50 هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان نام نویسی کردند

به گزارش مجله کامپیوتر، معاون مسکن وساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: 50 هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن تا بیستم آذر در این استان نام نویسی کرده اند.

50 هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان نام نویسی کردند

به گزارش مجله کامپیوتر از همدان ،مجید صالحی امیر، معاون مسکن وساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از نام نویسی 50 هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن تا بیستم آذر در این استان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در طرح نهضت ملی مسکن 100هزار نفر در سطح استان همدان نام نویسی کنند.

او اظهارکرد: برای اجرای این طرح680 هکتار از اراضی روستای شورین قرار است به محدوده شهری همدان الحاق شود که با این اقدام طرح نو در این محدوده اعمال و اجرایی می شود.

معاون مسکن وساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان اضافه نمود: با آغاز ساخت و ساز ها در طرح نهضت ملی مسکن استان همدان با توجه به طرح جامع شهری برای 10سال آینده مشکل مسکن استان رفع خواهد شد و مسئله ای نخواهیم داشت و درصورت توسعه شهر و افزایش چمشگیر جمعیت طرح جامع بازنگری خواهد شد.

صالحی امیر با بیان اینکه پیشنهاد الحاق 680 هکتار از اراضی منطقه شورین به محدوده شهر جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در طرح جامع همدان مطرح شده است، گفت: در صورت موافقت با این پیشنهاد در شورای عالی شهرسازی کشور، اراضی مذکور به محدوده شهر الحاق می شود ضمن اینکه طرح الحاق 685 هکتار زمین به حریم شهر همدان در مراحل پایانی خود واقع شده است.

او همچنین با اشاره به سوال بعضی از افراد در رابطه با اینکه برای مرحله دوم 50میلیون تومان واریز کرده اند، اما در پرتال آنان نیامده است گفت:این موضوع مشکل خاصی نیست و به دلیل اینکه پرتال وزارت راه و شهرسازی به مشکل برخورده همه استان ها با این موضوع روبرو هستند و تنها این امر مربوط به استان همدان نیست و قطعا با رفع شدن مشکل پرتال وزارت راه و شهرسازی، هزینه واریز شده مرحله دوم افراد در پرتال آنان وارد خواهد شد.

معاون مسکن وساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان همچنین در رابطه با میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان طرح گفت: تا سقف 350میلیون تومان در شهر همدان، 300 میلیون تومان در دیگر شهر های استان و 250 میلیون تومان در منطقه ها روستایی استان به متقاضیان تسهیلات پرداخت می شودضمن اینکه سود بازپرداخت این تسهیلات برای واحد های روستایی و متقاضیان سه دهک اول پنج درصد، دهک های میانی 9درصد و دهک های بالا 12 درصد خواهد بود.

صالحی امیر همچنین با اشاره به زمین فرهنگیان نیز یاد آور شد:زمین فرهنگیان دارای مشکل خاصی نیست و با اتمام بررسی ها ساخت و ساز آن مجدد آغاز می شود.

او در ادامه با اشاره به طرح ملی مسکن مهر با بیان اینکه 98درصد این طرح در استان همدان محقق شده است، یاد آور شد:در این طرح در شهر های بالای 25هزار نفر استان همدان تعداد 29هزار و394نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 28هزار و 521 واحد تحویل کسانی که درخواست داده بودند شده و 440واحد نیز بدون متقاضی بوده که به طرح اقدام ملی تبدیل شد و 433واحد هم به جای مانده است.

از روز 28 مهرماه ثبت نام اجرای قانون جهش تولید مسکن در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در 31 استان آغاز شده که تا 30آذرماه ادامه دارد.

متقاضیان پس از ورود بر روی گزینه ثبت نام نهضت ملی مسکن کلیک کنند. عدم استفاده از تسهیلات یارانه ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم ج، فقدان مالکیت خصوصی و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا سه شرط اصلی خواهد بود.

پیش تر برای مردان شرط تأهل وجود داشت که اخیرا به مردان بالای 18سال به شرط تاهل در زمان تحویل واحد، اجازه ثبت نام داده شده است.

خانم های مجرد بالای 35 سال نیز می توانند ثبت نام کنند. همچنین درباره نداشتن مالکیت، بعضی گروه های درآمدی در بعضی منطقه ها بر اساس تشخیص وزارت راه و شهرسازی از این شرط معاف هستند.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "50 هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان نام نویسی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان نام نویسی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید