آخرین شرایط همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش مجله کامپیوتر، خبرنگاران- رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران گفت: انتظار ما از مدیریت فعلی این است که متناسب سازی سال 99 و 1400 جزو حقوق بازنشستگان محسوب می گردد و باید استمرار داشته باشد در پی آن باید افزایش حقوق بازنشستگان را داشته باشیم.

آخرین شرایط همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش مجله کامپیوتر، علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران، درباره آخرین شرایط از متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: هنوز با مدیرعامل نو سازمان تامین اجتماعی درخصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی صحبتی نداشته ایم و حداقل انتظار ما از مدیریت فعلی این است که متناسب سازی سال 99 و 1400 جزو حقوق بازنشستگان محسوب می گردد و باید استمرار داشته باشد در پی آن باید افزایش حقوق بازنشستگان را داشته باشیم.

او اضافه نمود: طبق ماده 111 قانون کار، هر رقمی که برای دستمزد کارگران در شورای عالی کار مشخص گردد حقوق حداقل بگیران تامین اجتماعی براساس آن نیز افزایش پیدا می نماید و 60 درصد بازنشستگان ما حداقل بگیر هستند به همین علت درخواست داریم هرچه زودتر جلسه شورای عالی کار برگزار گردد و رقمی برای افزایش دستمزد کارگران مصوب نمایند تا در پی آن حقوق بازنشستگان حداقل بگیر ما افزایش پیدا کند.

دهقان کیا گفت: از ابتدای سال تا انتها مردادماه یک میلیون و 72 هزار تومان در زمینه خوراک تورم داشتیم البته در زمینه درمان، مسکن و … هم اینتورم وجود داشت و در واقع تا انتها مرداد دو میلیون و 950 هزار تومان کسری در حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی داریم، با توجه به اینکه رئیس جمهور محترم و وزیر کار دغدغه معیشت و سفره مردم را دارند انتظار داریم فکری برای شرایط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نمایند.

رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران با اشاره به اینکه تورم فعلی کمر بازنشسته را شکانده و شرمسار خانواده شده است، ادامه داد: شرایط بازنشستگان شرایط مناسبی ندارد انتظار داریم جلسه شورای عالی کار را تشکیل دهند تا فکری برای افزایش دستمزد داشته باشند.

او بیان نمود: درحال حاضر 11 میلیون تومان هزینه سبد معیشت خانوار است و بازنشسته تامین اجتماعی 4 میلیون و 200 هزار تومان دریافت می نماید.

دهقان کیا توضیح داد: اخیرا مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق قوانین بحثی را مطرح نموده است که براساس جز 4 بند ب ماده 6 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44، تهاتر بدهی ممنوع است که این قانون در سال 93 تنظیم شده و دولت نمی تواند بدهی خود را با تهاتر پرداخت کند. در پی آن در بند الف ماده 12 برنامه ششم، دولت مکلف شده که بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی به وسیله تهاتر و واگذاری سهام انجام دهد و مجلس نیز در سال 99 و سال جاری براساس بند و تبصره 2 قانون بودجه، مصوب کرد دولت 89 هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند و بخشی از آن برای اجرای متناسب سازی اختصاص پیدا کند.

برنا نوشت: رئیس کانون بازنشستگان شهر تهران اضافه نمود: در حال حاضر کمیسیون تلفیق و تطبیق قوانین مجلس قانون اجرای سیاست های کلی را مدنظر قرار داده و اعلام نموده دولت نمی تواند به وسیله تهاتر بدهی خود را پرداخت کند در پی آن 89 هزار میلیارد تومانی که در قانون بودجه سال جاری مشخص شده قرار نیست پرداخت گردد و اگر پرداخت نگردد سازمان تامین اجتماعی در اجرای متناسب سازی دچار مشکل می گردد در پی آن یک نامه اعتراضی به مجلس ارسال کردیم و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز این موضوع را از مجلس پیگیری می نماید.

او در انتها گفت: این 89 هزار میلیارد تومان باید هرچه سریع تر مشخص تکلیف گردد این پول قرار بود اوایل سال 1400 پرداخت گردد و حالا در ماه هشتم (آبان) هستیم، از مجلس می خواهیم به این موضوع توجه کند و برای پرداخت سریع این مبلغ همکاری لازم را داشته باشد.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "آخرین شرایط همسان سازی حقوق بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط همسان سازی حقوق بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید