روی این مشکل تأثیر منفی می گذارند.

جوش های سرسیاه معمولاً روی صورت به ویژه روی بینی مشاهده می شوند. با این حال ممکن است روی قفسه سینه، کمر، گردن، بازوها و شانه ها نیز ایجاد شوند.

داروهای تجویزی زیادی برای برطرف این مشکل وجود دارد؛ اما شما می توانید از روش های طبیعی نیز بهره ببرید. در ادامه به بعضی از این روش های طبیعی اشاره خواهیم کرد.

1- جوش شیرین

  • 2 قاشق چای خوری جوش شیرین را با کمی آب معدنی ترکیب کنید تا خمیری به دست آید.
  • این خمیر را روی ناحیه موردنظر بمالید و به آرامی ماساژ دهید. منتظر بمانید تا خشک گردد. بعد با آب ولرم آن را بشویید.
  • این روش را یک یا 2 بار در هفته تکرار کنید.

2- دارچین

  • یک قاشق چای خوری پودر دارچین و یک قاشق چای خوری آب لیمو را با کمی پودر زردچوبه ترکیب کنید. خمیر را روی صورت خود بمالید و 10 الی 15 دقیقه منتظر بمانید و بعد آن را بشویید.
  • بعلاوه می توانید یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با کمی عسل ترکیب کنید تا خمیری به دست آید. خمیر را قبل از خواب روی ناحیه موردنظر بمالید و اجازه دهید تا صبح بماند. صبح روز بعد، صورت خود را بشویید. این روش را به مدت 10 روز ادامه دهید.

3- لیمو

  • چند قطره عسل را به نصف یک لیمو اضافه کنید. برای لایه برداری بهتر می توانید کمی شکر نیز روی لیمو بپاشید. لیمو را به آرامی روی صورت خود، به ویژه روی ناحیه مستعد جوش های سرسیاه بمالید. پس از 10 دقیقه صورت خود را بشویید. این روش را یک یا 2 بار در هفته تکرار کنید.
  • بعلاوه می توانید آب لیموی تازه را با شیر و گلاب ترکیب نموده و از آن برای شستن صورت خود بهره ببرید.

4- چای سبز

  • یک قاشق چای خوری برگ خشک چای سبز را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری به دست آید. این خمیر را به آرامی روی ناحیه موردنظر بمالید و 2 الی 3 دقیقه منتظر بمانید. این روش پوست چرب را تمیز نموده و منافذ بسته را باز می نماید. بعد ناحیه موردنظر را با آب بشویید.

5- عسل

  • کمی عسل خالص را روی صورت خود بمالید و 10 دقیقه منتظر بمانید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.
منبع: فوت و فن

به "5 روش طبیعی برای از بین بردن جوش های سرسیاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش طبیعی برای از بین بردن جوش های سرسیاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید